Online Veiling – Altijd op tijd veilen door ontzorging bij de operatie

/Online Veiling – Altijd op tijd veilen door ontzorging bij de operatie
Online Veiling – Altijd op tijd veilen door ontzorging bij de operatie2018-11-28T17:00:58+00:00

Online veilingen kennen een groter bereik

Online veilingen, het spelelement zorgt voor een belangrijke succesfactor van deze branche. Tot het laatste moment is het spannend of het geboden product ‘de jouwe wordt’. Verschillende producten en diensten kunnen worden gekocht via online veilingen van tickets, verblijven in hotels, antiquiteiten, kunst en producten uit faillissementen. 

Online veilingen zijn dramatisch toegenomen in het afgelopen jaar en zijn niet meer weg te denken. Deze ontwikkeling is goed te verklaren. Online veilingen bieden dezelfde aspecten als hun oorspronkelijke tegenhanger zoals schaarste, concurrentie en tijdsdruk voor de klanten. Maar voor de bedrijven bieden ze juist meer, zoals lagere transactiekosten en een enorm groot bereik.

Net zoals in de E-commerce branche zien we in de online veiling branche dat grotere online veilingen succesvol zijn en gaan fuseren met andere succesvolle veilingbedrijven en kleinere online veilingen het niet redden. Doordat online veilingen dezelfde services verlenen als webshops, zoals thuisbezorgen en snel leveren, zijn E-commerce webshop concepten zoals bol Plaza een grote concurrent.

Automatisering, efficiënte logistiek, vloeiende klantenservice en controle op liquiditeit van de biedingen zijn belangrijke ontwikkelingen om te excelleren in de operatie.

Operationele ondersteuning door outsourcing

Het plaatsen, monitoren en afsluiten van veilingen kost tijd en kan soms arbeidsintensief zijn. Bijvoorbeeld tijdens het contentbeheer van uw veilingsite, waarbij producten in de juiste categorie geplaatst moeten worden of gedurende de verwerking van uw kavellijsten, zodat deze zo snel mogelijk geveild kunnen worden. Of bij uw klantenservice waar u geregeld te maken heeft met pieken en u hierdoor snel moet kunnen opschalen met extra kundige agents.  

Met meer dan 10 jaar ervaring in de online veilingen branche is Alembo uw partner als het gaat bij het ondersteunen van operationele processen op het gebied van klantenservice, content en administratie. Verschillende online veilingen gingen u al voor en genieten van flexibiliteit in het opvangen van de pieken met een aantrekkelijke prijsstelling: BVA-Auctions, SchipVeiling, Daan Auctions & Von Reth en De Hoogste Bieder.

Alembo biedt de volgende oplossingen:

  • Het verwerken van klantdata in CRM
  • Buyers checks administratie uitvoeren
  • Nabellen incasso
  • Contentbeheer, producten in de juiste categorie plaatsen
  • Verwerken van kavellijsten
  • Ondersteunen bij aankondigingen
  • Monitoren van veilingen
  • Taxatierapporten verwerken
  • Marketingondersteuning voor marktplaats en overige advertenties
  • 24×7 klantenservice via mail,chat, telefonie en social

Het resultaat voor u:

  • 24×7 Klantcontact, 365 dagen per jaar
  • U mist geen enkel klantcontact, door goede voorbereiding en training zijn wij in staat om 90% van alle 1e lijns vragen direct te beantwoorden.  
  • Gemiddelde klanttevredenheid van 8,5 of hoger
  • Flexibele arbeid door opvangen piekmomenten
  • U mist geen enkele deadline door inzet van uw operationele team op afstand
  • Verlenging van de werkdag in verband met tijdsverschil van 4 of 5 uur kunt u dagverwerking nog efficiënter indelen om zo snel uw kavel online te krijgen

Online veilingen klantcases

BVA-auctions werkt sinds 2008 met Alembo samen en ziet in Alembo een flexibele partner die door het tijdsverschil de dagverwerking van kavellijsten kan realiseren. Snelheid en accuratie is geboden. Daarnaast ondersteunt Alembo BVA-auctions bij diverse contentwerkzaamheden zoals het plaatsen van marktplaatsadvertenties en bij het ondersteunen van banner feeds, waardoor consumenten weer up-to-date zijn wanneer er welke veilingen plaatsvinden. In 2014 is Alembo gestart met het beantwoorden van klantvragen via de mail en chat voor BVA-auctions. Van maandag t/m vrijdag na werktijden en in de weekenden. Met een team van 12 medewerkers verwerkt Alembo gemiddeld 4000 tickets en 1000 chats per week. Goede communicatie, een ervaren team met gedreven en betrokken medewerkers maakt dit wekelijks mogelijk. Met een gemiddelde klanttevredenheid van een 8 of meer.

‘Procedures worden zeer strikt gevolgd. Zeer flexibel in afstemming qua planning. Prettig in de samenwerking en het verkleinen van de afstand door verschillende communicatiemogelijkheden zoals Slack. Een toegevoegde waarde voor onze klantenservice’

Schip Veiling werkt sinds 2017 samen met Alembo en heeft het klantcontact uitbesteed, waarbij alle mails en social media worden behandeld. Nieuwe veilingen worden gecommuniceerd en aangemaakt. Het CRM systeem is ingericht en geïmplementeerd door Alembo, waarna de oude en nieuwe klantdata wordt toegevoegd.

Sinds 2016 werkt Alembo samen met Daan Auctions en Von Reth bij de verwerking van taxatierapporten. Daan Auctions laat de taxatierapporten verwerken door Von Reth. De werkzaamheden bestaan uit het verwerken van handgeschreven, gescande documenten naar Excel. De snelle verwerking, het hoge kostenvoordeel en de flexibele inzet wordt als zeer prettig ervaren.

Geïnteresseerd in een persoonlijke kennismaking of wilt u meer weten over de mogelijkheden op het gebied van operationele ondersteuning? Neem gerust contact met ons op via het contactformulier of bel ons op 072 737 00 00.