Portfolio

samen excelleren

Wij geloven in verbeteren door partnerschap

Onze partners geloven in ons
Lees hier onze klantcases

Gegevensverwerking

PICTURAE transcriben herbariumsheets
In opdracht van Picturae voert Alembo voor Naturalis de handgeschreven gegevens van miljoenen gedroogde plantensoorten in, middels een speciaal door Alembo ontwikkelde invoerapplicatie (DETA). De gegevens zijn in het Latijn, Engels, Nederlands en Frans. Wereldwijd worden door musea de Herbaria collecties digitaal gescand. Picturae Heiloo is wereldleider in het digitaal scannen van deze complexe vellen. Picturae heeft de opleiding bij Alembo verzorgd, om zo het complexe invoerwerk goed aan te leren.
LEASEPLAN overtredingen verwerken
Alembo werkt voor Leaseplan en ondersteunt bij het verwerken van overtredings- en verkeersboetes. Dagelijks worden documenten digitaal bij Alembo aangeleverd waarvan de oplevering dezelfde dag wordt verwerkt. Voor LeasePlan worden alle toegestuurde boetes verwerkt in het klantsysteem, waarmee zowel de boete wordt betaald, als de rijder wordt geïnformeerd. Mutaties van klanten worden via een beveiligde verbinding op afstand ingevoerd.
Rexel productdata verrijken
Rexel heeft Alembo gevraagd te assisteren bij het verbeteren van de productdata om zo de vindbaarheid van de producten op rexel.nl te verbeteren. Hierbij wordt de chunk (categorie bepaald) waarna de titel op de juiste manier wordt opgebouwd.
Paragon formulierverwerking
Alembo werkt samen met Paragon voor een Nederlands bedrijf, aan een groot data-entry project. Alembo verwerkt handgeschreven Nederlandstalige formulieren. 3 Jaar geleden is gestart met een pilot en is besloten om 1/3 van het volume (600.000 formulieren) te verwerken. Na succesvolle resultaten en zeer hoge kwaliteit, is in het 2e jaar besloten om de helft van het volume in te voeren. In 2018 is vanwege de gunstige prijsstelling en hoge kwaliteitsresultaten besloten om de gehele invoer van 1.5 miljoen formulieren aan Alembo uit te besteden. In totaal werken 160 medewerkers voor 1 maand aan de formulierverwerking.
SDU up-to-date houden klantdata
Voor een uitgeverij als de SDU is het up-to-date houden van klantdata essentieel bij marketingacties voor de verschillende klantgroepen die de on- en offline vakbladen ontvangen. SDU heeft Alembo gevraagd om te ondersteunen bij het verrijken en optimaliseren van de klantdata om zo snel de juiste informatie compleet te hebben, tegen aantrekkelijke kosten. Alembo verrijkt conform de AVG wetgeving, de Naw gegevens van klantdata d.m.v. researchwerk op het internet en hanteert hierbij strikte kwaliteitseisen. De samenwerking is op projectmatige basis en wordt als zeer prettig ervaren.
Nancy HomeStore listings in Shopify & bol.com zetten
Een listing is het opvoeren van een product voor op marketplace bol.com en Shopify (backend van Nancy HomeStore). Nancy HomeStore heeft een divers aanbod van product artikelen waarvan nieuwe producten dagelijks moeten worden aangevuld. Er moeten zo'n 10.000 producten worden verwerkt, waarvoor de hulp van Alembo is gevraagd. Alembo ontzorgt bij het grote volume producten wat online geplaatst moet worden. Teksten, titels, kenmerken, tags en afbeeldingen worden nauwkeurig op de juiste manier geplaatst.
Previous slide
Next slide

