Schade-afhandeling outsourcing
Outsourcen van schade-afhandeling
Het uitbesteden van schade-afhandeling komt steeds vaker voor binnen de Verzekeringsbranche. Door onderlinge concurrentie, fusies en overnames, is de branche onderhevig aan krappe marges. De veranderende regelgeving die meer transparantie vereist, zorgen voor extra kosten bij achterblijvende revenuen. Verzekeraars zijn op zoek naar interessante effectieve oplossingen.
Outsourcing van schade-afhandeling biedt een interessante oplossing voor kostenbesparing, hogere flexibiliteit en meer focus op de kerntaken van het verzekeren en relatiebeheer. Alembo biedt ervaren professionals met specialistische vakkennis op het gebied van schade-afhandeling. Afhankelijk van uw zakelijke situatie adviseren wij welke mogelijkheden er zijn en welke outsource oplossing het beste past.
Voordelen van uitbesteden schade-afhandeling
- Significante kostenbesparing van 30% vanaf €18 per uur
- 24 x 7 Klantcontact en 365 dagen per jaar bereikbaar
- Zeer ervaren en hoogopgeleide, betrokken medewerkers
- Flexibele inzetbaarheid bij pieken en dagopleveringen
- Gedeeltelijk of geheel uitbesteden? Beiden zijn mogelijk.
Schade-afhandeling extern: oplossing capaciteitsproblemen
Als het vinden van personeel lastig is, bijvoorbeeld door drukte of ziekte, is het een geruststelling dat er een partij is die deze capaciteitsproblemen kan opvangen. Het op de juiste manier afhandelen van uw schade is erg belangrijk voor uw klanttevredenheid en imago. U moet kunnen rekenen op snelle, directe en professionele service bij tekort aan personeel.
Alembo ondersteunt bij schade-afhandeling op het gebied van Administratieve Backoffice ondersteuning. Zoals het navragen van getuigen, opvragen van informatie naar aanleiding van schade, het beantwoorden van binnenkomende vragen over schade, betalingsbeheer en het verwerken van expertise rapporten.
Met de volgende mogelijkheden:
- Schade-afhandeling via uw online systemen
- Volledige outsourcing: externe derde-beheerderscontracten
- Gedeeltelijke outsourcing: verwerking van gedeelten van schadedossiers
- Front- mid en backoffice support: mutaties verwerken, order entry of administratieve handelingen.
Samen succesvol in verwerking schadedossiers
Dankzij de ervaring van onze professionals met de gangbare systemen, is de inwerktijd relatief laag en kunnen zij snel aan de slag. Wij geloven in groeien door partnerschap. Dit betekent dat we ieder traject gefaseerd implementeren, volledig transparant, samen leren en verbeteren. Nadat helder is wat de uit te besteden taken zijn, starten we een testfase. Als deze succesvol is verlopen, alle systemen werken, de schadebehandelaars van Alembo de taken goed opgepakt hebben, breiden we vervolgtaken uit en schalen we op. Het aanleren van taken zal afhankelijk van de complexiteit 3 dagen tot 2 weken in beslag nemen. De fase van uitbreiden en volledig zelfstandig werken 1 tot 3 maanden.
Uw data is veilig bij schadedossier verwerking
Alembo heeft meer dan 15 jaar ervaring met outsourcing en meer dan 300 medewerkers die op afstand werkzaamheden voor Nederlandse, Belgische en internationale bedrijven verrichten. Uw data is in veilige handen bij Alembo. Alembo is ISO 9.001 gecertificeerd en we werken conform ISO 27.001. Certificatie ISO 27.001 is gepland met KIWA Leiden en zal gebeuren nadat er weer normaal vliegverkeer mogelijk is.
Het inloggen op systemen gaat via een beveiligde VPN-verbinding. Bovendien is Alembo voor alle security audits geslaagd, waaronder voor KPN, ABN AMRO, Internationale Bank en een Belgische Telecom.
Alembo werkt conform de privacywet, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), welke van toepassing is in de hele Europese Unie.