Klantenservices webwinkels slecht bereikbaar volgens Consumentenbond – Intertoys scoort het beste!
De Consumenten Bond heeft een mystery-onderzoek gedaan onder 8 webwinkels (MediaMarkt, Bonprix, 123inkt, Douglas, IKEA, Coolblue, bol.com en Intertoys) naar de bereikbaarheid van de klantenservice. Uit het onderzoek blijkt dat als je als klant een vraag hebt, er behoorlijk gewacht moet worden aan de telefoon, niet prettig dus.
Bij de meeste webwinkels moest men 5 minuten wachten voordat de mystery callers iemand konden spreken. Het digitaal contact opnemen via Social media, mail en Whatsapp ging beter. Slechts bij 2 van de 8 winkels werden ze gemiddeld binnen 1,5 minuut geholpen.
Speelgoedwinkel Intertoys is het vlotst te bereiken. Zij nemen de telefoon snel op, vaak zelfs binnen 45 seconden en Intertoys reageert ook snel via e-mail, Facebook, Twitter en chat. Alembo beantwoordt sinds 2018 de klantenservice voor Intertoys en is ontzettend trots op deze uitslag. Intertoys staat met stip op nummer 1 met een rapportcijfer 8,6 (bereikbaarheid klantenservice en klanttevredenheid).
Onze contactpersoon van Intertoys zegt het volgende over de positieve uitslag:
Ik ben hyper van blijheid, super trots op deze prestatie, dankbaar voor de samenwerking met Alembo en de kwaliteit van de agents en dat allemaal in een bewogen jaar voor Intertoys waarin wij SAMEN het wiel opnieuw hebben moeten uitvinden. Dit gaat mee in training voor de volgende lichting… de lat is hoog gelegd en aan ons allen dit te behouden 😉