Klantcases Klantenservice

Klantenservice uitbesteden Klantcases

Desk Services cashback acties per mail verwerken

Waarom uitbesteden aan Alembo? 

Desk Services is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwikkelen en afhandelen van consumentenpromoties, het verzorgen van (webshop) fullfilment en het bedenken van nieuwe marketingconcepten. Door de hoge stroom aan emails komt er een grote druk op de organisatie. Alembo biedt door haar prijs- kwaliteitverhouding een interessante partij om mee samen te werken.   

Cashback acties van grote bedrijven verwerken

Alembo verwerkt in het klantsysteem met een team van 8 personen cashback acties voor opdrachtgevers van Desk Services. Hierdoor krijgt de consument korting of ‘cashback’ nadat de informatie is verwerkt. 

We zijn super tevreden over de samenwerking. Het contact is fijn en direct. Duidelijke afspraken die nagekomen worden en erg toegankelijk en open.

Desk Services

Intertoys 1e en 2e lijn klantcontact

Waarom uitbesteden aan Alembo? 

Intertoys heeft ieder jaar een enorme piekbelasting gedurende het najaar en heeft dit jaar contact gezocht met Alembo om te analyseren of partnerschap een passende oplossing is. Het kost ieder jaar steeds meer moeite om geschikte klantenservicekandidaten te vinden in Nederland. Er zijn teveel vacatures en te weinig gegadigden. Door klantcontact uit te besteden aan Alembo, heeft Intertoys een oplossing voor het vinden van geschikt personeel. 

Telefonie en email opgepakt door Alembo

Na een pilot waar 2 medewerkers op afstand zijn getraind door Intertoys, is verder opgeschaald naar een team van 15 fte. 1e en 2e telefonie en email worden door de Alembo collega’s 7 dagen per week opgepakt vanuit Paramaribo en er wordt nauw samengewerkt met het vaste Intertoys Team in Nederland. Daarbij heeft de klantenservice van Intertoys (volledig bemand door Alembo) het beste gescoord volgens Consumentenbond ‘bereikbaarheid klantenservice onder webshops’ onderzoek in 2019.

Ik ben hyper van blijheid, super trots op deze prestatie, dankbaar voor de samenwerking met Alembo en de kwaliteit van de agents en dat allemaal in een bewogen jaar voor Intertoys waarin wij SAMEN het wiel opnieuw hebben moeten uitvinden. Dit gaat mee in training voor de volgende lichting… de lat is hoog gelegd en aan ons allen dit te behouden 😉.

Intertoys

Comfort Partners 24x7 storingsdienst

Waarom uitbesteden aan Alembo? 

Comfort Partners is een installatiebedrijf dat 24×7 bereikbaar is voor klanten die storingen en vragen hebben. Alembo zorgt ervoor dat Comfort Partners altijd bereikbaar kan zijn en beantwoordt alle klantvragen na werktijd via telefonie, mail en social media. Tijdens werktijd neemt Alembo de telefoon op wanneer deze door drukte niet door Comfort Partners zelf opgenomen kan worden. De bemensing is tijdens piekmomenten van oktober t/m maart 8 fte.  

24×7 telefonische bereikbaarheid en overflow overdag

Uitbestede taken: 24×7 klantenservice na werktijd via telefonie, mail en social media. Tijdens werktijd neemt Alembo de telefoon op wanneer deze door drukte niet opgenomen kan worden door Comfort Partners zelf (overflow).

Tijdens de implementatie van de klantenservice naar Alembo, hebben we Alembo leren kennen als een professionele partij op het gebied van telefonie, techniek en processen. Samen hebben wij de ambitieuze plannen voor Comfort Partners op het gebied van telefonie gerealiseerd. Alembo is voor ons geen externe partij maar eerder een verlengstuk van onze organisatie. In dat licht zien wij ‘team Alembo’ als onze directe collega’s die samen met ons excellente klantbeleving waarmaken, 24/7/365.

Comfort Partners

Otrium email en telefonie

Waarom uitbesteden aan Alembo? 

Otrium.com is een shop-in-shop outletplatform. Via Otrium bieden topmerken in hun shop de
mooiste items aan met kortingen tot 75%. Zo vinden members gegarandeerd de beste fashion deals.
Otrium is een jong bedrijf met veel potentie. In 2018 is Otrium verkozen tot de beste starter van 2018 door Shopping Awards en won in de jaren daarna verschillende nominaties. Otrium werkt met Alembo samen als partner die mee kan bewegen met de potentiële groei van de organisatie.
 

