Uitgevers – Altijd up-to-date klantdata

/Uitgevers – Altijd up-to-date klantdata
Uitgevers – Altijd up-to-date klantdata2018-11-28T17:05:54+00:00

Ready to get published

Traditionele grenzen tussen uitgeverijen en andere branches vervagen steeds meer, bijvoorbeeld tussen uitgeverijen en retail. Uitgeverijen krijgen hierdoor ook meer concurrenten buiten de branche die online en offline inspiratie magazines uitbrengen zoals fonq.nl en bol.com.

Door digitalisering en het internet verandert de behoefte van de lezer en adverteerder. Uitgeverijen hebben hier ‘last’ van en zien een structurele daling van advertentie-inkomsten en oplages. Budgetten van adverteerders verschuiven van print naar online. Om te overleven als uitgeverij is het belangrijk om hierop in te spelen met innovatieve proposities die passen bij de behoefte van de lezer. Zoals het uitgeven van e-books, e-(vak)tijdschriften en printing on demand.

Online content speelt ook in deze branche een steeds grotere rol, doordat kennis steeds meer digitaal gemaakt wordt via nieuwsbrieven, websites, forums of apps.

bron: trendrapport Uitgevers Rabobank

Altijd up-to-date klantdata

Uitgeverijen kunnen door de inzet van big data het leesgedrag via mobiel of andere apparaten beter in kaart brengen. Inzicht in het gedrag van de lezer wordt hierbij inzichtelijk voor marketingdoeleinden zoals het versturen van gepersonaliseerde emails en nieuwsbrieven. Hierdoor wordt de doelgroep makkelijker en met een hogere conversie bereikt. Het up-to-date houden van klantdata is hierbij essentieel.

Uitgeverijen profiteren van de marketingondersteuning van Alembo omdat ze hiermee kosten besparen en arbeidsintensief werk niet zelf hoeven te doen. Hierdoor kunnen bedrijven zich richten op andere taken die veel aandacht vragen; zoals het verkrijgen van meer klanten en het behouden van een goede klantrelatie.

Alembo biedt de volgende oplossingen:

  • Het nabellen van bestaande klantcontacten om NAW gegevens te controleren
  • Het verrijken van NAW gegevens van zakelijke abonnees d.m.v researchwerk op het internet
  • Het beantwoorden van direct mail campagnes op aanvragen van abonnementen, bestellingen, aan- en afmeldingen abonnees en wijzigingen en retouren.

Het resultaat voor u:

  • Kundige, ervaren medewerkers met ruime ervaring in klantcontact
  • Zeer gunstige tarieven
  • Flexibele inzet van arbeid en verlenging van de werkdag door tijdsverschil met Surname
  • Zeer nauwkeurige data invoer en controle middelen
  • Werkwijze conform AVG richtlijnen

Sdu over Alembo:

‘Ik ben heel tevreden over de samenwerking: prettige samenwerking over projecten. Er wordt goed doorgevraagd over wat wel/ niet de bedoeling is, goede prijs-kwaliteitverhouding en planning conform afspraken.’

Interesse in wat wij voor u kunnen betekenen op het gebied van het up-to-date houden van klantdata en responsverwerking? Neem gerust contact met ons op via het contactformulier of bel ons op 072 737 00 00.