Banken en Financiële instellingen
Administratieve Backoffice outsourcing
Kosten drukken door Administratieve backoffice outsourcing
Banken en Financiële instellingen
Banken en Financiële instellingen staan onder druk. Klanten verwachten hoe langer hoe meer service, bij lagere kosten. Fintechs staan klaar om de posities van Banken als trusted parties over te nemen. Automatisering en digitalisering speelt een steeds grotere rol op de dagelijkse werkzaamheden. Strategieën en producten worden aangepast, steeds inspelend op de behoefte van de consument, waarbij innovatie en IT voorop staan met een 24/7 dienstverlening. De huidige modernisering is van invloed op elk segment van het bankwezen.
Door de toenemende concurrentiedruk zoeken banken naar alternatieve oplossingen om hun kosten te minimaliseren. Outsourcing van administratieve backoffice processen dragen hieraan bij. Daarmee blijven de kosten voor het verwerken van transacties beheersbaar en worden pieken sneller verwerkt.
Alembo biedt een breed scala aan backoffice outsourcing services voor bank- en financiële diensten. Met een team van 300 medewerkers zijn wij in staat om snel en flexibel in te spelen op de klantvraag, pieken op te vangen en binnen gewenste targets op te leveren.
Alembo biedt de volgende oplossingen:
- Verwerken van orders, aktes en mutaties
- Het verwerken van jaarrekeningen en financiële administratie
- Financiële administratie: boekhouding, loonadministratie en ass. accountancy
- Informatieverrijking op basis van openbaar beschikbare informatie
- Klantenservice via telefonie, webchat en e-mail
Waarom uitbesteden?
Financiële instellingen zoals banken, verzekeraars maar ook Accountancykantoren kampen met werkdruk en het vinden van goed en hoogopgeleid personeel. Om concurrenten voor te zijn is outsourcing van administratieve backoffice naar Suriname zeer aantrekkelijk vanwege de gunstige tariefstelling. Bijkomende voordelen van outsourcing zijn; het hebben van een flexibele schil en het meer kunnen focussen op kerntaken.
Alembo is gevestigd in Nederland en Suriname en is gespecialiseerd in het uitvoeren van operationele- en klantenservice werkzaamheden vanuit Suriname. Suriname heeft een aantal callcenters en BPO bedrijven specifiek gericht op de Nederlandstalige markt. Alembo is van die BPO bedrijven de grootste met een vestiging in Alkmaar en in Paramaribo.
Aanpak bij outsourcen van activiteiten naar Alembo:
Safety & Security
de veiligheid van data en Privacy
Juist omdat Alembo buiten Europa werkt, zijn er zeer stringente en verifieerbare maatregelen genomen om te voldoen aan de AVG. Alembo is door KIWA Nederland ISO 9.001 gecertificeerd en werkt conform de ISO 27.001 (informatiebeveiliging). Certificatie ISO 27.001 is gepland met KIWA Leiden en zal gebeuren nadat er weer normaal vliegverkeer mogelijk is. Jaarlijks gaat KIWA Nederland naar het kantoor in Suriname om de audit uit te voeren. Ook klanten, waaronder banken, houden audits, en Alembo is voor alle uitgevoerde audits geslaagd. Het kan ook niet anders.
Het inloggen op systemen gaat via een beveiligde VPN-verbinding. Bovendien is Alembo voor alle security audits geslaagd, waaronder voor KPN, ABN AMRO, Internationale Bank en een Belgische Telecom.
Uiteraard is het geheimhouden van uw informatie een vanzelfsprekendheid en is deze vastgelegd in onze algemene voorwaarden. Alembo werkt conform de privacywet, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), welke van toepassing is in de hele Europese Unie. Voor meer informatie over AVG, download hieronder onze Whitepaper.