Repetitieve taken

/Repetitieve taken
Repetitieve taken 2017-06-01T17:00:09+00:00

Repetitieve taken horen zelden tot de core-business. Het is vaak tot 50% van de workforce en zeker 50% van de management aandacht. Door repetitieve taken uit te besteden, bespaart u in operationele kosten, in facilitaire kosten en in management aandacht.

Alembo is gespecialiseerd in het uitvoeren van repetitieve taken op afstand en doet dit onder andere voor Banken, Leasebedrijven, Verzekeraars en Telecom.

Door de workforce van 170+ medewerkers, is Alembo in staat om flexibel in te spelen op pieken en dalen in het werkaanbod.

Alembo realiseert in de praktijk tussen de 30% en 50% besparingen in kosten, bij een constant hoge kwaliteit. Alembo maakt daarbij gebruik van de modernste en veilige IT om, of in de eigen omgeving, of op afstand bij u, de werkzaamheden uit te voeren. Zie het als het nieuwe werken.

Hieronder staan een aantal van de bedrijven waar Alembo repetitieve taken voor uitvoert, of heeft uitgevoerd. Bent u geïnteresseerd, neem dan hier contact met ons op.

We bespreken de mogelijkheden, risico’s en benefits. Vooraf wordt een business case opgesteld. Onze aanpak is bij voorkeur gedoseerd en geleidelijk. Eerst een pilot, waarin benoemde risico’s en benefits worden getoetst. Pas na bewezen succes opschalen.

KBC bank België

Voor de KBC bank in België worden op afstand administratieve werkzaamheden uitgevoerd. Via een beveiligde VPN verbinding wordt door Alembo, op afstand, ingelogd in het portaal. De te verwerken informatie is beschikbaar en dient te worden ingevoerd in diverse systemen van de bank.

  1. De kwaliteit is 99% of beter.
  2. Besparing is 50%.
  3. Deze werkzaamheden zijn gestart in 2012, tot volle tevredenheid van de klant.

Amerikaanse bank in de Benelux

Voor een Amerikaanse bank in de Benelux, die niet genoemd wenst te worden, voert Alembo administratieve werkzaamheden uit. Op afstand wordt via een beveiligde VPN verbinding ingelogd en wordt in het systeem de administratie uitgevoerd.

  1. Gestart in 2008.
  2. Gemiddeld 30 Fte’s.
  3. Kostenbesparing > 50%.

PVKPN

Voor KPN heeft Alembo in de financiële administratie de leveranciersfacturen beoordeeld en ingevoerd. Waren de facturen conform de contractvoorwaarden, dan goedkeuren. Zo niet, dan afstemmen met, of de leverancier, of de opdrachtgever. Uitzoeken of er al/dan niet sprake was van meer- of minderwerk. Op basis van deze afstemming alsnog goed of afkeuren:

  1. Gestart in 2008.
  2. Kostenbesparing >60%.
  3. Intern heeft de betreffende financiële afdeling de KPN prijs voor procesverbetering ontvangen.

Leaseplan

Voor Leaseplan dienen de binnengekomen snelheidsovertredingen toegewezen te worden aan de desbetreffende leaserijder. Alembo doet deze administratie op afstand.