Klantcases Backoffice
Backoffice uitbesteden Klantcases
Service Point akte- en mutatieverwerking
Waarom uitbesteden aan Alembo?
Voor het behoud van concurrentievoordeel en kostenbesparingen heeft onze partner Service Point in samenwerking met een Amerikaanse Bank gekozen om werkprocessen aan Alembo uit te besteden.
Acte- en Mutatieverwerking Internationale Bank
Na een intensieve trainingsperiode in België is het team begonnen. De werkzaamheden bestaan uit het analyseren van de aktes, selecteren van mutaties en het verwerken van mutaties direct in de systemen van de bank. Voorbeelden van mutaties zijn: verhuizingen, fusies, nieuwe oprichtingen of faillissementen. Meer dan 8 jaar werken 14 medewerkers aan dit project en zijn meer dan 1.5 miljoen dossiers gecontroleerd. De consequenties voor het niet goed invoeren hebben grote gevolgen. Daardoor zijn de kwaliteitseisen hoog, zo’n 99% dient goed verwerkt te worden. Iedere dag is er een oplevering.
Jaarrekeningen voor Belgische en Nederlandse bedrijven
Alembo verwerkt tevens jaarrekeningen voor Nederlandse en Belgische bedrijven. Accountantsrapporten worden ingevoerd in de systemen, waarmee het bedrijf een goed overzicht behoudt van solvabiliteit en ontwikkelingen van bedrijven.
Een outsourcing partner die op een vlotte manier administratieve taken kan overnemen. Goede kwaliteit, nauwe samenwerking, snelle respons, flexibel en transparantie communicatie. Alembo is sterk gegroeid in pro-activiteit en schaalbaarheid.
Service Point
Intertoys retourstromen verwerken
Waarom uitbesteden aan Alembo?
Intertoys besteedt het verwerken van retourstromen uit aan Alembo omdat de verwerking een handmatig en arbeidsintensief proces is.
Administratieve taken; verwerking retourformulieren en creditfacturen
Het proces omvat administratieve taken, het verwerken van retourformulieren, het na sturen van artikelen en het maken van creditfacturen. Door dit uit te besteden, is er meer tijd voor hoge complexere taken en worden er kosten bespaard. Naast retouradministratie doet Alembo tevens de klantenservice en content voor Intertoys.
Jullie blijven mij aangenaam verassen met de geboden ondersteuning en de snelheid. Ik prijs jullie om het meedenken, goede feedback en signalering van uitdagingen.
Intertoys
Art & Craft orderverwerking
Waarom uitbesteden aan Alembo?
Art&Craft heeft in 2018 Alembo benaderd met het verzoek te ondersteunen bij orderverwerking voor hun webshop. Er is voor Alembo gekozen vanwege de gunstige prijsstelling en het flexibel kunnen inspringen op pieken tijdens de feestdagen en Black Friday.
Orderentry via Art & Craft en via bol.com marketplaces
Om de orderverwerking vlot en soepel te laten verlopen, controleert Alembo voor iedere order de juiste beschikbaarheid, leverancier een shipment methode bij bestellingen van meerdere producten. Alembo krijgt hiervoor toegang tot de benodigde software die via VPN benaderd worden. In 2020 zijn in totaal 272.365 orders verwerkt voor Art & Craft.
In drukke periodes kunnen er snel meer operators ingezet worden en kan er meer en langer gewerkt worden indien nodig. Door Alembo hoeven wij onze eigen mensen niet te vragen, te verplichten om in shiften te werken en tot 's avonds laat. Ik ben er zeker van dat Alembo voor heel wat bedrijven het werk kan verlichten!
Art & Craft
Diks Verzekeringen backoffice
Waarom uitbesteden aan Alembo?
Diks Verzekeringen kiest voor Alembo vanwege de behoefte aan ondersteuning van terugkerende arbeidsintensieve taken. Zodat eigen personeel zich kan richten op andere werkzaamheden.
Administratieve backoffice activiteiten
De backoffice werkzaamheden die Alembo momenteel verricht, worden opgepakt in het CRM systeem, Dynamics 365. Het takenpakket is divers en bestaat o.a uit:
- Het opvragen van offertes
- Het versturen van offertes naar klanten
- Het verwerken van de acceptatie dialogen
- Het versturen van polisbladen
- Het koppelen van items aan een dossier
- Het toevoegen van aanvullende dekkingen
- Het aanpassen van de status van de polis
Prettige partij om mee samen te werken, snelle en duidelijke afstemming en met goede kwaliteit.
Diks Verzekeringen
KPN factuurverwerking
Waarom uitbesteden aan Alembo?
KPN heeft een fors deel van hun factuurverwerking via Oracle-IT oplossingen geautomatiseerd. De automatiseringsslag ging gepaard met een reductie aan werkaanbod voor de orderverwerkers. KPN kiest voor Alembo vanwege flexibiliteit, kostenreductie en Nederlandsprekende partner.
Factuurverwerking in Oracle Financials
De werkzaamheden bestaan uit: het verwerken van PO facturen, directe facturen, verzamelfacturen, credit nota’s en journaalposten in het systeem van KPN: Oracle Financials. Facturen werden gematcht, geverifieerd en ingevoerd. Er werden 12.000 Facturen per maand verwerkt, met target van 600 facturen per dag. Maximale verwerkingstijd was 3 werkdagen met een kwaliteitseis van 98%. Het team had een vaste bezetting van 6 FTE. Vanwege automatisering is deze opdracht inmiddels gestopt.
Ik ben zeer tevreden over de samenwerking met Alembo. De kwaliteit is hoog en zij kunnen flexibel inspelen op onze wensen.
KPN
Waddenvacatures urenadministratie
Waarom uitbesteden aan Alembo?
Waddenvacatures kiest voor Alembo voor ontzorging van de drukte van dagelijkse werkzaamheden.
Loonadministratie en contractverwerking
Alembo verzorgt voor Waddenvacatures de urenadministratie en ondersteunt bij het opmaken van contracten en erop toezien dat alle documentatie van de kandidaten in orde is.
Daarnaast is er verder telefonisch- of mailcontact met kandidaten en opdrachtgevers van Waddenvacatures.
Prettige partij om mee samen te werken en die mij ontzorgt in de dagelijkse gang van zaken.
Waddenvacatures