24 x 7 Klantenservice altijd bereikbaar

/24 x 7 Klantenservice altijd bereikbaar
24 x 7 Klantenservice altijd bereikbaar2019-10-15T15:57:26+00:00

Altijd bereikbaar

De klant is koning en daar hoort de beste online klantenservice bij. Maar kunt u dit wel 24/7 garanderen? Binnen de huidige klantcontact-branche is het steeds lastiger om goede mensen te vinden of te behouden. Alembo biedt dé oplossing voor uw personeelstekort! Of dit nu telefonisch, per mail of via social media gaat, Alembo zorgt ervoor dat u altijd bereikbaar bent voor alle klantvragen.  Met gebruik van moderne klantcontact kanalen is er verlichting in uw operatie met aanzienlijke kostenbesparing. We bieden klantenservice diensten aan op het gebied van inbound- en outbound telefonie, email, live chat, whatsapp en webcare vanaf €16,75 per uur. Onze professionals zijn betrokken en trots op hun werk en staan iedere dag weer met een glimlach voor u klaar!

  • 24×7 Klantcontact, 365 dagen bereikbaar per jaar

  • Vanaf €16,75 per uur: chat, mail, telefonie, whatsapp en webcare

  • 90% van alle 1e lijns vragen direct beantwoordt

  • Gemiddelde klanttevredenheid van 8,5 of hoger

  • Professionele Call Center via een SaaS call center applicatie CCL in Amsterdam

  • Volledige transparantie: real time dashboards en historische rapportages

  • Kennis van: Zendesk, Livecom, Cobrowser, Jira, Robin, Omnidesk etc

  • Uw oplossing voor personeelstekort!

  • Hoge empathie en inlevingsvermogen van de ervaren agents

  • Continu coaching en begeleiding van de medewerkers

Ja, ik wil meer informatie ontvangen

Deels- of volledig uitbesteden

We bieden altijd oplossingen op maat die passen bij uw wensen met een breed scala aan mogelijkheden. Voor volledige outsourcing van uw klantenservice naar Alembo of alleen het opvangen van pieken en dalen, iedere combinatie is mogelijk.

Hier zijn enkele voorbeelden:

  1. Volledig uitbesteden – Alembo verzorgt de training, sturing en rapportages. Regelmatig (meestal wekelijks) worden de resultaten en de wensen besproken en teruggekoppeld.
  2. Partnerschap – Uw klantenservice wordt deels in-house door u zelf opgepakt en deels door Alembo. De afdelingen worden op dezelfde KPI’s aangestuurd, waardoor beide partijen zich scherp houden en van elkaar kunnen leren.
  3. Klantenservice uitbesteden met behoud van in-house beheer – Het volledige beheer blijft in uw handen terwijl het klantcontact wordt uitbesteed. Dit biedt een aantrekkelijk alternatief in plaats van het inhuren van dure uitzendkrachten.

Aanpak gefaseerd en gecontroleerd, daarna uitbreiden

Iedere verandering brengt risico’s en onzekerheden met zich mee, dit is voor het overzees uitbesteden van klantenservice niet anders. Dat er koudwatervrees hiervoor heerst begrijpen wij heel goed.  Alembo Klantenservice combineert de mogelijkheid om uw eigen agents op afstand te hebben, terwijl u de werkzaamheden coördineert als een eigen afdeling.

Een goede voorbereiding is daarbij het halve werk. Samen met u bepalen wij wat de gewenste situatie is en hoe we daar naartoe werken. Dit wordt vastgelegd in een plan van aanpak. We starten met een pilot waardoor we op een gecontroleerde manier kunnen toetsen of de kwaliteit realiseerbaar is. Wanneer deze pilot succesvol is afgerond vervolgen we met uitbreiden van klantcontact kanalen en het verder inwerken van de callcenter agents.

Ieder traject is anders. Bij complexere trajecten duurt het inwerken van onze callcenter agents wat langer, dan bij minder complexe trajecten. Gemiddeld is de leertijd tussen 3 dagen en 2 weken. Daarna volgt een periode van opschalen, onder begeleiding het werk uitvoeren en uiteindelijk zelfstandig de klantenservice bemensen. Dit zal ongeveer een periode van 2 tot 3 maanden zijn.

Klantcontact uitbesteden naar Suriname, wat zijn de voordelen en verschillen?

Alembo is uw partner voor het uitbesteden van klantcontact naar Suriname. Wat zijn de voordelen van het uitbesteden van callcenter werkzaamheden naar het buitenland? En wat zijn de verschillen als het gaat om outsourcing en zijn er zaken waar extra rekening mee gehouden moet worden? Hoe staat het met inlevingsvermogen, ICT, veilige klantdata, de Nederlandse taal en arbeidsethos? In deze blog leest u er meer over.

Meer informatie over de impact op uw Business Case?

Bij een salaris van gemiddeld €1750 en met een uurtarief van €16,75 is Alembo in staat om 30% te besparen op uw klantenservice. Geïnteresseerd in een gedetailleerde business case of wenst u meer informatie?

Download hier de algemene presentatie over onze Klantenservice diensten of neem contact met ons op : +31 (0)72 737 00 00|reacties@alembo.nl. Lees gerust verder over Alembo en haar visie op offshore outsourcen in het Artikel van Twinkle Magazine: over de voordelen en risico’s van het uitbesteden van Klantenservice activiteiten.

