Portfolio

/Portfolio
Portfolio2018-12-10T16:05:15+00:00

PORTFOLIO

Alembo heeft een ruim klantportfolio opgebouwd en is er trots op om ieder dag weer te mogen verbeteren door partnerschap. U treft hier een greep uit ons klantportfolio, per dienst beschreven: Financiële Administratie & Backoffice, Klantenservice, Gegevensverwerking en Content.

Financiële Administratie & Backoffice

Van ’t Hul Adviseurs, Fiscalisten en Accountants

Van ‘t Hul groeit hard en is op zoek gegaan naar een partij die hen kan ondersteunen met backoffice taken zoals het controleren van verzekeringsoverzichten, controleren en aanpassingen opvoeren in Visma Severa, uitwerken van audiofiles en 1e lijns telefonie. Met de uiteindelijke wens om ook complexer werk zoals Assistent Accountancy naar Alembo te outsourcen waarmee recentelijk is gestart. Het vinden van geschikte assistent Accountants in Nederland is uitdagend en de kosten zijn relatief hoog. Van ‘t Hul ziet in het werven en verder trainen van Assistent Accountants in Suriname een groot potentieel. Samen met Alembo wordt het traject opgepakt en worden de juiste kandidaten geselecteerd die voldoen aan het profiel van Van ‘t Hul om Assistent Accountancy taken uit te voeren. Een bezoek aan Suriname en het verder trainen is hier onderdeel van.

Heel erg bedankt en het is goed gebeurd 😊 We zijn er heel blij mee.

Van 't Hul Klantcase: backoffice & Ass. Accountancy

KPN

KPN Klantcase: Factuurverwerking

KPN heeft een fors deel van hun factuurverwerking via Oracle-IT oplossingen geautomatiseerd. De automatiseringsslag ging gepaard met een reductie aan werkaanbod voor de orderverwerkers. KPN heeft besloten om de werkzaamheden uit te besteden en zocht een flexibele partner die in het Nederlands op afstand werkzaamheden kon oppakken. Daarbij is de keuze gevallen op Alembo. De werkzaamheden bestonden uit: het verwerken van PO facturen, directe facturen, verzamelfacturen, credit nota’s en journaalposten in het systeem van KPN: Oracle Financials. Facturen werden gematcht, geverifieerd en ingevoerd.

Minimaal zijn er 12.000 facturen per maand verwerkt, met een target van 600 facturen per dag. Maximale verwerkingstijd was 3 werkdagen met een kwaliteitseis van 98%. Het team had een continu bezetting van 6 FTE.

Ik ben zeer tevreden over de samenwerking met Alembo. De kwaliteit is hoog en zij kunnen flexibel inspelen op onze wensen.

112schade.nl

112schade.nl helpt klanten op een vakkundige en snelle wijze bij de afwikkeling van schade. Zo zijn er specialisten op het gebied van materiële schade en van letselschade. 112schade.nl werkt niet met een no cure no pay regeling. De klant ontvangt de volledige verhaalde schade. Er zijn al meer dan 42000 schades verwerkt. Momenteel voert Alembo diverse taken uit voor 112schade.nl met een team van 2 FTE: 

  • Het koppelen van e-mails
  • Bellen naar getuigen en het opvragen van informatie naar aanleiding van schade-afwikkeling
  • Verwerken van expertiserapporten
  • Uitbellen naar klanten en assisteren bij binnenkomende vragen over het schadedossier
112schade.nl Klantcase schade-afwikkeling

Amerikaanse Bank

Klantcase Amerikaanse Bank Akteverwerking en Jaarrekeningen

Voor het behoud van concurrentievoordeel en kostenbesparingen heeft onze partner Service Point in samenwerking met een Amerikaanse Bank gekozen om werkprocessen aan Alembo uit te besteden. Reden waarom er gekozen is voor Alembo: een combinatie van gunstige prijsstelling, Nederlandse taal en hoge volumes die verwerkt kunnen worden. Na een intensieve trainingsperiode in België is het team begonnen. De werkzaamheden bestaan uit het analyseren van de aktes, selecteren van mutaties en het verwerken van mutaties direct in de systemen van de bank. Voorbeelden van mutaties zijn: verhuizingen, fusies, nieuwe oprichtingen of faillissementen. Al meer dan 8 jaar werken er 14 medewerkers aan dit project en zijn er meer dan 900.000 dossiers gecontroleerd. De consequenties voor het niet goed invoeren hebben grote gevolgen. Daardoor zijn de kwaliteitseisen hoog, zo’n 99% dient goed verwerkt te worden. Iedere dag is er een oplevering.