Financiële Administratie

VANTHUL financiële administratie & 1e lijns telefonie
Van ‘t Hul groeit hard en is op zoek gegaan naar een partij die hen kan ondersteunen met financiële backoffice taken zoals het controleren van verzekeringsoverzichten, controleren en aanpassingen opvoeren in Visma Severa, uitwerken van audiofiles en 1e lijns telefonie. Daarnaast kiest VANTHUL voor Assistent Accountancy via Alembo.
LAMMERSE assistent accountancy
Lammerse Accountants heeft de potentie om snel te groeien en heeft daarbij meer ondersteuning in mensen nodig. Op dit moment is het lastiger om aan de juiste mensen te komen. Alembo is benaderd om voor Lammerse Accountancy administratieve controles uit te voeren en te assisteren bij het opstellen van Jaarrekeningen.
OPENPROVIDER boekhouding
Vanaf 2016 voert Alembo financieel administratieve activiteiten uit voor Open Provider en verwerkt daarbij de administratie in het boekhoudsysteem Twinfield.
KPN factuurverwerking
KPN heeft een fors deel van hun factuurverwerking via Oracle-IT oplossingen geautomatiseerd. De automatiseringsslag ging gepaard met een reductie aan werkaanbod voor de orderverwerkers. KPN kiest voor Alembo door de flexibiliteit en kostenbesparing. PO facturen, directe facturen, verzamelfacturen, credit nota's en journaalposten worden verwerkt.
SERVICE POINT jaarrekeningen
Alembo verwerkt in opdracht van Service Point jaarrekeningen voor Nederlandse en Belgische bedrijven. Accountantsrapporten worden ingevoerd in de systemen, waarmee het bedrijf een goed overzicht behoudt van solvabiliteit en ontwikkelingen van bedrijven.
WADDENVACATURES urenadministratie
Waddenvacatures bemiddelt starters en professionals voor zowel tijdelijke als vaste banen, op basis van uitzenden en werving & selectie. Waddenvacatures houdt zich verder ook bezig met de payrolling van medewerkers. De afdeling persoonlijke assistentes van alembo verzorgt voor Waddenvacatures de urenadministratie en helpt ook bij het opmaken van contracten en op orde brengen van documentatie van de kandidaten. Er is verder ook telefonisch- of mailcontact met kandidaten en opdrachtgevers. Systemen waarmee gewerkt wordt zijn o.a. Carerix en Pay4me.
Previous slide
Next slide

Backoffice

INTERNATIONALE BANK aktes- en mutatieverwerking
Voor het behoud van concurrentievoordeel en kostenbesparingen heeft onze partner Service Point in samenwerking met een Amerikaanse Bank gekozen om werkprocessen aan Alembo uit te besteden. Na een intensieve trainingsperiode in België is het team begonnen. De werkzaamheden bestaan uit het analyseren van de aktes, selecteren van mutaties en het verwerken ervan direct in de systemen van de bank. Voorbeelden van mutaties zijn: verhuizingen, fusies, nieuwe oprichtingen of faillissementen.
INTERTOYS retourstromen verwerken
Intertoys besteedt het verwerken van retourstromen uit aan Alembo. Het verwerken van retouren is een handmatig en arbeidsintensief proces. Het proces omvat administratieve taken, het verwerken van retourformulieren, het na sturen van artikelen en maken creditfacturen. Door dit uit te besteden, is er meer werk voor hoge complexere taken en worden er kosten bespaard.
ART & CRAFT orderverwerking
Art&Craft heeft in 2018 Alembo benaderd met het verzoekt te ondersteunen bij orderverwerking voor hun webshop. Om de orderverwerking vlot en soepel te laten verlopen, controleert Alembo voor iedere order de juiste beschikbaarheid, leverancier en shipment methode bij bestellingen van meerdere producten. Alembo krijgt hiervoor toegang tot de benodigde software die via een VPN benaderd wordt.
DIKS VERZEKERINGEN backoffice support
De back-office werkzaamheden die Alembo momenteel verricht, worden opgepakt in het CRM systeem, Dynamics 365. Het takenpakket is divers en bestaat o.a uit: het opvragen van offertes, het versturen van offertes naar klanten, het verwerken van de acceptatie dialogen, het versturen van polisbladen, het koppelen van items aan een dossier, het toevoegen van aanvullende dekkingen en het aanpassen van de status van de polis.
KPN Factuurverwerking
KPN heeft een fors deel van hun factuurverwerking via Oracle-IT oplossingen geautomatiseerd. De automatiseringsslag ging gepaard met een reductie aan werkaanbod voor de orderverwerkers. KPN kiest voor Alembo vanwege flexibiliteit, kostenreductie en Nederlandsprekende partner. De werkzaamheden bestaan uit: het verwerken van PO facturen, directe facturen, verzamelfacturen, credit nota’s en journaalposten in het systeem van KPN: Oracle Financials. Facturen werden gematcht, geverifieerd en ingevoerd. Maximale verwerkingstijd was 3 werkdagen met een kwaliteitseis van 98%.
Previous slide
Next slide

