Klantenservice uitbesteden

24x7 Altijd bereikbaar voor uw klanten

1e en 2e lijns klantcontact

Klantenservice uitbesteden aan de specialist

De klant is koning

De klant is koning en daar hoort de beste multichannel klantenservice bij. Maar kunt u dit wel 24/7 garanderen? Binnen de huidige klantcontact-branche is het steeds lastiger om goede mensen te vinden of te behouden. Alembo biedt dé oplossing voor uw personeelstekort! Of dit nu telefonisch, per mail of via webcare gaat, Alembo zorgt ervoor dat u altijd bereikbaar bent voor alle klantvragen.  Met gebruik van moderne klantcontact apparatuur en applicaties is er verlichting in uw operatie met aanzienlijke kostenbesparing.

Klantenservice uitbesteden kent vele voordelen. We maken gebruik van standaard callcenterapplicaties, maar het is natuurlijk ook mogelijk dat wij met uw klantcontact software werken. 

We bieden klantenservice diensten aan op het gebied van inbound- en outbound telefonie, email, live chat, WhatsApp en FB Messenger. Tarifering kan op basis van inzet, contactduur, aantal contacten; wat u het beste uitkomt. Bespaar aanzienlijk in kosten.

Onze professionals zijn betrokken en trots op hun werk en staan iedere dag weer met een glimlach voor u klaar!

Klantenservice Alembo

Jarenlange ervaring

Alembo’s klantenservice-afdeling is sterk groeiende en bestaat uit zo’n 150 medewerkers. Investeren in ontwikkeling van multi-skills vinden wij erg belangrijk.

Onze klantcontact medewerkers zijn empathisch en zeer service gericht. Het verlenen van service met het juiste inlevingsvermogen zit in hun ‘DNA’ om uw klanten vriendelijk te woord te staan. Wat resulteert in een positieve Klanttevredenheidscore van een 8,5.

De klantenservice collega’s van Alembo hebben ruime ervaring, waardoor zij snel ingewerkt kunnen worden en reeds bekend zijn met typische klantvragen, situaties of systemen. Daarbij zijn onze callcenter agents gewend om met KPI’s te werken en feedback te ontvangen op de geleverde service en kwaliteit middels Qm’en (Quality Monitoring) en terugkoppeling van hun AHT (gemiddelde bewerkingstijd voor een klantcontact). 

Moeiteloos communiceren Cloud Contact Software & IT integratie

Alembo werkt desgewenst in uw klantsysteem, middels strikt beveiligde VPN verbindingen. Wij beschikken over een professioneel SaaS Callcenter applicatie: Contact Center LiveDe callcenter agents van Alembo heben ruime ervaring met verschillende klantcontactsystemen zoals Quandago, Zendesk, Omnidesk, Aircall, Vocalcom, DIXA, Robin, Livecom, Salesforce en andere tools/applicaties.  

Alembo's Klantenservicediensten

Veilige en Avg proof offshoring

Alembo is ISO 9.001  gecertificeerd en we werken conform ISO 27.001. Het inloggen op systemen gaat via een beveiligde VPN-verbinding. Bovendien is Alembo voor alle security audits geslaagd, waaronder voor KPN, ABN AMRO, Internationale Bank en een Belgische Telecom. Alembo werkt conform de privacywet, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), welke van toepassing is in de hele Europese Unie. 

Klantenservice uitbesteden wat is mogelijk?

Het gehele of een deel van uw klantcontact uitbesteden? Beiden zijn mogelijk. Wij kijken naar uw wensen en bieden een oplossing op maat die het beste past bij uw situatie. Het voordeel hiervan is dat u zo gemakkelijk kunt inspelen op eventuele pieken of onderbezetting in verband met drukte, ziekte of tekort aan personeel. Een combinatie van uw klantcontact op afstand via Alembo met uw eigen personeel in Nederland is ook mogelijk. 