Jaarrekeningen verwerken

Alembo verwerkt tevens jaarrekeningen voor Nederlandse en Belgische bedrijven. Accountantsrapporten worden ingevoerd in de systemen, waarmee het bedrijf een goed overzicht behoudt van solvabiliteit en ontwikkelingen van bedrijven.

Een outsourcing partner die op een vlotte manier administratieve taken kan overnemen. Goede kwaliteit, nauwe samenwerking, snelle respons, flexibel en transparantie communicatie. Alembo is sterk gegroeid in pro-activiteit en schaalbaarheid.

Klantenservice

Desk Services

Desk Services is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwikkelen en afhandelen van consumentenpromoties, het verzorgen van (webshop) fulfilment en het bedenken van nieuwe marketingconcepten. Desk Services heeft in Alembo een partner gevonden die ondersteuning kan bieden bij het afhandelen van emails voor promotionele campagnes en cashback acties. Door de hoge stroom aan emails komt er een grote druk op de organisatie. Alembo biedt door haar interessante prijs/kwaliteit verhouding een zeer interessante partij om mee samen te werken. Het team voor Desk Services bestaat uit 10 medewerkers.

We zijn super tevreden over de samenwerking. Het contact is fijn en direct. Duidelijke afspraken die nagekomen worden en erg toegankelijk en open.

Klantcase Desk Services Cashback & mail verwerking

BVA Auctions

BVA Auctions Klantcase Klantenservice

BVA Auctions besteedt een deel van de 1e lijn mail en chat uit aan Alembo, tijdens werkdagen en in het weekend om pieken op te kunnen vangen. Met een team van 12 fte verwerkt Alembo meer dan 4000 tickets en 1000 chats per week. Geregeld zet BVA Auctions Alembo in om de toegenomen workload op te vangen. Dit vergt continu afstemming en flexibiliteit. Goede communicatie via moderne middelen zoals Slack maakt dit wekelijks mogelijk. Dit resulteert in een gemiddelde klanttevredenheidsscore van een 8,5. De klantvragen die Alembo beantwoordt gaan over productinformatie, ophaalinformatie, ontbinding van kavels, kijkinformatie en vragen over de levering. Alembo biedt een flexibele schil die de de klantenservice van BVA Auctions in Nederland goed aanvult.

Procedures worden zeer strikt gevolgd. Zeer flexibel in afstemming qua planning. Prettig in samenwerking en het verkleinen van de afstand door verschillende communicatiemiddelen zoals Slack. Een toegevoegde waarde voor onze klantenservice.

Intertoys

Intertoys heeft ieder jaar een enorme piekbelasting gedurende het najaar en heeft dit jaar contact gezocht met Alembo om te analyseren of partnerschap een passende oplossing is. Het kost ieder jaar steeds meer moeite om geschikte klantenservicekandidaten te vinden in Nederland. Er zijn teveel vacatures en te weinig gegadigden. Door een deel uit te besteden aan Alembo heeft Intertoys een oplossing voor het vinden van geschikt personeel.  Na een pilot waar 2 medewerkers op afstand zijn getraind door Intertoys, is verder opgeschaald naar een team van 15 fte. 1e Lijn Telefonie en email worden door de collega’s opgepakt vanuit Paramaribo en er wordt nauw samengewerkt met het vaste Intertoys Team in Nederland.

De samenwerking verloopt prettig. Alembo biedt maatwerk aan en naast standaarden de mogelijkheid om stappen eerst goed uit te kristalliseren. Mijn contactpersoon in Suriname is zeer goed bereikbaar en denkt actief mee.

