Wat is Webcare?

/Wat is Webcare?
Wat is Webcare?2018-11-29T10:50:57+00:00

Webcare: online klantenservice via social media kanalen

Webcare is niets anders dan het bieden van online klantenservice via social media kanalen. Steeds meer bedrijven huren een extern webcareteam in voor hun social klantenservice. Deze externe partijen hebben ruime ervaring in het op de juiste manier beantwoorden van klachten, via privéberichten of het reageren op publieke posts. Snel, correct en met de juiste toon de klant te woord staan is hierbij essentieel. Alembo is gespecialiseerd in het verlenen van Customer Care Service middels, chat, telefonie, email en WhatsApp. Het speciale webcareteam van Alembo ontzorgt u graag bij binnenkomende klantvragen of het plaatsen van berichten via social media.

24/7 bereikbaar voor vragen en klachten

Klanten nemen contact op met bedrijven wanneer het hen goed uitkomt. Of het nu voor of na kantooruren is of in het weekend, ze willen snel en goed geholpen worden. Ze kiezen de kanalen uit die hen het beste uitkomen of die het beste werken wanneer er bijvoorbeeld ‘haast is’ of er ‘druk uitgeoefend moet worden’.  Het  kan tijdrovend zijn om alle vragen en klachten die binnenkomen snel en netjes te beantwoorden, de kosten zijn hiervoor relatief hoog. Al vanaf  €16,75 per uur kunt de webcare agents van Alembo. Wij zijn 24×7 bereikbaar voor uw klantvragen.

Webcare werkwijze Alembo

Voordat we van start gaan met webcare stemmen we eerst met u af wat u zou willen uitbesteden. De gehele webcare, of alleen na werktijden of in de weekenden, beiden is mogelijk. Daarbij bespreken we de social media strategie; hoe wilt u reageren op vragen, klachten, complimenten, binnen welke tijdspanne, wat voor type vragen krijgt u via social media binnen etc etc.

Alembo monitort wanneer er over uw merk  gesproken wordt, bv. via Facebook, Twitter of Whatsapp. Dit doen wij door te werken met monitor applicaties van onze klanten, of bekende applicaties zoals Hootsuite, CCL of Omnidesk. We beantwoorden de berichten zoals u gewend bent te communiceren met uw doelgroep: met de juiste tone-of-voice.

Het webcare team van Alembo fungeert vaak als 1e lijns klantenservice waarbij nauw contact is met vaste contactpersonen en achterliggende systemen voor het nagaan van informatie. Klachten beantwoorden via social media doen wij bij voorkeur via een persoonlijk bericht.

Er zijn tal van redenen om uw webcare aan Alembo te outsourcen:

  • Problemen en klachten die geconstateerd zijn, worden meteen afgehandeld
  • Klanten krijgen de nodige informatie en uitleg bij vragen en klachten
  • De reputatie van uw organisatie wordt beschermd, bijvoorbeeld door snel te reageren op klantvragen of -klachten
  • Ondersteuning van marketingacties
  • Professionele service en aandacht voor uw klanten
  • Hoog empathisch vermogen van onze agents
  • Aanzienlijke besparing van tijd en kosten
  • Juiste begeleiding in het voortraject, plan van aanpak bij uitbesteden, inwerken en kwaliteit monitoring

Webcare uitbesteden interessant?

Zowel grote als kleine bedrijven schakelen een speciaal webcareteam in. Heeft u interesse voor het uitbesteden van uw webcare aan Alembo? Neem dan gerust contact met ons op. We bespreken graag de mogelijkheden op het gebied van webcare en klantenservice en maken vrijblijvend een offerte op maat.

Overige diensten van Alembo zijn: persoonlijke assistent, webcontent en operationele diensten.