Klanttevredenheidsonderzoek 2021

De resultaten van ons klanttevredenheidsonderzoek 2021 zijn weer binnen en we kunnen niet anders zeggen dat we tevreden te zijn met de resultaten. Dank aan al onze gewaardeerde klanten die de tijd hebben genomen onze enquête in te vullen! We hebben een hogere respons dan vorig jaar en hebben input mogen ontvangen van 26 respondenten.

Na 2020 was 2021 ook een bewogen jaar voor ons allemaal. Naast de voortvloeiende invloed van de corona situatie op onze economie en bedrijfsvoering blijven ontwikkelingen als digitalisering en automatisering sterk doorzetten. Hier zien wij onze toegevoegde waarde steeds meer toenemen. Naast een sterke groei van onze klantenservice afdeling zagen we dit jaar ook een toenemende vraag van e-commerce en webshops bedrijven naar ondersteuning op het gebied van productlistings, orderentry, gegevensverwerking en retourstroomverwerking.

Net als in 2020 was het dit jaar lastig onze klanten fysiek veel te zien. Ook dit jaar hebben we getracht de fysieke afstand zo goed mogelijk te overbruggen met persoonlijke aandacht en handige video-call tools. Recent is een klant op bezoek geweest op onze werklocatie in Paramaribo, prettig dat dit ook weer kan en mag! Onze inzet is beloond met een 8 als overall KTO cijfer. Een cijfer waar wij blij mee zijn.

Lees hieronder de ervaringen van onze klanten van dit afgelopen jaar!

Resultaten KTO Alembo

Het doel van ons Klanttevredenheidsonderzoek is peilen hoe u de samenwerking met Alembo ervaart en welke zaken er goed gaan en wat nog beter kan. De feedback wordt besproken met onze teamleiders in ons MT en vervolgens worden er acties uitgezet om bepaalde punten op te pakken  en terug te koppelen met onze klanten.

Vragen die in ons KTO worden gesteld zijn;

  • Hoe contact met accountmanagement in Nederland wordt ervaren.
  • Hoe samenwerking met contactpersoon in Suriname verloopt.
  • Of de kwaliteit, snelheid van de dienstverlening volgens verwachting verloopt.
  • Of Alembo problemen proactief, goed en creatief oplost.
  • In welke mate Alembo wordt aangeraden aan anderen.
  • etc.

Gemiddeld rapportcijfer van een 8!

Onze klanten geven Alembo een gemiddeld rapportcijfer van een 8 wat soortgelijk is ten opzichte van vorig jaar 10 van onze klanten zijn Fans van Alembo en geven ons een 9 of 10. Vier keer een score van een 6 of lager in ons onderzoek geeft aan dat wij uiteraard ook nog genoeg kunnen verbeteren. Voor al onze diensten is voldoende input gegeven (boekhouding/ass. accounting, virtuele assistentie, klantenservice, content, backoffice en gegevensverwerking).

Deze fans van ons waarderen ons op diverse vlakken, waar wij super blij mee zijn.

Hieronder wat quotes van onze klanten

“Samenwerking is reeds uitstekend, proactief en meedenkend.”

Opschalen van volume is geen probleem voor Alembo. They get the job done!

“Het bevalt mij uitstekend. Er wordt mij werk uit handen genomen waardoor ik geen werknemer in dienst moet nemen.”

“Een band moet groeien en je moet weten wat je aan elkaar hebt. Dat werkt dus twee kanten op. Ik heb het gevoel dat we dat nu hebben bereikt en dat er ook een stukje ownership is ontstaan en dat is heel prettig.”

“Betrouwbare partner, informeel, korte lijnen, snel schakelen, flexibel, oplossingsgericht, kwaliteit en snelheid, kostenefficiënt.”

“Prima kwaliteit, fijne communicatie, flexibel en betrouwbaar.”

“Dankzij Alembo kunnen wij de beloofde levertermijn op onze website verhogen en moeten we zelf geen medewerkers tot ‘s avonds laat aan het werk zetten.”

“Het niveau waarop meegedacht wordt is boven verwachting. Ik merk dat jullie ons steeds beter kunnen inschatten waardoor er ook pro-actief meegedacht wordt. Dit stel ik zeer op prijs. Jullie werken niet alleen binnen de kaders, de toegevoegde waarde is dat er ook input wordt geleverd om deze kaders te verbeteren waar mogelijk nodig.”

De rest van de klanten geeft ons een 7 of 8. De klanten die wat lager scoorden zijn benaderd en is besproken wat er nodig is om de dienstverlening te verbeteren.

Wat kan Alembo verder nog doen om u nog beter van dienst te zijn?

Deze laatste vraag is goed om te ontvangen om van u te horen wat nog beter kan en waar wij samen aan kunnen werken. Aspecten waar wij ons meer in zouden kunnen ontwikkelen zijn o.a.:

  • “Uitbreiden met kennis bij het team van VAZZ op het vlak van recruitment zou wel erg handig zijn.”
  • “Dashboard of een tool bouwen om zo gerichte rapportages te kunnen halen uit jullie data entry tool Deta zou erg handig voor ons zijn.”
  • “Meer adviesrol pakken vanuit jullie content ervaring bij het optimaliseren van onze listings op bol.com. Zo krijgen we hopelijk nog sterkere listings.”
  • “Processen optimaliseren en automatiseren die nu bij Alembo zijn belegd middels jullie RPA operators of conversation design om zo klantenservice deels ‘terug te verdienen’.”

Dank voor deze mooie feedback!

Nogmaals willen wij onze klanten ontzettend bedanken voor deze mooie feedback! Wij gaan aan de slag 2022 onze dienstverlening verder te verbeteren en we hopen volgend jaar een minstens net zo mooi rapportcijfer te mogen ontvangen.