Daarnaast verzorgen we gedetailleerde rapportages, zodat u inzicht heeft in alle contactmomenten. Door mee te luisteren in telefoongesprekken en inzage te hebben in Real-Time Dashboards bent u altijd op de hoogte van de prestaties van uw team.

Onze USP's

Klantenservice Alembo

Aanpak: gefaseerd en gecontroleerd

Iedere verandering brengt risico’s en onzekerheden met zich mee, dit is voor het overzees uitbesteden van klantenservice niet anders. Dat er koudwatervrees hiervoor heerst begrijpen wij heel goed.  Alembo’s klantenservice combineert de mogelijkheid om uw eigen agents op afstand te hebben, terwijl u de werkzaamheden coördineert als een eigen afdeling.

Een goede voorbereiding is daarbij het halve werk. Samen met u bepalen wij wat de gewenste situatie is en hoe we daar naartoe werken. Dit wordt vastgelegd in een plan van aanpak. We starten met een pilot waardoor we op een gecontroleerde manier kunnen toetsen of de kwaliteit realiseerbaar is. Wanneer deze pilot succesvol is afgerond vervolgen we met uitbreiden van klantcontact kanalen en het verder inwerken van de callcenter agents.

Ieder traject is anders. Bij complexere trajecten duurt het inwerken van onze callcenter agents wat langer, dan bij minder complexe trajecten. Gemiddeld is de leertijd tussen 3 dagen en 2 weken. Daarna volgt een periode van opschalen, onder begeleiding het werk uitvoeren en uiteindelijk zelfstandig de klantenservice bemensen. Dit zal ongeveer een periode van 2 tot 3 maanden zijn.  

voorbeeld aanpak klantenservice offshoren naar Suriname Alembo

Borging Kwaliteit

Het gehele proces van werving en selectie, de uitvoer van de pilot en het opschalen is met elkaar verbonden. Net zoals het bij uw interne organisatie belangrijk is om de kwaliteit te borgen is dat bij Alembo, als outsourceleveringspartner net zo. 

 

Strenge en grondige werving en selectie
Profiel agent past bij klantwensen 100%
Transparante communicatie & rapportage
Kwaliteit monitoring SLA's en afstemming 100%
Coaching en QM'en
Side-by-side coaching en resultaten in Qm formulier per agent 100%
Continu verbeteren, steekproeven en kalibreren
Kalibreren van calls, mails. Sessies samen met de klant 100%

Klantcontact uitbesteden naar Suriname

Wat zijn de voordelen en verschillen?

Alembo is uw partner voor het uitbesteden van klantcontact, administratie, content en data naar Suriname. Met meer dan 300 collega’s staan wij 24×7 voor u klaar. 

Wat zijn de voordelen van het uitbesteden van callcenter werkzaamheden naar het buitenland? En wat zijn de verschillen als het gaat om outsourcing en zijn er zaken waar extra rekening mee gehouden moet worden? Hoe staat het met inlevingsvermogen, ICT, veilige klantdata, de Nederlandse taal en arbeidsethos? In deze blog leest u er meer over.

Tips uitbesteden callcenter buitenland

Verbind met uw klant!

Meer informatie over de impact op uw Business Case?

Alembo is in staat om aanzienlijk te besparen en te professionaliseren op uw klantenservice. Geïnteresseerd in een gedetailleerde business case of wenst u meer informatie? Neem gerust  contact met ons op voor meer informatie: +31 (0)72 737 00 00 of reacties@alembo.nl.

