Schade-afhandeling outsourcing

/Schade-afhandeling outsourcing
Schade-afhandeling outsourcing2019-10-16T10:29:26+00:00

Outsourcen van schade-afhandeling

Het uitbesteden van schadebehandeling komt steeds vaker voor binnen de Verzekeringsbranche. Door onderlinge concurrentie, fusies en overnames, is de branche onderhevig aan krappe marges. De veranderende regelgeving die meer transparantie vereist, zorgen voor extra kosten bij achterblijvende revenuen. Verzekeraars zijn op zoek naar interessante effectieve oplossingen.

Outsourcing van schadeafhandeling biedt een interessante oplossing voor kostenbesparing, hogere flexibiliteit en meer focus op de kerntaken van het verzekeren en relatiebeheer. Alembo biedt ervaren professionals met specialistische vakkennis op het gebied van schadeafhandeling.

Afhankelijk van uw zakelijke situatie adviseren wij welke mogelijkheden er zijn en welke outsource oplossing het beste past.

Schade-afhandeling outsourcing Alembo

Voordelen van uitbesteden schade-afhandeling

Uitbesteden callcenter buitenland
  • Significante kostenbesparing van 30%, vanaf €18 per uur

  • 24×7 klantcontact, 365 dagen per jaar bereikbaar

  • Betere bereikbaarheid door opvangen pieken en overflow

  • AVG proof, uw klantdata is in veilige handen

  • Grotere klanttevredenheid van de verzekerden

  • Wij werken in uw systemen middels een zeer strikte beveiligde VPN omgeving  

  • ISO 9001 gecertificeerd en Alembo werkt conform ISO 27.001

  • Gedeeltelijk of geheel uitbesteden. Beiden zijn mogelijk

Outsourcing schadeafhandeling oplossing capaciteitsproblemen

Als het vinden van personeel lastig is, bijvoorbeeld door drukte of ziekte is het een geruststelling dat er een partij is die deze capaciteitsproblemen kan opvangen. Het op de juiste manier afhandelen van uw schade is erg belangrijk voor uw klanttevredenheid en imago. U moet kunnen rekenen op snelle, directe en professionele service bij tekort aan personeel.

Alembo ondersteunt bij schadeafhandeling op het gebied van Front- Mid en Backoffice ondersteuning. Zoals het navragen van getuigen, opvragen van informatie naar aanleiding van schade, het beantwoorden van binnenkomende vragen over schade, betalingsbeheer en het verwerken van expertise rapporten.

Met de volgende mogelijkheden:

  • Schadeafhandeling via uw online systemen
  • Volledige outsourcing: externe derde-beheerderscontracten
  • Gedeeltelijke outsourcing: verwerken van gedeelten van schadedossiers
  • Front- Mid en Backoffice support

Samen succesvol in verwerking schadedossiers

Dankzij de ervaring van onze professionals met de gangbare systemen, is de inwerktijd relatief laag en kunnen zij snel aan de slag.  Wij geloven in groeien door partnerschap. Dit betekent dat we ieder traject gefaseerd implementeren, volledig transparant, samen leren en verbeteren. Nadat helder is wat de uit te besteden taken zijn, starten we een testfase.  Als deze succesvol is verlopen, alle systemen werken, de schadebehandelaars van Alembo de taken goed opgepakt hebben, breiden we vervolg taken uit en schalen we op. Het aanleren van taken zal afhankelijk van de complexiteit 3 dagen tot 2 weken in beslag nemen. De fase van uitbreiden en volledige zelfstandig werken 1 tot 3 maanden.

AVG en Veiligheid schadedossier verwerking

De schadeafhandeling wordt middels strikt beveiligde VPN bevindingen in uw klantsystemen uitgevoerd. Alembo is ISO9001 gecertificeerd en werkt conform ISO 27.001. Het  inloggen op de systemen gaat via een strikt beveiligde VPN-verbindingen. Bovendien is Alembo voor alle security audits geslaagd, onder andere voor ABN AMRO, KPN, Internationale Bank en een Belgische Telecom organisatie.

De AVG, Algemene Verordening Gegevensbescherming is van toepassing in de hele Europese Unie. Deze wet wordt door Alembo toegepast bij alle  werkzaamheden die onder gegevensverwerking vallen omdat hierbij sprake is van persoonsgegevens. Voor meer informatie over AVG en outsourcing, download onze Whitepaper.

AVG en Klantenservice uitbesteden

Over Alembo en meer informatie

Alembo heeft meer dan 200 professionals in dienst die Nederlandse en Belgische bedrijven op afstand ondersteunen bij Front- Mid- en Backoffice activiteiten. Sinds 2005 actief en trots op onze Klanten waar wij jarenlang mee samenwerken.

Heeft u behoefte aan meer informatie over outsourcing van schade-afhandeling? Onze adviseurs helpen u graag bij het berekenen van uw businesscase en het uitwerken van de mogelijkheden. Neem gerust contact met ons op: +31 (0)72 737 00 00 – reacties@alembo.nl.