Business Process Outsourcing (BPO): nauwkeurig en betaalbaar

Wat is BPO en hoe zet u het strategisch in voor uw organisatie?

Verlaag kosten en profiteer van de expertise van een gespecialiseerde partij

Wat is BPO (Business Process Outsourcing)?

Business Process Outsourcing (BPO) betekent: het overnemen van processen van een ander bedrijf door een externe partij (dit zijn vaak processen die niet tot de kerntaken behoren). Van te voren wordt in kaart gebracht om welke processen het gaat en welke doelstelling het bedrijf wil realiseren door het uitbesteden van BPO aan een externe leverancier zoals Alembo.  

Door arbeidsintensieve, operationele diensten uit te besteden, bespaart u al snel meer dan 30% op uw kosten. Bij zowel eenvoudigere als complexere taken kunt u kiezen voor BPO, omdat skills en expertise centraal staan. Bij order entry en data entry werkzaamheden, is snelheid en nauwkeurigheid belangrijk, bij Assistent Accountancy en Boekhouding, kennis en expertise van financiële administratieve processen. 

Wetgeving i.v.m inhuur flexkrachten zorgt ook dat het aantrekkelijk is om te outsourcen

Voordelen van BPO

Het uitbesteden van activiteiten kan op verschillende manieren plaatsvinden. Soms kan dit door middel van offshoring, door het uitbesteden naar overzeese bestemmingen zoals Suriname of India. Of het uitbesteden vindt plaats door in het land zelf een externe leverancier te vinden. Wat zijn de voordelen van BPO naar een overzeese bestemming? We hebben er een aantal op een rij gezet:

Een groot voordeel is dat Nederlands de voertaal in Suriname is, waardoor de communicatie en uitvoeringen gemakkelijker gaan dan in de bekende offshoring landen zoals India, de Filippijnen en nearshore zoals  Roemenië. Daarnaast selecteren en trainen wij onze mensen specifiek op hun taalvaardigheid en uitspraak. Uiteraard heb je met callcenter werk te maken met een licht accent, maar dit is niet anders dan als er een agent in Nederland een telefoontje opneemt die een accent heeft. Ook ervaren onze klanten geen verschil in de webteksten die wij wekelijks opleveren.

Bij Alembo zijn meer dan  300 medewerkers werkzaam met een goed opleidingsniveau. Ze zijn gemiddeld MBO of HBO opgeleid. We besteden veel aandacht aan training en doorgroeimogelijkheden en hebben een zeer laag verloop en ziekteverzuim. Aandacht voor een goede werksfeer vinden wij erg belangrijk, omdat dit zich doorvertaalt in goede resultaten en een gezond werkklimaat. 

Surinaamse mannen en vrouwen zijn zeer servicegericht, het zit in hun DNA om vriendelijk, warm en geïnteresseerd te zijn. Deze kracht vertaalt zich in een goede en open houding naar klanten toe, via de telefoon, email, chat en andere kanalen. Tegelijkertijd is de Nederlandse cultuur en manier van omgang hen zeer bekend en kan men goed omgaan met de directe en zakelijke manier van afstemmen. Alembo stimuleert haar mensen om zelf oplossingen te bedenken en proactief te zijn; belangrijke competenties die bijdragen aan succesvolle resultaten en klantrelaties.

U betaalt gegarandeerd een goede prijs, tegen een goede kwaliteitverhouding. Jarenlang gingen andere klanten u voor, die nog steeds tevreden offshoringspartner van Alembo zijn.

Hoe bewaken wij een goede kwaliteit? Voor onze projecten hebben we een intern kwaliteitssysteem en continue kwaliteitsbewaking. Daarnaast besteden wij zorg aan de werving en selectie van onze mensen, heeft u een persoonlijk contactpersoon in Nederland en Suriname, duidelijke afspraken over meetbare doelen en resultaten, veilige en stabiele IT omgeving en transparantie in communicatie over de voortgang. We zijn ISO9001 gecertificeerd en voeren onze projecten uit conform de AVG wetgeving. Doordat de lonen een stuk lager liggen in Suriname dan in Nederland bespaart u al snel 30 -50% op uw kosten.

