E-Commerce – Mis geen enkel klantcontact

/E-Commerce – Mis geen enkel klantcontact
E-Commerce – Mis geen enkel klantcontact2018-11-28T16:55:26+00:00

Mis geen enkel klantcontact

E-Business is een dynamische wereld, waar de klant 24/7 bestellingen plaatst en/of vragen rondom uw producten heeft. Ontwikkelingen op het gebied van prijs en logistiek zoals ‘op dezelfde dag bezorgen’ gratis verzenden en retour sturen, verkleinen de winstmarges maar verhogen de klantbeleving. Grotere webshops die succesvol zijn, worden groter en verdringen de kleinere minder bekende webshops.

Om de concurrent voor te zijn, investeren webshops in onderscheidende klantbeleving. Het missen van een bestelling gerelateerde vraag is geen optie als u succesvol wilt zijn. Alle telefoontjes en e-mails van klanten moeten op tijd worden opgenomen en verwerkt. Bedrijven hebben steeds meer moeite om gekwalificeerd personeel te vinden en kunnen daarmee niet aan de stijgende verwachtingen van de klant te voldoen zonder de vaak uitdagende kosten-doelstellingen uit te breiden. Juist tijdens piektijden stijgt dit probleem.

E-Commerce Klantenservice

Veel callcenters hebben een hoog verloop en de ROI van de trainingsgroepen blijft bij dit hoge verloop achter.  Lichte werkachterstanden worden door bv herhaalcontact en de oplopende logistieke vragen heel snel verstikkende achterstanden. Het is belangrijk om direct aan het begin van de seizoenspiek er met externe hulp sterk voor te staan.

Alembo biedt uitzonderlijke oplossingen voor de moderne e-business, hetzij op gebied van SEO geoptimaliseerde content of multi-channel klantenservice of juist een gecombineerd pakket. Besteed (deels) het klantcontact en webcare van uw bedrijf uit aan een ervaren callcenter. Verhoog niet alleen uw inkomsten, maar versterkt ook de relatie met uw klanten. U hebt een professioneel callcenter nodig dat o.a. alle logistieke vragen, productinformatie, financiële vragen en retour processen efficiënt en met hoge kwaliteit kan beantwoorden. Tijdens piekuren, nachten en weekends, of zelfs op feestdagen.

Onze agents helpen uw klanten elke dag of tijd van het jaar. Met gebruik van alle moderne klantcontact kanalen zorgen wij voor verlichting in uw operatie, waardoor u de vrijheid hebt om producten en diensten verder te ontwikkelen. We bieden klantenservice diensten aan op het gebied van inbound en outbound telefonie, email, live chat en webcare.

Het resultaat voor u:

  • 24×7 Klantcontact, 365 dagen per jaar
  • U mist geen enkel klantcontact, door goede voorbereiding en training zijn wij in staat om 90% van alle 1e lijns vragen direct te beantwoorden.
  • Gemiddelde klanttevredenheid van 8,5 of hoger
  • Flexibele arbeid door opvangen van overloop, piekmomenten of bereikbaarheid na werktijd

E-Commerce Content  – verhoog uw positie in Google

Het plaatsen van content in uw CMS kan tijdrovend en arbeidsintensief zijn. Vaak gaat dit gepaard met een jaarlijks terugkerende piekbelasting, omdat u precies op het juiste moment uw nieuwe collectie live wil brengen. Naast een grote hoeveelheid aan teksten voor uw website, speelt de vraag of uw producten ook daadwerkelijk worden gevonden op Google een belangrijke rol. Want zonder gebruik te maken van SEO regels bij het vullen van uw content, laat de conversie naar uw site en uw uiteindelijke omzet te wensen over. Bij Alembo vindt u een professionele partner voor al uw content werkzaamheden. Door onze meer dan 13 jarenlange ervaring voor diverse Nederlandse klanten zijn wij in staat om uw website van unieke teksten te voorzien.

E-Commerce dienstverlening

Combinatie dienstenGeef uw e-Commerce bedrijf een competitief voordeel!

Als u gebruik wil maken van onze klantenservice en contentdiensten dan profiteert u niet alleen van de eenvoud van één vertrouwde partner, ook kunnen wij op maat gemaakte offertes voor u maken. Neem contact met ons op en we stellen graag samen u behoeftes en onze mogelijkheden op in een optimale oplossing voor u. Voorbeelden van bedrijven die u voor zijn gegaan zijn: bol.com, Beslist, BVA Auctions, Blokker, Intertoys, KPN en Westfalia. 

E-commerce klantcases

Beslist.nl is in 2014 op zoek naar een kostenbesparende en flexibele oplossing voor klantenservice. De huidige werkzaamheden waren belegd bij een externe partij in Nederland. Alembo start eerst met met chatwerkzaamheden en wordt op afstand begeleid en gecoacht. Nadat de werkzaamheden eigen zijn gemaakt, worden de resterende klantcontactkanalen email en telefonie geimplementeerd door on the job trainingen van Beslist.nl bij Alembo in Suriname. Binnen een half jaar is het volledige overbrengen van de klantenservice van beslist.nl naar Alembo een feit. Met een team van 12 fte bedienen de agents 7 dagen per week van 09-21u de klanten. Hiermee is een kostenbesparing van 50% en een gemiddelde klanttevredenheid van een 8,5 gerealiseerd.

“Ik heb veel contact met de teamleider en ze communiceert prima! De medewerkers zijn loyaal, gedreven en zeer flexibel. Goed prijs/kwaliteit verhouding.”

Bol.com werkt sinds 2008 samen met Alembo. Door de expressieve groei van bezoekers en uitbreiding van productcategorieën vinden ze in Alembo een partner die ondersteunt bij het schrijven en verrijken van productteksten. Hoge volumes producten worden binnen harde deadlines verrijkt. In 2014 wordt het takenpakket uitgebreid met het beantwoorden van productvragen.

‘Goed contact, snelle terugkoppeling en aanpassend vermogen. Ik merk niets van het tijdsverschil. Antwoorden komen op tijd binnen. Alembo is een leuk Surinaams bedrijf waar mensen werken die goed werk leveren.’

BVA-auctions werkt sinds 2008 met Alembo samen en ziet in Alembo een flexibele partner die door het tijdsverschil de dagverwerking van kavellijsten kan realiseren. Snelheid en accuratie is geboden. Daarnaast ondersteunt Alembo BVA-auctions bij diverse contentwerkzaamheden zoals het plaatsen van marktplaatsadvertenties en bij het ondersteunen van bannerfeeds, waardoor consumenten weer up-to-date zijn wanneer er welke veilingen plaatsvinden. In 2014 is Alembo gestart met het beantwoorden van klantvragen via de mail en chat voor BVA-auctions. Van maandag t/m vrijdag na werktijden en in de weekenden. Met een team van 12 medewerkers verwerkt Alembo gemiddeld 4000 tickets en 1000 chats per week. Goede communicatie, een ervaren team met gedreven en betrokken medewerkers maakt dit wekelijks mogelijk. Met een gemiddelde klanttevredenheid van een 8 of meer.

‘Procedures worden zeer strikt gevolgd. Zeer flexibel in afstemming qua planning. Prettig in de samenwerking en het verkleinen van de afstand door verschillende communicatiemogelijkheden zoals Slack. Een toegevoegde waarde voor onze klantenservice’

Geïnteresseerd in de mogelijkheden die Alembo kan bieden? Neem dan contact met ons op via het contactformulier of bel ons op 072 737 00 00.