Livechat zorgt voor reductie calls
Alembo is sinds maart j.l gestart met het beantwoorden van vragen via livechat voor een E-commerce klant als nieuw klantcontactkanaal. Alembo beantwoordde voor deze klant al vragen via de telefoon en email. Met de invoering van livechat willen zij hun klanten nog meer kunnen ondersteunen met zelfservice, snellere reactie en deskundig advies
Livechat impact op call volume
Zoals deze grafiek laat zien, is er een directe impact op het aantal calls wat we binnenkrijgen door de livegang van livechat. Een significante reductie van calls per week.
Door livechat kunnen we onze klanten snel bedienen en ook meerdere klanten tegelijkertijd helpen.
Daarnaast zien we dat klanten graag gebruik maken van dit kanaal en minder snel de telefoon pakken als er livechat is.
Efficiënter werken door livechat
Livechat en WhatsApp zijn al jaren populaire klantcontactkanalen. Klanten ‘voelen’ zich met chat snel en direct geholpen en de drempel om contact op te nemen is lager dan via de telefoon. Daarbij kunnen agents meerdere chats tegelijk oppakken. Afhankelijk van de complexiteit van de vragen zijn dit tussen de 4 a 8 chats per agent. Met vier livechats is het al efficiënter werken dan via de telefoon en zijn de kosten hierdoor ook lager per klantcontact.
Meer weten wat livechat voor uw organisatie kan betekenen en of dit impact heeft op een afname van het aantal calls en verbetering van de service? Neem gerust contact met ons op.