Klantenservice klantcases

DESK SERVICES mailafhandeling Cash Back acties
Desk Services is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwikkelen en afhandelen van consumentenpromoties, het verzorgen van (webshop) fulfillment en het bedenken van nieuwe marketingconcepten. Desk Services heeft in Alembo een partner gevonden die ondersteuning kan bieden bij het afhandelen van emails voor promotionele campagnes en cashback acties. Door de hoge stroom aan emails komt er een grote druk op de organisatie. Alembo biedt door haar interessante prijs/kwaliteit verhouding een zeer interessante partij om mee samen te werken. Het team voor Desk Services bestaat uit 10 medewerkers.
INTERTOYS 1e en 2e lijns telefonie
Intertoys heeft ieder jaar een enorme piekbelasting gedurende het najaar en heeft dit jaar contact gezocht met Alembo om te analyseren of partnerschap een passende oplossing is. Na een pilot waar 2 medewerkers op afstand zijn getraind door Intertoys, is verder opgeschaald naar een team van 15 fte. 1e en 2e Telefonie en email worden door de collega’s opgepakt vanuit Paramaribo en er wordt nauw samengewerkt met het vaste Intertoys Team in Nederland. Daarbij heeft de klantenservice van Intertoys (volledig bemand door Alembo) het beste gescoord volgens Consumentenbond ‘bereikbaarheid klantenservice onder webshops’ onderzoek in 2019.
COMFORT PARTNERS 24x7 telefoonbeantwoording
Comfort Partners is een installatiebedrijf dat 24×7 bereikbaar is voor klanten die storingen en vragen hebben. Alembo zorgt ervoor dat Comfort Partners altijd bereikbaar kan zijn en beantwoordt alle klantvragen na werktijd via telefonie, mail en social media. Tijdens werktijd neemt Alembo de telefoon op wanneer deze door drukte niet opgenomen kan worden. De bemensing is tijdens piekmomenten van oktober t/m maart 8 fte.
OTRIUM emails en telefonie beantwoording
Otrium.com is een shop-in-shop outletplatform. Via Otrium bieden topmerken in hun shop de mooiste items aan met kortingen tot 75%. Zo vinden members gegarandeerd de beste fashion deals. Otrium is een jong bedrijf met veel potentie. In 2018 is Otrium verkozen tot de beste starter van 2018 door Shopping Awards en wonnen in de jaren daarna verschillende nominaties. Otrium werkt met Alembo samen als partner die mee kan bewegen in de op zoek naar een partner die mee kan potentiële groei van de organisatie.
BAX MUSIC receptiedienst, telefonie, mail & whatsapp
Doordat het lastig is om in Nederland goed personeel te vinden, is Alembo de ideale partner om stabiel en goed personeel voor Bax Music in te zetten. Er werken zo’n 30 FTE vanuit Alembo voor Bax Music. Belangrijke overweging voor Bax Music is daarbij de flexibiliteit die Alembo kan leveren om pieken en dalen, zoals rond Black Friday, Sinterklaas en Kerst en de mogelijkheid van Alembo om op afstand samen met de agents van Bax Music te werken.
Beterbed whatsapp, mail, telefonie en backoffice support
Beter Bed kiest voor outsourcing als aanvulling op de eigen klantenservice om zo de drukte op de 1e lijn aan te kunnen en deze te ontlasten tijdens piekmomenten. Daarnaast heeft Beter Bed backoffice werkzaamheden waar nu te weinig tijd voor is binnen de huidige bemensing die ook uitbesteed worden aan Alembo (orderverwerking, annuleringen etc). Door de inzet van Alembo als extern klantcontact centrum kan Beter Bed ontlast worden met een vaste bezetting, die mogelijk in de toekomst de volledige 1e lijn op zich kan nemen.
Previous
Next

Bekijk hier onze andere diensten

Voorbereiden aanpak Alembo

Webcontent

Scoren in Google met unieke product teksten en verrijkte content?

Premium Abonnement Virtuele Assistent Alembo

Gegevensverwerking

Grote data stromen te verwerken? Bespaar tijd en kosten!

Inboeken stukken boekhouding uitbesteden

Financiële administratie

Wij ondersteunen met uw boekhouding en assistent accountancy!



Klantenservice uitbesteden?

Neem gerust contact met ons op!

Klantenservice Alembo