SEO blog schrijven hoe doe je dat?

Hoger scoren in Google door SEO geoptimaliseerde blogs

Start vandaag nog met SEO bloggen schrijven

Bloggen is populair

Blogging is populairder dan ooit. Alleen op WordPress lezen maandelijks meer dan 409 miljoen mensen de persoonlijke en professionele blogs die daar worden gehost. Daar worden zelf gehoste blogs nog niet eens in meegerekend. De hoogste tijd om te starten met bloggen voor uw organisatie! Hoe pakt u dit slim aan? Lees gerust verder op deze pagina. 

Wat is een SEO blog?

SEO, of Search Engine Optimization, is het optimaliseren van content voor zoekmachines. Het is in feite alles wat gedaan wordt om een website zo hoog mogelijk in een zoekmachine (vaak Google) te laten scoren. Belangrijk bij het optimaliseren van een website is het kiezen van de juiste trefwoorden afgestemd op het zoekgedrag van de bezoeker. SEO blogs schrijven bieden hier de perfecte vorm voor. Door deze trefwoorden te verwerken in blogs is het mogelijk snel en effectief nieuwe trefwoorden toe te voegen aan uw website om zo nieuwe bezoekers aan te trekken.

Tarief blog schrijven

Wilt u SEO blogs laten schrijven voor een goede prijs? Vanaf €90 per blog kunt u de content afdeling van Alembo al inzetten. We inventariseren uw wensen aan de hand van tone-of-voice, trefwoorden, onderwerpen en links in de teksten. De eerste tekst is een pilot blog om zo te toetsen of blog naar wens is of wat aangepast dient te worden voor de vervolg blogs.

Blogs schrijven altijd een goed idee

Waarom SEO blogs?

Zakelijk bloggen of bloggen voor je persoonlijke website: het is altijd een goed idee. Bloggen heeft namelijk een aantal interessante voordelen. Via een blog laat je zien wat je als bedrijf of website in huis hebt. Lezers ontdekken dat u veel verstand over een bepaald product of binnen een branche hebt. Dit wekt meer vertrouwen. Bij veel blogs is het mogelijk om een reactie te plaatsen. Hiermee wordt interactie met websitebezoekers of volgers gecreëerd. SEO Blogs schrijven heeft nog een groot voordeel: het zorgt voor een betere online vindbaarheid. Dit komt omdat zoekmachines dol zijn op goed geschreven blogs. Het moet hier dan wel om een SEO blog gaan.

Bloggen, zakelijk of persoonlijk, het is dus altijd een goed idee. Waardevolle blogs die SEO geoptimaliseerd zijn zorgen voor meer nieuwe bezoekers, verhogen het aantal terugkerende bezoekers en zorgen voor verbinding met uw doelgroep. Ook krijgt de website bezoeker een goed idee wat u allemaal in huis hebt, ontdekt dat u veel verstand heeft over een bepaald product en/of branche en groeit het vertrouwen voor uw organisatie sneller.

 

Voordelen Alembo

Het content team van Alembo schrijft webteksten in verschillende soorten en maten. Voor grotere en kleinere webshops. Van productomschrijvingen, tot categorieteksten, landingspagina’s en blogteksten. We schrijven de teksten in het Nederlands en Engels of kunt u ons inzetten voor het herschrijven van bestaande teksten. 

De uurtarieven voor copywriters of freelanche tekstschrijvers variëren al snel tussen de 40 en 90 euro per uur. Door de inzet van Alembo bespaart u al snel meer dan 30% op kosten, met goede kwaliteit blog teksten.

Alembo kan de blogteksten zowel opleveren in Word of direct in uw CMS. Beiden zijn mogelijk. 

Wilt u projectmatig of juist een vast volume blogteksten aan Alembo uitbesteden? Beiden zijn mogelijk. We zijn in staat om onze capaciteit op de schalen afhankelijk van uw vraag.

Alembo werkt voor veel branches en schrijf voor verschillende webshops teksten: van mode, tot auto-onderdelen, wonen in en rond huis en tuin, elektronica en speelgoed. We selecteren de schrijvers die de meeste ervaring en affiniteit hebben per onderwerp.