Intertoys klantenservice medewerker van Alembo

Voorbeelden

Desk Services

Desk Services is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwikkelen en afhandelen van consumentenpromoties, het verzorgen van (webshop) fulfilment en het bedenken van nieuwe marketingconcepten. Desk Services heeft in Alembo een partner gevonden die ondersteuning kan bieden bij het afhandelen van emails voor promotionele campagnes en cashback acties. Door de hoge stroom aan emails komt er een grote druk op de organisatie. Alembo biedt door haar interessante prijs/kwaliteit verhouding een zeer interessante partij om mee samen te werken. Het team voor Desk Services bestaat uit 10 medewerkers.

We zijn super tevreden over de samenwerking. Het contact is fijn en direct. Duidelijke afspraken die nagekomen worden en erg toegankelijk en open.

Klantcase Desk Services Cashback & mail verwerking

BVA Auctions

BVA Auctions Klantcase Klantenservice

BVA Auctions besteedt een deel van de 1e lijn mail en chat uit aan Alembo, tijdens werkdagen en in het weekend om pieken op te kunnen vangen. Met een team van 12 fte verwerkt Alembo meer dan 4000 tickets en 1000 chats per week. Geregeld zet BVA Auctions Alembo in om de toegenomen workload op te vangen. Dit vergt continu afstemming en flexibiliteit. Goede communicatie via moderne middelen zoals Slack maakt dit wekelijks mogelijk. Dit resulteert in een gemiddelde klanttevredenheidsscore van een 8,5. De klantvragen die Alembo beantwoordt gaan over productinformatie, ophaalinformatie, ontbinding van kavels, kijkinformatie en vragen over de levering. Alembo biedt een flexibele schil die de de klantenservice van BVA Auctions in Nederland goed aanvult. Benieuwd naar de indrukken van BVA Auctions tijdens hun bezoek bij Alembo in Suriname? Lees hier verder.

Procedures worden zeer strikt gevolgd. Zeer flexibel in afstemming qua planning. Prettig in samenwerking en het verkleinen van de afstand door verschillende communicatiemiddelen zoals Slack. Een toegevoegde waarde voor onze klantenservice.

Intertoys

Intertoys heeft ieder jaar een enorme piekbelasting gedurende het najaar en heeft dit jaar contact gezocht met Alembo om te analyseren of partnerschap een passende oplossing is. Het kost ieder jaar steeds meer moeite om geschikte klantenservicekandidaten te vinden in Nederland. Er zijn teveel vacatures en te weinig gegadigden. Door een deel uit te besteden aan Alembo heeft Intertoys een oplossing voor het vinden van geschikt personeel.  Na een pilot waar 2 medewerkers op afstand zijn getraind door Intertoys, is verder opgeschaald naar een team van 15 fte. 1e en 2e Lijn Telefonie en email worden door de collega’s opgepakt vanuit Paramaribo en er wordt nauw samengewerkt met het vaste Intertoys Team in Nederland. Samen hebben wij een prachtig resultaat met elkaar neergezet, lees hier meer over in dit artikel van de Consumentenbond.

De samenwerking verloopt prettig. Alembo biedt maatwerk aan en naast standaarden de mogelijkheid om stappen eerst goed uit te kristalliseren. Mijn contactpersoon in Suriname is zeer goed bereikbaar en denkt actief mee.

Intertoys Klantcase: klantenservice mail & telefonie

Comfort Partners

Klantcase Comfort Partners 2x7 Klantenservice

Comfort Partners is een installatiebedrijf dat 24×7 bereikbaar is voor klanten die storingen en vragen hebben. Alembo zorgt ervoor dat Comfort Partners altijd bereikbaar kan zijn en beantwoordt alle klantvragen na werktijd via telefonie, mail en social media. Tijdens werktijd neemt Alembo de telefoon op wanneer deze door drukte niet opgenomen kan worden. De bemensing is tijdens piekmomenten van oktober t/m maart 8 fte.

Tijdens de implementatie van de klantenservice naar Alembo, hebben we Alembo leren kennen als een professionele partij op het gebied van telefonie, techniek en processen. Samen hebben wij de ambiteuze plannen voor Comfort Partners op het gebied van telefonie gerealiseerd. Alembo is voor ons geen externe partij maar eerder een verlengstuk van onze organisatie. In dat licht zijn wij ‘team Alembo’ als onze directe collega’s die samen met ons excellente klantbeleving waarmaken, 24/7/365.

Beslist.nl

Beslist.nl was op zoek naar een kostenbesparende en flexibele oplossing voor haar klantenservice. De huidige werkzaamheden waren belegd bij een externe partij in Nederland. Alembo startte voor beslist.nl met de chat middels een pilot, welke succesvol werd afgerond met behulp van intensieve begeleiding vanuit Nederland door de klant. Vervolgens zijn gefaseerd alle andere klantcontactkanalen toegevoegd: telefonie en email. Met een team van 10 fte is de volledige klantenservice naar Alembo geoutsourced en met succes: snelle afhandelingstijden, hoge klanttevredenheidsscores van een 8,5 gemiddeld en een kostenreductie van 50%.

De medewerkers zijn loyaal, gedreven en zeer flexibel. Goede prijs/kwaliteit verhouding.