Intertoys Klantcase: klantenservice mail & telefonie

Comfort Partners

Klantcase Comfort Partners 2x7 Klantenservice

Comfort Partners is een installatiebedrijf dat 24×7 bereikbaar is voor klanten die storingen en vragen hebben. Alembo zorgt ervoor dat Comfort Partners altijd bereikbaar kan zijn en beantwoordt alle klantvragen na werktijd via telefonie, mail en social media. Tijdens werktijd neemt Alembo de telefoon op wanneer deze door drukte niet opgenomen kan worden. De bemensing is tijdens piekmomenten van oktober t/m maart 8 fte.

Tijdens de implementatie van de klantenservice naar Alembo, hebben we Alembo leren kennen als een professionele partij op het gebied van telefonie, techniek en processen. Samen hebben wij de ambitieuze plannen voor Comfort Partners op het gebied van telefonie gerealiseerd. Alembo is voor ons geen externe partij maar eerder een verlengstuk van onze organisatie. In dat licht zijn wij ‘team Alembo’ als onze directe collega’s die samen met ons excellente klantbeleving waarmaken, 24/7/365.

Gegevensverwerking & repetitieve taken

SDU

Voor een uitgeverij als de SDU is het up-to-date houden van klantdata essentieel bij marketingacties voor de verschillende klantgroepen die de on- en offline Vakbladen ontvangen.  SDU heeft Alembo gevraagd om te ondersteunen bij het verrijken en optimaliseren van de klantdata om zo snel de juiste informatie compleet te hebben, tegen aantrekkelijke kosten.

Alembo verrijkt conform de AVG wetgeving, de Naw gegevens van klantdata d.m.v. researchwerk op het internet en hanteert hierbij strikte kwaliteitseisen. De samenwerking is op projectmatige basis en wordt als zeer prettig ervaren.

Alembo verrijkt en ontdubbeld klantdata voor de marketingafdeling. Ik ben heel tevreden over de samenwerking: er wordt goed doorgevraagd over wat wel/niet de bedoeling is. Goede prijs-kwaliteitsverhouding en planning conform afspraken.

Sdu klantcase gegevens verrijken

KBC Bank

KBC Bank Klantcase administratieve werkzaamheden

Voor de KBC bank in België worden op afstand administratieve werkzaamheden uitgevoerd. Er is voor Alembo gekozen vanwege kostenvoordeel en snelheid van invoeren. Via een beveiligde VPN verbinding wordt door Alembo, op afstand, ingelogd in het portaal. De te verwerken informatie is beschikbaar en dient te worden ingevoerd in diverse systemen van de bank.

  1. De kwaliteit is 99% of beter.
  2. Besparing is 50%.
  3. Deze werkzaamheden zijn gestart in 2012, tot volle tevredenheid van de klant.

Naturalis

In opdracht van Picturae voert Alembo voor Naturalis de gegevens van miljoenen gedroogde plantensoorten in, middels een speciaal door Alembo ontwikkelde invoerapplicatie. De gegevens zijn in het Latijn, Engels, Nederlands en Frans. Wereldwijd worden door musea de Herbaria collecties digitaal gescand. Picturae Heiloo is wereldleider in het digitaal scannen van deze complexe vellen. Picturae heeft de opleiding bij Alembo verzorgd, om zo het complexe invoerwerk goed aan te leren.

Naturalis heeft miljoenen herbarium sheets. Deze sheets bevatten informatie over planten (die gevonden zijn in diverse gebieden) en onderzoekers maken daar veelvuldig gebruik van. Naturalis heeft deze sheets professioneel laten scannen door Picturae en de informatie op de sheets is door Alembo ingevoerd. Door het digitaliseren en transcriben van de Herbariumsheets krijgen onderzoekers wereldwijd toegang tot de database van Herbaria.

In 6 jaar tijd is door een team van 55 medewerkers van Alembo een totaal van 10 miljoen Herbariumsheets ingevoerd.