Klantenservice

DESK SERVICES mailafhandeling Cash Back acties
Desk Services is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwikkelen en afhandelen van consumentenpromoties, het verzorgen van (webshop) fulfilment en het bedenken van nieuwe marketingconcepten. Desk Services heeft in Alembo een partner gevonden die ondersteuning kan bieden bij het afhandelen van emails voor promotionele campagnes en cashback acties. Door de hoge stroom aan emails komt er een grote druk op de organisatie. Alembo biedt door haar interessante prijs/kwaliteit verhouding een interessante partij om mee samen te werken. Het team voor Desk Services bestaat uit 10 medewerkers.
INTERTOYS 1e en 2e lijns telefonie
Intertoys heeft ieder jaar een enorme piekbelasting gedurende het najaar en heeft contact gezocht met Alembo om te analyseren of partnerschap een passende oplossing is. Na een pilot waar 2 medewerkers op afstand zijn getraind door Intertoys, is verder opgeschaald naar een team van 15 fte. 1e en 2e lijnsTelefonie en email worden door de collega’s opgepakt vanuit Paramaribo en er wordt nauw samengewerkt met het vaste Intertoys Team in Nederland. Daarbij heeft de klantenservice van Intertoys (volledig bemand door Alembo) het beste gescoord volgens Consumentenbond ‘bereikbaarheid klantenservice onder webshops’ onderzoek in 2019.
COMFORT PARTNERS 24x7 telefoonbeantwoording
Comfort Partners is een installatiebedrijf dat 24×7 bereikbaar is voor klanten die storingen en vragen hebben. Alembo zorgt ervoor dat Comfort Partners altijd bereikbaar kan zijn en beantwoordt alle klantvragen na werktijd via telefonie, mail en social media. Tijdens werktijd neemt Alembo de telefoon op wanneer deze door drukte niet opgenomen kan worden. De bemensing is tijdens piekmomenten van oktober t/m maart 8 fte.
OTRIUM emails, telefonie en FB Messenger beantwoording
Otrium.com is een shop-in-shop outletplatform. Via Otrium bieden topmerken in hun shop de mooiste items aan met kortingen tot 75%. Zo vinden members gegarandeerd de beste fashion deals. Otrium is een jong bedrijf met veel potentie. In 2018 is Otrium verkozen tot de beste starter van 2018 door Shopping Awards en wonnen in de jaren daarna verschillende nominaties. Otrium werkt met Alembo samen ivm flexibiliteit door de groei van de organisatie.
BAX MUSIC receptiedienst, telefonie, mail & whatsapp
Doordat het lastig is om in Nederland goed personeel te vinden, is Alembo de ideale partner om stabiel en goed personeel voor Bax Music in te zetten. Er werken zo’n 30 FTE vanuit Alembo voor Bax Music. Belangrijke overweging voor Bax Music is daarbij de flexibiliteit die Alembo kan leveren rondom pieken en dalen, zoals rond Black Friday, Sinterklaas en Kerst. Alembo is zo een flexibele schil voor het vaste team agents van Bax Music in Nederland.
Beter Bed WhatsApp, mail, telefonie en backoffice support
Beter Bed kiest voor outsourcing als aanvulling op de eigen klantenservice om zo de drukte op de 1e lijn aan te kunnen en deze te ontlasten tijdens piekmomenten. Daarnaast heeft Beter Bed backoffice werkzaamheden waar nu te weinig tijd voor is binnen de huidige bemensing die ook geoffshored worden aan Alembo (orderverwerking, annuleringen etc). Door de inzet van Alembo als extern klantcontact centrum wordt Beter Bed ontlast met een vaste bezetting, die mogelijk in de toekomst de volledige 1e lijn op zich kan nemen.
Previous slide
Next slide

