Over Alembo

/Over Alembo
Over Alembo2019-01-15T14:01:42+00:00

Welkom bij Alembo

Met een team van 5 mensen in Nederland en meer dan 170 medewerkers in Paramaribo worden de werkzaamheden op afstand uitgevoerd. Alembo biedt de handjes en de brains op afstand, bij een grote variatie aan werkzaamheden.

Onze klanten zijn door het werk aan Alembo uit te besteden in staat om te excelleren, scherper aan te bieden, sneller te groeien en creëren hierdoor meer omzet, winst en werkgelegenheid.

Alembo is een Nederlands bedrijf, opgericht in 2005, onder Nederlandse regelgevingen, waarbij we de werkzaamheden laten uitvoeren in Suriname. Suriname waar men goed Nederlands spreekt en schrijft en de Nederlandse cultuur eigen is. Onze klanten zijn wereldwijd gevestigd in Nederland, België, Noorwegen, Frankrijk en Amerika.

Wie is Alembo

Met geïnspireerde en hoog opgeleide teams, een flexibele en efficiënte operatie en ervaren business consultants, creëert Alembo vertrouwensvolle relaties met haar klanten. Operationeel excelleren staat centraal in alles wat we doen. Met het doel onze klanten operationeel, maar ook strategisch op een hoger niveau te laten concurreren. Iedere klant is uniek. Wij geloven in het verbeteren en vereenvoudigen van processen met lagere kosten en hoge kwaliteit.

Dit doen wij door:

  • Professionele en ervaren mensen te werven en ontwikkelen
  • Ontzorgen van onze klanten door een breed scala aan diensten
  • Snelle implementatie, testfase en begeleiding gedurende het traject te bieden
  • Heldere rapportages en inzage in resultaten on demand te leveren
  • Samen te blijven verbeteren als partners
  • Flexibel in te spelen op klantwensen bijvoorbeeld door het opvangen van pieken en dalen

Onze missie wordt ondersteund door drie kernwaarden: Klantgerichtheid, Flexibiliteit, en Betrokkenheid.

  1. Klantgerichtheid: Wij nemen de zorgen van de klant over, leveren conform afspraak, geven advies over verbetermogelijkheden en werken samen in het continu verbeteren.
  2. Flexibiliteit: Alembo geeft ongekende flexibiliteit bij significant lagere kosten. Waar nodig en gewenst schalen wij snel op of af. Ideaal voor klanten met piekbelasting.
  3. Betrokkenheid: Surinaamse mensen zijn als geen ander specialist in het tonen van empathie en zijn zeer vriendelijk en servicegericht. Betrokkenheid zit in ons DNA.

Op afstand samenwerken vergt investeren in tijd, energie en vertrouwen. Daarom beginnen we ieder traject met een pilot. De duur van de pilot hangt af van de werkzaamheden en ligt tussen de 2 dagen tot 6 weken. Doel en verwachtingen van de pilot worden inzichtelijk gemaakt. Resultaten worden gemeten. Met als doel, een succesvol resultaat behalen zodat we op langere termijn met elkaar kunnen samenwerken.

Middels de pilot wordt aangetoond hoe de werkzaamheden worden uitgevoerd. Zijn de instructies begrepen, zijn er adviezen ter verbetering, wat is de kwaliteit en productiviteit? Met andere woorden, is het slim om de werkzaamheden uit te besteden? Aan het eind van de pilot wordt door beide partijen besloten om al dan niet door te gaan. Eventuele aanpassingen in de instructies worden gemaakt en afgestemd. Definitieve kwaliteitsafspraken worden geaccordeerd. Voortzetting van de samenwerking wordt middels een contract vastgelegd.

Communicatie loopt direct vanuit de klant met onze teamleiders. Hierdoor zijn er korte communicatielijnen en wordt er snel en pro-actief via de mail, telefonisch, skype, Slack of via go-to-meeting afgestemd.