Overweegt u uw openingstijden te verlengen van uw klantenservice? Outsourcing naar Alembo biedt de oplossing. Wij zijn 24×7 open voor al uw klantvragen. Maar ook als u bijvoorbeeld te maken heeft met dagopleveringen bij akteverwerking of dagrapportages kunt u gebruik maken van onze diensten. Als uw werkdag ophoudt, gaan wij gewoon verder. Het uitvoeren van klantenservice of administratie kan goed vanuit Suriname worden uitgevoerd door uitstekende internetcapaciteit. Suriname is via meerdere glasvezelverbindingen gekoppelt aan het America net. Wij hebben 3 internetproviders, de belangrijkste is een glasvezelverbinding en daar bovenop is een 4G dataverbinding en ADSL. Door deze 3 onafhankelijke verbindingen is het internet van uitstekende kwaliteit en snelheid.

Heeft u te maken met seizoenspieken en is het lastig om snel, goed opgeleid personeel te vinden. Alembo zorgt voor een flexibele schil om uw organisatie, waardoor u snel de juiste capaciteit aan het werk heeft. 

In Suriname is het in de wintertijd 4 uur en in de zomertijd 5 uur vroeger dan in Nederland. Dit kan zeer handig zijn wanneer u te maken heeft met dagopleveringen. Wanneer het kantoor in Nederland sluit, werkt Alembo nog even verder, waardoor u meer gedaan krijgt op een dag. 

Veel Surinamers hebben familie wonen in Nederland of zijn in Nederland geweest. Ze krijgen Nederlands op school, en veel van de Nederlandse cultuur (ivm koloniale verleden) is nog steeds zichtbaar zoals: het NOS journaal, Nederlandse producten in de supermarkt en Nederlandse bedrijven en scholen. Hierdoor zijn Surinamers ook bekend met de Nederlandse cultuur, wat communiceren aanzienlijk vergemakkelijkt. Uiteraard zijn er ook cultuurverschillen maar dat kan juist positief uitpakken. 

Besteed werkprocessen uit aan de expert

Waarom alles zelf blijven doen, als een externe partner de expertise en de mankracht heeft? De behoefte aan outsourcing blijft toenemen, zowel bij kleinere bedrijven als grote multinationals. Van IT, backoffice voor (zorg) verzekeraars, klantenservice tot financiële administratie, design en contentmanagement. Deze repeterende, operationele taken behoren vaak niet tot de kernactiviteiten van de organisatie, maar kosten wel veel tijd en moeite. Het outsourcen van bovenstaande processen zijn goed mogelijk bij goede voorbereiding en begeleiding. 

Belangrijke redenen om te starten met outsourcing zijn kostenverlaging, behoefte aan flexibiliteit, maar ook veranderingen in wetgeving bij het inhuren van flexkrachten. Alembo is gespecialiseerd in de uitvoer van verschillende processen; van front-, mid- tot backoffice. Wij denken graag met u mee en adviseren bij de transitie en de uitvoer. Transparantie, korte lijnen in de communicatie en dat u zelf controle heeft over het uit te besteden proces vinden wij erg belangrijk. Lees hieronder verder over onze mogelijkheden.

Oplossingen voor Business Process Outsourcing

Content Klantcases Alembo

BPO: Data entry

Voor data entry werk is Alembo de ideale externe dienstverlener. We hebben jarenlang ervaring met invoerwerk en doen dit tegen strenge kwaliteitseisen. Ons team bestaat uit 100 collega’s waardoor we snel kunnen opschalen. Gegevensverwerking werkzaamheden bestaan uit het invoeren van handgeschreven antwoordkaarten en abonnementen, gegevens opzoeken en verrijken, transcriptie, prospect lijsten maken, het ontdubbelen van informatie, cashback acties verwerken en order entry werkzaamheden. 

BPO: Backoffice

Binnen operationele processen zijn er tal van administratieve activiteiten waarbij terugkerend, arbeidsintensief werk komt kijken. In deze processen ondersteunt Alembo om zo tijd en kosten te besparen. Denk hierbij aan het verwerken van retourstromen voor webshops, mutatie verwerking voor banken, dossiers compleet maken en schade afwikkeling voor verzekeraars, HR support en salarisadministratie en orderverwerking voor de zorgbranche. Alembo kan met haar ruime capaciteit snel opschalen. 

BPO: Financiële administratie

Heeft u ondersteuning nodig bij diverse administratieve werkzaamheden? Ons BPO administratieve backoffice team helpt bij het verwerken van facturen, het doen van de boekhouding of het ondersteunen bij assistent accountancy activiteiten. We doen dit voor Accountancybureaus, grotere en MKB bedrijven. Meer weten over onze financiële afdeling? Lees hier het interview met Merlien Jadie onze teamleider van de afdeling of onze boekhoud trends voor 2021 en de voordelen van outsourcing van administratie.