Content

fonQ productomschrijvingen en attributen verrijken
fonQ heeft veel product content die geschreven en verrijkt moet worden en mede dankzij het succes van de webshop, extra ondersteuning van Alembo nodig om deze snel live te krijgen. Alembo verrijkt voor fonQ kenmerken van producten, past titels aan en maakt product omschrijvingen. Er wordt op wekelijkse basis opgeleverd met een gemiddelde tussen de 500 – 1000 producten per maand.
ROYAL TEXTILE product- en categorieteksten
Alembo werkt zo’n 5 jaar samen met Royal Textile, een totaal leverancier in bed & bad textiel met meer dan 2500+ producten. De teksten die geschreven worden variëren van lengte en categorie. Daarnaast schrijft Alembo langere landingspagina’s en merkteksten voor Dreamhouse Bedding en Primaviera de Luxe. Teksten worden in Excel of Word geschreven en opgeleverd. Royal Textile ervaart de samenwerking als prettig vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding en de tijdbesparing.
PI MARKETING landingspagina's
PI Marketing is hét full service online marketing bureau op het gebied van online marketing in de Travel Industry. PI Marketing werkt sinds 2018 samen met Alembo. Alembo ondersteunt bij het schrijven van landingspagina's, productpagina's of categoriepagina's. Zowel Engelstalig als Nederlandstalig. De teksten zijn tussen de 350 - 500 woorden en worden met html code opgeleverd.
BOL.com productverrijking en data entry
De werkzaamheden voor bol.com variëren van het aanpassen van afbeeldingen, of herplaatsen van producten in categorieën tot het volledig verrijken van producten welke voorzien worden van afbeelding, attribuut, titel en tekst. Door een toename van automatisering is het werk dat Alembo voor bol.com doet merendeels verschoven van content naar het uitvoeren van data entry ondersteunende taken voor de content afdeling zoals pricing.
YOURDECORATION content support in Shopify
Yourdecoration.nl biedt een uitgebreide keuze wanddecoratie en een ruim assortiment uit vele prachtige afbeeldingen met motieven voor elke ruimte in huis. Yourdecoration biedt fotobehang, posterstrips en fotolijsten aan. De contentafdeling van Alembo ondersteunt Yourdecoration met diverse content werkzaamheden: het aanpassen van meta descriptions, afbeeldingen opzoeken, hernoemen en resizen, kenmerken opzoeken en toevoegen en de juiste categorie toewijzen aan producten. Er wordt gewerkt in verschillende tools / CMS Shopify.
LEENBAKKER chunkproject
Leenbakker heeft Alembo gevraagd om bij een grootschalig chunkproject te ondersteunen. Hierbij worden producten op de correcte manier gemapt of gechunkt zodat de producten voortaan in de juiste categorie staan en dus beter gevonden worden op de website middels zoeken of filteren. Meer dan 30.000 producten zijn in de juiste categorie gezet en in deelbatches wekelijks opgeleverd.
INTERTOYS folderclipping, productteksten, titels en attributen verrijken
Alembo werkt jarenlang samen met Blokker en Intertoys (voorheen onder de Nextail formule) en verrijkt op wekelijkse basis content voor de webshops. De werkzaamheden variëren van het bewerken van online folders, opzoeken en aanpassen van pricings, aanpassen van titels, toevoegen van attributen tot het volledig optimaliseren van de producten met een tekst, titel en attributen. De samenwerking wordt door beide partijen als zeer prettig ervaren door de snelle communicatie en fijne afstemming.
Previous slide
Next slide