SEO Blog schrijven welke andere voordelen

Naast de reeds genoemde voordelen zijn er nog een aantal ander voordelen van het schrijven van SEO blogs. We hebben er 3 op een rij gezet:  

Meer conversie door long tail trefwoorden

Long tail trefwoorden, oftewel trefwoorden van 3 of meer woorden, zijn vaak trefwoorden met minder zoekvolume, maar volop mogelijkheden. Long tail trefwoorden zijn vaak specifieker dan short tail trefwoorden en dit leent zich perfect voor conversie. Een voorbeeld: Wanneer iemand zoekt op ‘jurk’, dan zal deze een enorm aanbod aan verschillende jurken in allerlei kleuren, modellen en maten als zoekresultaat krijgen. Zoekt deze persoon echter op ‘rode midi jurk’, dan worden de resultaten al een stuk specifieker.

Vaak worden long tail trefwoorden nog niet (optimaal) ingezet. Een blog biedt een geweldig platform waar deze long tail kansen kunnen worden geïdentificeerd en benut. Ook biedt het de mogelijkheid artikelen te schrijven die misschien niet 100 % relevant zijn voor de website, maar wel belangrijk zijn binnen de branche en het zoekgedrag van potentiële klanten. Denk hier bijvoorbeeld aan een webdesign agency die een SEO blog schrijft over de impact van goede email marketing op website bezoeken; niet direct relevant aan webdesign, wel voor de bezoekers die hoogstwaarschijnlijk een website willen laten maken en meer willen weten over bezoekers naar een website halen.

Long tail trefwoorden hebben nog een groot voordeel: het is makkelijker om hoog te scoren op een long tail- dan op een short tail trefwoord door de lagere concurrentie. Hoge posities op short tail trefwoorden worden vaak gedomineerd door grote bedrijven die hun aanzienlijke marketingbudget inzetten op content marketing en advertising op deze keywords.

Beter vindbaar door ‘freshness factor’

Wie zich al langer met SEO bezig houdt zal ongetwijfeld weten dat Google’s ‘freshness’ factor een belangrijke ranking factor is. Deze factor is gebaseerd op hoe vaak content op een website wordt geupdate en/of nieuwe content op wordt gepubliceerd. Dit is opgedeeld in: Content freshness; het updaten van oude content. Sitewide freshness; hoe vaak de website nieuwe content plaatst. Dit allemaal om te zorgen dat de website en content relevant blijft voor de doelgroep.

Plaats relevantie links in blogs en versterk andere pagina's

Andere pagina’s kunnen worden versterkt via blogs. Door interne links van en naar relevante pagina’s op uw website te plaatsen:

- Wordt er SEO-waarde (linkjuice) doorgegeven naar de pagina’s waar naartoe wordt gelinkt. Deze links moeten wel relevant zijn.

- Ziet Google meer relevantie en verband tussen het artikel en de gelinkte pagina.

- Hoe meer interne links, hoe relevanter Google deze pagina acht. Let wel, relevantie is hier het sleutelwoord. De links moeten écht aansluiten op de content op beide pagina’s. 2 kwalitatief hoge links scoren altijd beter dan 10 twijfelachtige links.

Vergeet bij interne links niet de leesbaarheid. Elke zin een link leest niet echt lekker. Daarom moet er goed nagedacht worden waar een link komt te staan en welke (SEO) waarde dit toevoegt.

SEO blogs schrijven uitbesteden

Het schrijven van SEO blogs is voor veel bedrijven een uitdaging. Hier is kennis, expertise en vooral ook tijd voor nodig. Toch is het, zoals eerder genoemd, altijd een goed idee om bloggen strategisch in te zetten voor uw organisatie. Alembo kan u ondersteunen bij verschillende SEO teksten: productomschrijvingen, landingspagina’s, blogs en content beheer voor bijvoorbeeld bol.com listings. Meer weten? Neem gerust contact met ons op.


SEO blog schrijver nodig?

Neem gerust contact met ons op!

Content Klantcases Alembo