Piekbelasting klantenservice Opvangen voor Intertoys
De afgelopen maanden is er hard gewerkt om de najaarsdrukte voor onze klant Intertoys goed op te kunnen vangen. Intertoys kampt met een hoge piekbelasting voor de Sint- en Kerstperiode en heeft Alembo gevraagd om met een team van circa 15 fte extra ondersteuning te bieden op de mail en telefonie.
Het is om 4.30u al een drukke boel bij Alembo Suriname bij de Klantenservice Afdeling. Het Intertoys team zit klaar om de klanten vanaf 09u Nederlandse tijd te woord te kunnen staan. In oktober zijn er meer dan 30 klantenservice medewerkers aangenomen om de grote najaarspiek op te vangen in november, december en januari.
Wanneer de Sint bijna in het land is, gaan ouders op zoek naar een geschikt kadootje voor hun kind. Dit gebeurt al geruime tijd van te voren om het leukste kadootje voor in de schoen of tijdens pakjesavond te kunnen bemachtigen. Om blije gezichtjes altijd te kunnen garanderen, is het op tijd leveren van bestellingen en de klanten te woord staan bij vragen essentieel. Speelgoedgigant Intertoys weet dit als geen ander.
Intertoys heeft ieder jaar een enorme piekbelasting gedurende het najaar en heeft dit jaar contact gezocht met Alembo om te analyseren of partnerschap een passende oplossing is. Het kost ieder jaar steeds meer moeite om geschikte klantenservicekandidaten te vinden in Nederland. Er zijn teveel vacatures en te weinig gegadigden. Het werven, selecteren en inwerken kost hierdoor nog meer tijd, geld en energie. Door een deel uit te besteden aan Alembo heeft Intertoys een oplossing voor het vinden van geschikt personeel.
Na een pilot waar 2 medewerkers op afstand zijn getraind door Intertoys, is verder opgeschaald naar een team van 15 fte. Intertoys heeft het team verder getraind bij Alembo Suriname zodat iedereen helemaal klaar is voor de grote najaarsdrukte.
Telefonie en email worden door de collega’s opgepakt vanuit Paramaribo en er wordt nauw samengewerkt met het vaste Intertoys Team in Nederland. Beide partijen zien uit naar een prettige samenwerking die in 2019 verder vorm zal krijgen.
Rechts op de foto: Diana van Intertoys doet een fun activiteit op kantoor in het kader van teambuilding en merkbeleving.