Snelle groei binnen half jaar tijd naar 12 medewerkers

Otrium is sterk groeiende en Alembo beweegt mee, door de opschaling van 5 naar 12 medewerkers in minder dan een half jaar tijd. Alembo assisteert Otrium telefonisch, per e-mail en Facebook Messenger van maandag t/m zaterdag. De snelle opschaling in korte tijd vergt discipline, een strakke werving en selectie en continu monitoren op productiviteit en kwaliteit.

Alembo is een flexibele outsourcepartner die actief met ons meedenkt om onze groei te kunnen realiseren.

Otrium

Bax Music email, telefonie, WhatsApp en receptie dienst

Waarom uitbesteden aan Alembo? 

Doordat het lastig is om in Nederland goed personeel te vinden, is Alembo de ideale partner om stabiel en goed personeel voor Bax Music in te zetten. Belangrijke overweging voor Bax Music is daarbij de flexibiliteit die Alembo kan leveren rondom pieken en dalen, zoals rond Black Friday, Sinterklaas en Kerst, en de mogelijkheid van Alembo om op afstand samen met de agents van Bax Music te werken.
 

Mail, telefonie en receptiedienst met meer dan 30 fte

Er werken zo’n 50 medewerkers vanuit Alembo voor Bax Music. In november van 2019 is Bax naar Suriname gekomen om daar aanvullende trainingen aan het team te geven en elkaar face-to-face te ontmoeten. 

Ik noem de Alembo medewerkers collega’s omdat ze hetzelfde doen als wij in Nederland, onze klanten te woord staan per email en Whatsapp. Naast de trainingen die ik bij Alembo Suriname heb verricht, zorgde Alembo ervoor dat ik mij zeer welkom voelde! Ze hebben mij de lekkerste Surinaamse gerechten laten proeven en natuurlijk zijn we ook op pad gegaan om een deel van het land te kunnen zien en ervaren!

Bax Music

Beter Bed WhatsApp, mail, telefonie en backoffice

Waarom uitbesteden aan Alembo? 

Beter Bed kiest voor outsourcing als aanvulling op de eigen klantenservice om zo de drukte op de 1e lijn aan te kunnen en deze te ontlasten tijdens piekmomenten. 

Ontzorging 1e lijn en backoffice 

Voor het aannemen en uitbellen naar klanten ondersteunt Alembo de collega’s in Nederland op de klantenservice. Daarnaast worden backoffice taken zoals orderverwerking, annuleringen doorvoeren ook opgepakt. Door de inzet van Alembo als extern klantcontact centrum kan Beter Bed ontzorgd worden met een vaste bezetting, die mogelijk in de toekomst de volledige 1e lijn op zich kan nemen. 

De samenwerking heeft ervoor gezorgd dat we het uitbesteden van een deel van de 1ste lijnswerkzaamheden hebben kunnen voortzetten. Voortzetten van alle ontwikkelingsplannen, en zijn op de juiste weg.

Beter Bed

Blokker 1e lijn klantenservice

Waarom uitbesteden aan Alembo? 

Er is gekozen voor Alembo door een goede balans te krijgen tussen budget en uitvoering. Dit hebben VANAD, Blokker samen met Alembo bereikt.

Beantwoording 1e lijn klantcontact telefonie, mail en chat

Sinds 2020 werkt Alembo samen met VANAD en Blokker en doet 1e lijns klantenservice via de kanalen telefonie, mail en chat. Samenwerking bestaat uit 3 locaties. Alembo doet de 1e lijn klantenservice, de 2e lijn is vanuit Capelle aan de IJssel waar ook social media en administratie wordt opgepakt door VANAD?Blokker. In Amsterdam bedient de inhouse klantenservice van Blokker het winkelsupport. Het team van Alembo voor Blokker bestaat uit meer dan 30 FTE.  

Ik ben er enorm trots op hoe de klantenservice in coronatijd deze grote veranderingen, operationeel, vanuit huis en met drie keer zoveel verkeer, gerealiseerd heeft.

Blokker


Geef vandaag nog een boost aan uw business

Neem gerust contact met ons op!

Klantenservice Alembo