  1. Doorlooptijd 6 jaar.
  2. Gemiddeld 50 Fte’s.
  3. Kwalitatief hoogwaardige invoer.

Alembo helpt bij de invoer van handgeschreven Heerbariumsheets, zodat deze internationaal digitaal beschikbaar zijn. Ik ben zeer tevreden over de samenwerking. De kwaliteit is prima. Als er dingen zijn en feedback gegeven wordt, wordt dit snel en efficiënt opgepakt. Meeste communicatie gaat per mail. Doorgaans wordt er binnen een dag beantwoord en vaak zelfs binnen een paar uur. Medewerkers werken hard, denken goed mee, altijd bereid te helpen om opdrachten tot een goed eind te brengen. Alembo ontzorgt en levert vakwerk.

Service Point

Al 3 jaar op een rij werkt Alembo samen met Service Point voor een Nederlands bedrijf, waar de naam niet genoemd mag worden, aan een groot data-entry project. Alembo verwerkt handgeschreven Nederlandstalige formulieren. 3 Jaar geleden is gestart met een pilot en er is toen besloten om  1/3 van het volume (600.000 formulieren) te verwerken. Na succesvolle resultaten en zeer hoge kwaliteit, is in het 2e jaar besloten om de helft van het volume in te voeren. In 2018 is vanwege de gunstige prijsstelling en hoge kwaliteitsresultaten besloten om de gehele invoer van 600.000 formulieren aan Alembo uit te besteden.

Het beschikbaar stellen van  160 medewerkers voor 1 maand formulierverwerking, vergt veel van de organisatie.  Een speciaal projectteam van directie, projectcoördinatoren en controleurs werken iedere dag 24×7 samen en bewaken of de beoogde productie per dag en kwaliteit op schema zit. Er wordt dagelijks gewerkt naar een tussen oplevering voor de klant. Degenen die aandacht nodig hebben in snelheid of veel gemaakte fouten hebben, worden direct gecoacht en begeleid. Medewerkers werken 24 uur, in shifts.

Ik kan met recht zeggen dat dit mijn meest vlekkeloze formulierverwerking was voor dit project. En ik heb er heel wat gedaan. Dit was de 22e. Geef aub mijn complimenten door aan het hele team.

LeasePlan

Alembo werkt voor Leaseplan en ondersteunt bij het verwerken van overtredings- en verkeersboetes. Dagelijks worden documenten digitaal bij Alembo aangeleverd waarvan de oplevering dezelfde dag wordt verwerkt (binnen 4 uur). Een vast team van 4 fte werkt dagelijks voor LeasePlan. De aangeleverde aantallen variëren waardoor het van groot belang is dat de planning goed en stabiel is, zodat de dagelijkse SLA steeds weer gehaald wordt.

Voor LeasePlan worden alle toegestuurde boetes verwerkt in het systeem van het bedrijf, waarmee zowel de boete wordt betaald, als de rijder wordt geïnformeerd. Mutaties van klanten worden via een beveiligde verbinding op afstand ingevoerd. Waar nodig wordt de klant benaderd om de informatie correct weer te geven.

Proces van uitbesteding in stappen:
1. de documenten worden gescand door de klant en naar Alembo toegestuurd
2. de documenten worden gereed gezet voor de productie
3. de documenten worden gevalideerd (verwerkt) door de operators van Alembo
4. een deel van de documenten komt in de steekproef controle terecht
5. de rest van de documenten komen in de controle, waarvan het controle percentage 20% is
6. wanneer al deze stappen per document goed zijn verlopen is er sprake van een opgeleverd document

Content 

bol.com

Alembo werkt al lange tijd samen met bol.com en begon de samenwerking met het opzoeken van CD hoesjes (plaatjes) en track listings. Bol.com was op zoek naar een betaalbare Nederlands schrijvende partner die content ondersteunende taken op zich kon nemen. Alembo is voor bol.com een partner die flexibel inspeelt op de klantvragen en kan  hoge volumes content binnen afzienbare tijd verwerken. Inmiddels zijn er meer dan 100.000 productteksten geschreven en geoptimaliseerd voor verschillende categorieën zoals Speelgoed, Elektronica, Games, Muziek, Boeken, Huishoudelijk, Baby en Mooi & Gezond. De werkzaamheden voor bol.com variëren van het aanpassen van afbeeldingen, of herplaatsen van producten in categorieën tot het volledig verrijken van producten welke voorzien worden van afbeelding, attribuut, titel en tekst.