  • Flexibele oplossingen
  • Duidelijke afspraken, geen gedoe achteraf
  • Meer dan 12 jaar ervaring in complexe trajecten
  • Ervaren krachten
  • Excellente prijs- kwaliteit verhouding
  • Flexibel in kunnen spelen op piekperiodes binnen uw bedrijf

Ontmoet ons team!

Frank Veldhuizen
Frank Veldhuizen
Ik zag dat klanten behoefte hadden aan Nederlandstalige ondersteuning. Vanuit mijn toenmalige werk was ik veel aan het outsourcen, IT naar India, Klantenservice naar Bratislava en BPO naar de Filipijnen. Er was altijd een probleem met de taal. Geboren en getogen in Suriname weet ik dat de opleidingen en de taal heel nauw aansluiten met Nederland, Surinamers kennen de ins en outs van Nederland. Het moest mogelijk zijn om vanuit daar hoogwaardige outsourcingsdiensten te leveren aan Nederland en België. Met deze gedachten ben ik in 2005 officieel gestart met Alembo. De vraag zien we verschuiven naar hoog complexere diensten, het werk is iedere dag leuk en uitdagend om klant te helpen bij outsourcingstrajecten.
Monique de Vries
Monique de Vries
Ik ben al vanaf het begin werkzaam bij Alembo en heb het zien groeien tot een groot professioneel bedrijf met veel aandacht voor klant maar zeker ook personeel. Zelf ben ik verantwoordelijk voor de facturatie van Alembo voor klanten in Nederland en de EU. In Suriname worden vele uren voor diverse klanten gemaakt, deze worden verzameld en per klant maak ik daar de factuur voor. Vaak is het ook een dubbel check of eind check aangezien dit zeer secuur werk is. Ik houd van cijfers en doe dit werk dan ook al jaren met veel plezier.
Lara Verbeek
Lara Verbeek
Ik ben 8 jaar werkzaam bij Alembo. Vanuit mijn studie achtergrond Cultuur Organisatie en Management en LEAN past deze job perfect bij mij. Outsourcen is een mooi vak, waar je samen met de klant bezig bent met veranderingen, cultuur en het op afstand succesvol samenwerken. Het is uitdagend om de klant te helpen bij het op de juiste wijze uitbesteden van activiteiten en het team in Suriname zo te instrueren dat de werkzaamheden goed worden opgepakt. Naast het begeleiden van de transitie naar Suriname ben ik verantwoordelijk voor Sales en Marketing vanuit Nederland. Het is ontzettend leuk om als intermediair constant te schakelen tussen de klant en mijn fijne collega’s in Suriname. Internationaal samenwerken en samen excelleren is iedere dag weer uitdagend.
Christine van Leeuwen
Christine van Leeuwen
Na twintig jaar International programma management en Europese klantenservice Management rollen, was Alembo een logische stap. Hier kan ik mijn ervaring gedoeld inbrengen met interim opdrachten, procesverbeteringen en natuurlijk ook het begeleiden van nieuwe klanten in het outsourcing van hun klantenservice front- en backoffice werkzaamheden. Alembo ademt operational excellence en stelt altijd de klant en medewerkers centraal in beslissingen en lange termijn strategie.
Fay-Lynn del Monte Lyon
Fay-Lynn del Monte Lyon
Hallo! Mijn naam is Fay-Lynn del Monte Lyon, 23 lentes jong en sinds 2018 werkzaam voor Alembo. Hier verzorg ik met veel plezier de social media marketing activiteiten.
Na in 2015 het VWO te hebben afgerond ben ik me verder gaan verdiepen in de turbulente wereld van de social media en de impact hiervan op onze samenleving. In korte tijd is social media uitgegroeid tot een onmisbaar onderdeel in elk succesvol marketingplan en is niet meer weg te denken uit onze maatschappij.
Reikhalzend kijk ik uit wat de dynamische wereld van social media mij te bieden heeft in 2019! Groetjes, Fay.

Maak verder kennis met Alembo