Verzekeraars – Effectiever werken door flexibel operationeel personeel

/Verzekeraars – Effectiever werken door flexibel operationeel personeel
Verzekeraars – Effectiever werken door flexibel operationeel personeel2018-07-31T16:34:15+00:00

operationeel effectiever werken door outsourcingFlexibele schil van betrokken personeel

Verzekeraars en Assurantiekantoren hebben moeite om goed geschoold personeel te krijgen. Daarnaast is er onderling meer concurrentie en is de branche onderhevig aan aanpassingen in de regelgeving.  Marges komen onder druk te staan. Verzekeraars en assurantiekantoren zijn op zoek naar mogelijkheden om operationeel effectiever te werken, door werkzaamheden uit te besteden. Dit ontlast niet alleen de operatie, ook verhoogt dit de flexibiliteit en zijn de kosten lager. Bij elke sourcing overweging blijft het een vereiste dat kwaliteit op een gelijkwaardig of hoger niveau is.

Flexibele schil als vangnet voor uw organisatie

Alembo ondersteunt uw operatie met hoog opgeleide, ervaren krachten. Door gebruik te maken van flexibele arbeid via Alembo vangt u pieken op, tegen lagere operationele kosten. Waarbij u zelf aan de knop van op- en afschalen draait op basis van de situatie van het moment. Onze vaste pool van medewerkers worden continue getraind in uw processen, werkwijzen en systemen. Hierdoor kunnen ze snel voor u aan de slag op de momenten wanneer dit hard nodig is. Kwaliteit, continuïteit en flexibiliteit, daar gaat het om. Samen met u bepalen we de uitgangspunten en stellen we vooraf doelen en verwachte resultaten vast. Zo heeft u altijd grip op doorlooptijden, werkdruk en kwaliteit van het werk. De vaste bezetting biedt daarin de zekerheid, Alembo zorgt voor optimale, gewenste flexibiliteit.

Alembo biedt de volgende oplossingen:

Altijd bereikbaar 24×7 klantcontact

Klanten willen snel en goed geholpen worden en verwachten steeds vaker dat u ook buiten kantoortijden bereikbaar bent. Alembo ondersteunt bedrijven die hun klantenservice geheel, of gedeeltelijk willen uitbesteden. Bijvoorbeeld door bereikbaar te zijn na werktijden of de overloop / workload van uw klantcontacten op te vangen. Ons team is 24×7 beschikbaar tegen zeer aanvaardbare kosten. Pieken en dalen worden door ons opgevangen.

We zijn in staat om 90% van alle klantvragen te beantwoorden, door een goede voorbereiding en koppelingen met uw backoffice. Via elk denkbaar kanaal: telefonisch, chat, e-mail, social of whatsapp. U mist geen enkel klantcontact en klanten worden naar tevredenheid geholpen.

Eerstelijns vragen beantwoorden wij namens u, tweedelijns vragen worden doorgezet naar de juiste persoon. Om de combinatie van klantcontactkanalen aan te bieden is een groter team nodig, en daar ondersteunen wij in. Extra mensen geeft rust en de mogelijkheid om te focussen op die trajecten die extra omzet opleveren.

Operationele administratieve ondersteuning

Bij de uitvoer van uw kern werkzaamheden staat bij sourcingsvraagstukken centraal welke werkzaamheden blijven ‘inhouse’ en welke taken worden uitbesteed? Door het uitbesteden van administratieve processen, worden kosten significant verlaagd en flexibiliteit verhoogd. Veel administratieve taken die op afstand kunnen worden gedaan, kan Alembo ook voor u doen. Wij werken  momenteel voor diverse Banken, Verzekeraars en Assurantiekantoren.

We dragen zorg voor  uw volledige backoffice of administratieve deelprocessen zoals:

  • Contractadministratie
  • Verwerking van aktes
  • Incasso-afhandeling
  • Jaarrekeningen
  • Nota verwerking
  • Dagverwerking
  • Helpdesk / 1e lijns klantenservice

Vaak zijn de administratieve werkzaamheden specifiek voor het desbetreffende kantoor waarbij onze mensen een aanvullende training op maat krijgen.  