Persoonlijke Assistent

Nationale Hulpgids helpdesk
De Nationale Hulpgids is de marktplaats voor thuiszorg, kinderopvang, huishoudelijke hulp, begeleiding en meer. Voor de Nationale Hulpgids verwerken onze Persoonlijke Assistenten aanvragen van hulpvragenden en hulpaanbieders. Daarnaast bemannen onze VA's de volledige helpdesk van de Nationale Hulpgids. De werkzaamheden worden voor een groot deel uitgevoerd in het backoffice systeem van de Nationale Hulpgids. Overige taken die worden opgepakt zijn het controleren van advertenties, vacatures, aanbevelingen en berichten. Hierbij wordt gelet op taal en de juiste lay-out.
ENTOPIC aanpassen CV's en contracten
Entopic ondersteunt iedere dag meer dan honderd organisaties bij hun content management en webredactie. Om dit proces zo goed mogelijk te laten verlopen is ondersteuning gevraagd aan onze Persoonlijke Assistenten om te helpen met HR support werkzaamheden (detacheringsproces). Werkzaamheden bestaan uit vaste informatie die in een standaard template geplaatst moet worden.
SCHIPVEILING office management
Schipveiling veilt in samenwerking met de beste jachtmakelaars en het grootste veilingplatform van Europa boten of schepen. Diverse operationele taken worden door een vaste VA opgepakt. Voor Schipveiling is zijn PA onderdeel van de onderneming en vooral de communicatie tussen beide partijen verloopt soepel en duidelijk. Het takenpakket bestaat uit: agenda & Crm beheer, telefoon- en mail beantwoording, mailings en nieuwsbrieven, Facebook berichten plaatsen en events, verwerken van veilingrapportages en contactpersoon voor cliënten en verkopers.
VANTHUL Secretarieel & salarisadministratie
Een vaste persoonlijke assistent verzorgt fulltime secretariële taken voor Accountancybureau VANTHUL. De taken bestaan uit het telefonie opnemen, salarisadministratie en losse taken zoals registraties in Crm, kantoorartikelen bestellen, uitwerken van audiofiles en regelen hotels / vliegtickets. De klant ervaart de samenwerking als zeer prettig. Snelle communicatie en inwerken via Slack.
Betaalbarekunst producten opvoeren in CMS
Betaalbarekunst.nl is een initiatief van Erik Jonkman. Zijn vader was (onder andere) een veelzijdig kunstenaar en is waarschijnlijk de reden dat Erik altijd al “iets” met kunst heeft willen doen. Met name kunst betaalbaar en bereikbaar maken, met als doel de ontelbare kale muren thuis en op kantoor op te sieren. Zo is de webshop betaalbarekunst.nl ontstaan. De Virtuele Assistenten van Alembo ondersteunen bij het opvoeren van producten in het CMS: afbeelding evt. bewerken en uploaden, korte tekst maken, juiste stijl, afmetingen en andere data toevoegen.
Defero inboeken facturen en betalingen & mail verwerking
Defero is een enthousiast reclamebureau dat organisaties helpt om hun boodschap helder en krachtig te communiceren naar hun doelgroep. Bij Defero kun je terecht voor het ontwerp van logo’s, huisstijlen, websites, reclame campagnes en drukwerk. Een vaste Persoonlijke Assistent ondersteunt bij het verrichten van betalingen en inboeken van facturen via Moneybird en beantwoordt klantvragen per mail (Pipedrive).
Bezwaarmaker nabellen crediteuren en telefonie beantwoording
Bezwaarmaker.nl is opgericht in 2009 en is sindsdien een organisatie die succesvol is in het afhandelen van WOZ bezwaarschriften voor zowel bedrijven als particulieren. De ervaren taxateurs van Bezwaarmaker.nl zijn gespecialiseerd in bezwaar- en beroepsprocedures op het gebied van de Wet WOZ (Wet Waardering onroerende zaken). De Persoonlijke Assistenten van Alembo assisteren bij het nabellen van crediteuren en het beantwoorden van klantvragen die telefonisch binnenkomen.
Previous slide
Next slide


Wat kunnen wij voor u betekenen?

Neem gerust contact met ons op!

Portfolio Alembo