Efficiënt klantcontact met live chat door uitbesteden

Werk efficiënter door live chat

Live webchat werkt snel en efficiënt

Live chat is een onderdeel van de kanaalmix, de mogelijkheden die u aan klanten biedt om contact met u op te nemen. Voor veel klanten is Live chat een laagdrempelige manier om snel iets te vragen. Net zoals webcare via FB Messenger of WhatsApp. Klanten vinden dit prettig en hoeven hierdoor niet te wachten op een reactie via de mail of om te blijven hangen in een telefoongesprek.

Efficiency is veel hoger met Live chat

Een ervaren agent kan tot 4 chats gemiddeld beantwoorden. In zeer drukke pieken is zelf tot 8 chats mogelijk. In tegenstelling tot telefonie “voelt” de klant zich direct geholpen. Met vier chats in parallel is de efficiency vele malen hoger dan via de telefoon en de kosten zijn navenant lager per klantcontact.

Live chat biedt vaak ook de mogelijkheden om documenten, formulieren en links te delen. U kunt de klant “begeleiden” naar het juiste artikel, of de juiste gebruiksaanwijzing. Live chats zijn eenvoudig op te slaan, terug te lezen wat helpt bij het optimaliseren van uw service naar klanten. 

Robotisering en Livechat

Het gebruik van Chatbots wordt hoe langer hoe meer toegepast. Chatbots zijn uitstekend in staat om de eerste verkennende vraag te stellen aan de klant. De Chatbots ontwikkelen zich uitermate snel. Echter, wordt de vraag complexer, dan is het verstandig om door te schakelen naar een mens. Die is veel beter in staat om complexere vragen te beantwoorden. De klant voelt zich dan uitstekend geholpen. 

24 x 7 Live chat aanbieden

Livechat is laagdrempelig en klanten gebruiken het wanneer het hen uitkomt. Dat is maar al te vaak na 18:00 ‘s avonds. Alembo biedt 24×7 klantenservice aan via verschillende klantcontactkanalen zoals telefonie, email, social en live chat. U zult u wel eens afvragen: is het voordelig om live chat uit te besteden? Het begeleiden en beantwoorden van klantvragen via de chat  is een uitstekende manier om uw klanten snel en op de juiste manier van dienst te zijn. Webchat of livechat wordt bovendien meer en meer ingezet voor klantenservice-activiteiten. Deze manier is vaak efficiënter dan telefonie en email, omdat één operator meerdere (tot ca. 4) chats tegelijk kan voeren en er minder klantcontactmomenten zijn dan bij email uitwisseling.

live chat efficiënte klantenservice
Gegevensverwerking Alembo

Live Chat door Alembo

Een webchatapplicatie is eenvoudig op uw website te implementeren. Alembo is bekend en werkt met diverse chatapplicaties (Zendesk, Robin, Zopim, Cobrowser etc.)  en tools. De applicatie staat bij u op de site en onze agent logt in en beantwoordt de klantvragen. Wat zijn de voordelen van live chat uitbesteden? We hebben er een aantal op een rij gezet:


Live chat uitbesteden?

Neem gerust contact met ons op!

live chat uitbesteden offshore alembo