Uit een pilot voor de Externe Verkopers van bol.com uitgevoerd in samenwerking met Alembo is gebleken dat wanneer (product)informatie op de juiste manier is beschreven, is er al binnen 4-6 weken resultaat te zien, met een effect van 44 weken. Dit is afhankelijk van de populariteit van de site van de klant.

Door een toename van automatisering is het werk dat Alembo voor bol.com doet merendeels verschoven van content naar het beantwoorden van productvragen voor verschillende categorieën zoals Games en Computer.

Alembo beantwoordt klantvragen over producten en verrijkt content voor ons. Goed contact, snelle terugkoppeling, aanpassend vermogen. Merk niets van een tijdverschil. Antwoorden komen op tijd binnen. Surinaams bedrijf waar leuke mensen werken die goed werk leveren.

Intertoys & Blokker

Alembo werkt jarenlang samen met Blokker en Intertoys (voorheen onder de Nextail formule) en verrijkt op wekelijkse basis content voor de webshops. De werkzaamheden variëren van het bewerken van online folders, opzoeken en aanpassen van pricings, aanpassen van titels, toevoegen van attributen tot het volledig optimaliseren van de producten met een tekst, titel en attributen. De bedrijven werken samen met Alembo naar snelle livegang van nieuwe producten en uitbreiding van het productassortiment. De flexibiliteit van Alembo en gunstige content tarieven zijn een ideale combinatie voor snelle online groei en ontwikkeling. De samenwerking wordt door beide partijen als zeer prettig ervaren door de snelle communicatie en fijne afstemming.

Ik zou Alembo omschrijven als een bekwame instantie die snel kan assisteren bij het tekstschrijven en het compleet maken van prijslijsten. De communicatie verloopt prima en er wordt altijd snel op mails gereageerd.

PVKPN

9 Jaar werkt Alembo samen met de Personeelsvereniging van KPN. In het begin waren de werkzaamheden met name gericht op het plaatsen van berichten op de site. Later zijn de werkzaamheden uitgebreid tot het aanpassen van het CMS en het verwerken van nieuwe aanmeldingen. De teams ervaren de samenwerking als prettig.

Vanaf de start jaren geleden zijn wij zeer tevreden over de aanpak en de tarieven van en de samenwerking met Alembo zowel in Suriname als in Nederland.  Alembo helpt bij het plaatsen en aanpassen van tekstberichten op de site van PVKPN. 

Royal Textile

Alembo werkt zo’n 5 jaar samen met Royal Textile, een totaal leverancier in bed & bad textiel met meer dan 2500+ producten. Er worden wekelijks nieuwe producten toegevoegd door het schrijfteam van Alembo. De teksten die geschreven worden variëren van lengte en categorie. Daarnaast schrijft Alembo langere landingspagina’s, blogteksten en merkteksten voor Dreamhouse Bedding en Primaviera de Luxe. Teksten worden in Excel of Word geschreven en opgeleverd. Royal Textile ervaart de samenwerking als prettig vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding en de tijdbesparing.

De teksten zien er goed uit en op SEO gebied zijn deze ook goed geoptimaliseerd. Kun je de koppen nu al direct in H1 of H2 zetten, dit scheelt bij het inladen van de teksten.

Koopjedeal

Koopjedeal biedt dagelijks de allerleukste producten tegen de allerlaagst prijzen. Ieder dag staan er 6 aanbiedingen online die 24 uur geldig zijn. Naast de rol van dagaanbieder wil Koopjedeal een grotere rol spelen in het vervullen van een webshop met (eigen) merk producten. In dat verband is Alembo gevraagd om productteksten te schrijven voor een nieuwe website die Koopjedeal gaat lanceren. De SEO productomschrijvingen dienen binnen een korte tijd te worden toegevoegd aan de CMS.

Dankjewel voor jullie super inzet! Heb nog niet alles gecheckt maar wat ik wel gezien heb ziet er goed uit in ieder geval.