Klantenservice 24 x 7

/Klantenservice 24 x 7
Klantenservice 24 x 7 2018-05-08T19:32:42+00:00
Klantenservice

Twinkle actie: vanaf €16,75 per uur voor de duur van het contract
Tarifering kan op basis van inzet, contact duur , aantal contacten, wat u het beste uitkomt. Volledige transparantie: meeluisteren gesprekkenen real time dashboards en historische rapportages.  

Klantenservice

De klant is koning, daarom biedt u uw klant graag de beste klantenservice. Maar kunt u dit wel 24/7 garanderen? Of dit nu telefonisch, per mail of via social media gaat, Alembo zorgt ervoor dat u altijd beschikbaar bent voor alle klantvragen.  

Naast de standaard applicaties maakt Alembo het ook mogelijk om uw eigen systeem te integreren. Wij verzorgen gedetailleerde rapportages zodat u voldoende inzicht heeft in alle contactmomenten.

Naast de traditionele klantcontact kanalen zoals email, telefoon en live chat merken wij een groei van contactmomenten via social media kanalen. Wij werken onder andere in: Zendesk, LiveChat en CCL.

Deels- of volledig uitbesteden

We bieden altijd oplossingen op maat die passen bij uw wensen met een breed scala aan mogelijkheden. Voor volledige outsourcing van uw klantenservice naar Alembo of alleen het opvangen van pieken en dalen, iedere combinatie is mogelijk.

Hier zijn enkele voorbeelden:

  1. Volledig uitbesteden – Alembo verzorgt de training, sturing, staffing en rapportages. Regelmatig (meestal wekelijks) worden de resultaten en de wensen besproken en teruggekoppelt.
  2. Partnerschap – Uw klantenservice wordt deels in-house door u zelf opgepakt en deels door Alembo. De afdelingen worden op dezelfde KPI’s aangestuurd, waardoor beide partijen zich scherp houden en van elkaar kunnen leren..
  3. Klantenservice uitbesteden met behoud van in-house beheer – Het volledige beheer blijft in uw handen terwijl het klantcontact wordt uitbesteed. Dit biedt een aantrekkelijk alternatief in plaats van het inhuren van dure uitzendkrachten. Hoe dit in de praktijk kan werken ziet u hieronder.

Voordelen van uitbesteden in combinatie met optimale aansturing

Het is spannend om klantenservice-activiteiten uit te besteden. Alembo Klantenservice combineert de mogelijkheid om uw eigen agents op afstand te hebben, terwijl u de werkzaamheden coördineert als een eigen afdeling.

Hoe we dat doen?

Aansturen eigen afdeling: Bij Alembo
  • rondlopen en zien hoe druk het is
nee, dit kan niet
  • meeluisteren met agents
  • wachttijden, aantal wachtenden zien
✔, via geïntegreerd wallboard
  • call reasons
  • meeluisteren/meelezen , ruggespraak
  • doorschakelen, terugnemen, 2de lijns
  • lokaal telefoonnummer
  • rapportages op maat
  • realtime inzicht
Voordelen uitbesteden naar Alembo
  • professionele agents
  • flexibel inspelen op call aanbod
  • lagere tarieven
  • 24 x 7
  • dedicated agents

Omnichannel klantenservice
Klanten willen u benaderen op de wijze die hun het beste uitkomt. Is dat via de telefoon, via webchat, of via Social Media, het is aan de klant om te kiezen. Het is aan u om de mogelijkheden te bieden. Om een omnichannel dienstverlening in stand te houden dienen de klantenservice applicaties, het CRM systeem te ondersteunen.

Overzicht van de webchat- CRM- en ticketing diensten en applicaties waar Alembo bekend mee is:

  • Professionele Call Center via een SaaS call center applicatie in Amsterdam
  • Webchat met diverse chat applicaties. Voorbeelden
    • LiveChat
    • CoBrowser
    • Zopim
    • CCL
  • CRM applicaties
    • SalesForce
    • SugarCRM
    • SuitCRM
    • Odoo
    • Acto en vele anderen
  • Ticketing
    • Zendesk
    • Jira

Webchat of Livechat wordt hoe langer hoe meer ingezet voor klantenservice

Webchat of Livechat wordt meer en meer ingezet voor klantenservice. Webchat is efficiënter dan telefonie. Een operator kan meerdere (tot ca 4) chats tegelijk voeren.
Wil de klant achtergrondinformatie, gebruiksaanwijzingen of andere documentatie, dan kan eenvoudig de desbetreffende links of documentatie worden toegestuurd.
Performance Magazine heeft een onderzoek gedaan naar klanttevredenheid over de verschillende kanalen en daar komt Webchat het beste uit.

Een webchat applicatie is eenvoudig op uw website te implementeren.

Chat gebruikers 4 keer waardevoller

Frankwatching geeft in onderstaande artikel aan dat chat gebruikers 4 keer waardevoller zijn dan niet chat gebruikers. Daarnaast zien ze een daling van de kosten van Klantenservice.
Uiteraard zijn er risico’s aan Webchat. Je moet er zijn. Het is zeer frustrerend voor klanten om een chat button te zien, het te willen gebruiken, zonder dat er enige reactie komt.
Webchat geeft de mogelijkheid om klantgegevens zoals naam en e-mailadres te vragen voordat de chat start. Doet u dat, dan zullen minder klanten de chat gebruiken. Zeker in deze tijd van Facebook schandalen. .