Callcenter buitenland wat zijn de voordelen?

/Callcenter buitenland wat zijn de voordelen?
Callcenter buitenland wat zijn de voordelen?2019-03-28T11:26:03+00:00

De voordelen van een callcenter in het buitenland

Naast een aanzienlijke besparing in kosten (u bent via Alembo al snel 30% goedkoper uit, tegen een gemiddeld uurtarief van €16,75) brengt een callcenter in het buitenland nog een aantal andere voordelen met zich mee. Zo bent u beter in staat te reageren op piekperiodes, doordat u de ervaren medewerkers van Alembo kunt inzetten tijdens pieken of na werktijd. Hierdoor bent u minder tijd kwijt met het werven en inwerken, zoals u dat bij uw eigen personeel zou hebben. Moeite met het vinden en behouden van geschikt personeel? Flexibele inzet van personeel via een callcenter zoals Alembo ontzorgt u, waardoor u 24×7 en dus altijd bereikbaar bent voor klantvragen. Doordat een callcenter in het buitenland verschillende opdrachtgevers heeft, zijn de klantenservice medewerkers reeds bekend met bekende klantsystemen, zoals Robin, Zendesk, Livecom, Cobrowser, Jira en Omnidesk. Dit is erg handig, want het scheelt inwerktijd. Alembo werkt desgewenst in uw klantsysteem, middels strikt beveiligde VPN verbindingen. Wij beschikken over een professionele Callcenter applicatie: Contact Center Live.

Callcenter buitenland uitbesteden Alembo

Waarop letten als u uitbesteed naar een callcenter in het buitenland?

Het outsourcen van callcenter activiteiten is onderdeel van de te volgen strategie. Waar moet u op letten als u callcenter processen gaat uitbesteden naar het buitenland? Wij beseffen ons goed dat het vinden van de juiste partner belangrijk is. U gaat aan deze partij belangrijke werkprocessen uitbesteden en dit mag niet ten koste gaan van de goede relatie die u nu heeft met uw klanten. De outsourcepartner moet minimaal dezelfde kwaliteit kunnen leveren, desgewenst nog beter.

Het vinden van de juiste partij om een langdurige samenwerking mee op te bouwen is erg belangrijk. Zodat u elkaar moeiteloos vertrouwt en prettig met elkaar samenwerkt. Een nauwkeurige voorbereiding en verwachtingen helder krijgen is de basis van een goede start.

Er zijn overeenkomsten en ook verschillen wanneer u van plan bent om uw klantenservice naar het buitenland uit te besteden. Naast het selecteren van de outsource leverancier is het inlezen of het bezoeken van het land waar u de taken wilt beleggen zeker aan te raden.

Hieronder wat tips waarop u kunt letten:

  • Is er een businesscase?
  • Zijn de taken en processen geschikt voor outsourcing?
  • Welke resultaatafspraken maak ik met mijn outsourcepartner?
  • Hoe wordt er onderling gecommuniceerd?
  • Hoe bewaak ik de kwaliteit en blijf ik goed samenwerken en controleren of alles goed gaat?
  • Hoe vindt de training plaats?
  • Hoe zit het met security en AVG?
  • Korte of lange lijnen, heb ik ook een contactpersoon in Nederland?
Callcenter uitbesteden buitenland, waarop letten

Customer Journey mapping

Ieder traject is anders. Daarom wordt er altijd eerst in kaart gebracht hoe uw Customer Journey eruit ziet en welke opties van outsourcing het meest interessant  zijn. Met welk doel wilt u uitbesteden? Welke aanpak past daar het beste bij? 

De werkzaamheden worden inzichtelijk gemaakt door een pilot traject voorafgaand aan de samenwerking. Afhankelijk van de complexiteit van de uit te voeren diensten duurt deze 2 tot 6 weken. Na het succes van de pilot, wordt er opgeschaald en verder getraind. De periode van het aanleren tot volledige overdracht van taken duurt tussen de 2 tot 3,5 maanden.

AVG en outsourcing klantenservice

Alembo beschouwt de informatie van onze klanten als volledig vertrouwelijk. Deze gegevens zullen ook als zodanig worden behandeld. Dit omvat ook de persoonsgegevens van úw klanten en staat ook vermeld in onze algemene voorwaarden. Ook werken wij conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens en heeft iedere werknemer een geheimhoudingsclausule getekend. Bekijk de blog over AVG. 

Over Alembo en het outsourcen van klantenservice

Alembo is een Nederlands bedrijf, en is opgericht in 2005. Wij verwerken front- en backoffice activiteiten op afstand vanuit Suriname. Suriname waar men goed Nederlands spreekt en schrijft en de Nederlandse cultuur eigen is. Onze klanten zijn over de hele wereld gevestigd: in Nederland, België, Noorwegen, Frankrijk en Amerika. Alembo biedt klantenservice, persoonlijke assistentadministratie en content diensten en heeft een team van meer dan 170 medewerkers in Suriname. Het team in Nederland bestaat uit 5 medewerkers.

Wat voor impact heeft het uitbesteden van uw callcenter  naar het buitenland op uw Business Case? Ter indicatie: bij een gemiddeld salaris van €1750 en met een uurtarief van €16,75 bespaart Alembo 30% op uw businesscase. Ben u nieuwsgierig wat wij voor u kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op via reacties@alembo.nl of telefonisch: 072 7370000.