Het resultaat voor u:

  • Lagere kosten en concurrentievoordeel
  • Begeleiding en advies tijdens voortraject (businesscase) en gedurende de outsourcing
  • Duidelijke afspraken over SLA’s en resultaatverwachtingen
  • 24×7 Klantcontact, 365 dagen per jaar
  • Gemiddelde klanttevredenheid van 8,5
  • Meer tijd voor uw kernactiviteit door flexibele inzet operationeel personeel

WFT ondersteuning

Wij kunnen u ondersteunen met WFT gerelateerde diensten. Daar gaat een voorbereidingstraject specifiek voor u, van ca 3 maanden aan vooraf. Eerst selecteren wij in goed overleg de juiste kandidaten, trainen die, behalen het examen in Nederland en keren terug in Suriname om daar de werkzaamheden uit te voeren.

Om advies te mogen geven dient men WFT basis en/of additionele WFT diploma’s te hebben. Alembo werkt operationeel vanuit Suriname en de opleidingen daar sluiten aan bij het niveau nodig voor de WFT. Het examen dient echter fysiek in Nederland te worden gedaan en ook vervolg toetsen dienen in Nederland te worden gedaan.

Archieven digitaliseren en doorzoekbaar maken

Heeft u nog fysieke archieven, en wilt u die digitaliseren en doorzoekbaar maken dan heeft Alembo de juiste oplossing. Met DETA een applicatie voor het overnemen van de belangrijkste informatie, kunt u snel en voordelig uw archief laten scannen en eenvoudig het juiste digitaal dossier vinden. Dit doen we door eerst het archief te laten scannen. Per dossier spreken wij af wat relevante informatie/zoekwoord is (dossierNo, tijdstamp, NAWT, onderwerp enz). De relevante informatie wordt supersnel en efficiënt overgenomen (transcriberen) in onze DETA applicatie.

Op basis van een door uw gekozen zoekterm, die is overgenomen, zoals dossierNo. is het gescande dossier direct op te vragen en in te zien.

Hebt u al een eigen archiefsysteem dan exporteren wij de informatie uit DETA eenvoudig naar uw systeem.

Verzekeraars en Assurantiekantoren klantcases:

Verwerken mutaties jaarrekeningen voor Amerikaanse Bank

Niet alle klanten willen bij naam worden genoemd. Alembo werkt al 10 jaar voor een Amerikaanse bank. Mutaties in het zakelijke klantenbestand, aanpassingen in aandeelhouders en belangen van bedrijven worden op afstand uitgevoerd in de systemen van de bank. Gemiddeld werken er 6 FTE op deze specifieke activiteit.

Operationele ondersteuning voor Van t Hul Accountants

Voor Van ‘t Hul accountants assisteren wij met diverse operationele taken, om het accountancykantoor te ontlasten bij de toename van werkzaamheden. Wij controleren verzekeringsoverzichten, controleren en doen aanpassingen van data in Visma Severa en werken audiofiles (podcasts) uit.

Verwerken aanvragen en mails – Diks Verzekeringen

Voor Diks verzekeringen verwerken wij specifieke mails. Vooraf is afgestemd en getraind welke mails wij afhandelen, en hoe te handelen.

Jaarrekeningen verwerken – Service Point

Voor een kantoor in België verwerken wij alle jaarrekeningen van Nederlandse en Belgische bedrijven. ca 12 FTE.

Klantcontact 112Schade

Voor 112Schade bellen wij klanten na om de schade te bespreken en vervolgacties af te stemmen.

Informatieverrijking voor SAA

SAA helpen wij met het verrijken van informatie zoals het controleren van KVK gegevens.

Waarom Alembo?

We hebben meer dan 13 jaar ervaring met outsourcing in uw sector en zijn ISO 9001 gecertificeerd en werkt conform ISO 27.001 Informatiebeveiliging. Onze dienstverlening is volledig in lijn met AVG / GDPR wet- en regelgeving.

Benieuwd of wij ook u kunnen ondersteunen met administratieve werkzaamheden, neem dan nu vrijblijvend contact met ons op of bel ons op 072 737 00 00.