BPO: Webcontent

Alembo schrijft aantrekkelijke en betaalbare webcontent voor webshops. Wij zorgen op een efficiënte manier voor het verrijken van product data, het bewerken van afbeeldingen, het schrijven van SEO webteksten en het plaatsen/beheren van listings op marktplaatsen als bol.com of het CMS van de klant. We schrijven tot een lengte van 800 woorden. Hoge data kwaliteit en relevante webcontent zorgt voor een significant hogere conversie. We werken o.a. voor fonQ, Intertoys, Nancy Homestore en bol.com.

bpo outsourcing
Klantenservice

BPO: Klantenservice

Ons ervaren klanten serviceteam staat 24×7 voor u klaar om te ondersteunen met het afhandelen van telefoontjes, mails, chats of whatsapp. Met een team van meer dan 150 medewerkers zijn wij in staat om in te spelen op drukke en minder drukke tijden.  Binnen de huidige klantcontact-branche is het steeds lastiger om goede mensen te vinden of te behouden. Alembo biedt dé oplossing voor uw personeelstekort. Wij maken gebruik van een professionele SaaS call center applicatie: CCL in Amsterdam. Ook kunnen we direct werken in uw klantcontact systeem zoals Zendesk, Aircall of Robin of andere tools en applicaties

BPO: Virtuele Assistent

Een persoonlijke assistent of virtuele assistent helpt u om te focussen op de taken die er echt toe doen. Uw agenda wordt vaak in beslag genomen door allerhande klussen waar u liever niet op focust zoals agendabeheer, telefoontjes beantwoorden, website bijhouden, administratie doen of rapportages uitdraaien. Hoe fijn zou het dan zijn als uw persoonlijke assistent dit uit handen neemt? Een team van 7 virtuele assistentes staat tijdens kantoortijden voor u klaar! Deze hoogopgeleide alleskunners brengen meer focus en rust aan uw werkdag. Meer informatie? Kijk op vazz.nl.  

Meer dan 15 jaar ervaring!

Alembo BPO leverancier

Met een team van meer dan 300 medewerkers helpen wij Nederlandse en Belgische klanten vanuit Suriname met BPO processen op afstand. Alembo is sinds 2005 werkzaam en is trots op het opgebouwde Klantenbestand, met langdurige samenwerkingstrajecten. Ieder afdeling heeft een teamleider waarmee u snel kunt schakelen over de voortgang van de werkzaamheden. De lijnen zijn kort, de communicatie snel en transparant.

Inventariseren
Verwachtingen worden afgestemd en de aanvraag wordt besproken en gekaderd. Wat is de aard van de uit te besteden werkzaamheden? Welke KPI’s & doelstelling willen wij halen?
Voorbereiden
Alle voorbereidingen vanuit Klant en Alembo worden getroffen om te kunnen starten (IT, personeel, werkinstructies, rapportage, training). Plan van aanpak wordt opgesteld.
Pilot
Alembo start met een pilot om kwaliteit, snelheid en IT te toetsen. Er is nauwe onderlinge afstemming. Na de pilot vindt een evaluatie plaats en verdere uitrol van processen.
Uitbreiden
Samenwerking is vastgelegd voor langere termijn. Werkzaamheden worden uitgebreid en complexere taken aangeleerd. Er is een vaste overlegstructuur met de klant.
Samen verbeteren
Het beoogde aantal fte van het team is compleet en de hoeveelheid te verwerken data is op niveau. Focus ligt op continu verbeteren, hechter worden als team en een langdurig partnerschap.
Previous slide
Next slide

Business Process Outsourcing veiligheid gegarandeerd

Snelle verbindingen met uw klantsystemen

Uw data is in veilige handen bij Alembo. Alembo maakt gebruik van de modernste en veilige IT omgeving, onze verbindingen met klantsystemen gaan altijd via een beveiligde VPN. Alembo is ISO 9.001 en we werken conform ISO 27.001. Certificatie ISO 27.001 is gepland met KIWA Leiden en zal gebeuren nadat er weer normaal vliegverkeer mogelijk is.  

Het inloggen op systemen gaat via een beveiligde VPN-verbinding. Bovendien is Alembo voor alle security audits geslaagd, waaronder voor KPN, ABN AMRO, Internationale Bank en een Belgische Telecom.

Alembo werkt conform de privacywet, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), welke van toepassing is in de hele Europese Unie. Voor meer informatie over AVG, download hier de whitepaper.


BPO en Alembo we helpen u graag

Neem gerust contact met ons op!

bpo outsourcing