Uitgevers

Altijd up-to-date klantdata

Traditionele grenzen tussen uitgeverijen en andere branches vervagen steeds meer, bijvoorbeeld tussen uitgeverijen en retail. Uitgeverijen krijgen hierdoor ook meer concurrenten buiten de branche die online en offline inspiratie magazines uitbrengen zoals fonq.nl en bol.com.

Door digitalisering en het internet verandert de behoefte van de lezer en adverteerder. Uitgeverijen hebben hier ‘last’ van en zien een structurele daling van advertentie-inkomsten en oplages. Budgetten van adverteerders verschuiven van print naar online. Om te overleven als uitgeverij is het belangrijk om hierop in te spelen met innovatieve proposities die passen bij de behoefte van de lezer. Zoals het uitgeven van e-books, e-(vak)tijdschriften en printing on demand.

Online content speelt ook in deze branche een steeds grotere rol, doordat kennis steeds meer digitaal gemaakt wordt via nieuwsbrieven, websites, forums of apps.

bron: trendrapport Uitgevers Rabobank

Uitgevers

Altijd up-to-date klantdata

Uitgeverijen kunnen door de inzet van big data het leesgedrag via mobiel of andere apparaten beter in kaart brengen. Inzicht in het gedrag van de lezer wordt hierbij inzichtelijk voor marketingdoeleinden zoals het versturen van gepersonaliseerde emails en nieuwsbrieven. Hierdoor wordt de doelgroep makkelijker en met een hogere conversie bereikt. Het up-to-date houden van klantdata is hierbij essentieel.

Uitgeverijen profiteren van de marketingondersteuning van Alembo omdat ze hiermee kosten besparen en arbeidsintensief werk niet zelf hoeven te doen. Hierdoor kunnen bedrijven zich richten op andere taken die veel aandacht vragen; zoals het verkrijgen van meer klanten en het behouden van een goede klantrelatie.

“Voor een uitgeverij als de SDU is het up-to-date houden en opschonen essentieel bij marketingacties voor verschillende doelgroepen, die on- en offline vakbladen ontvangen. We hebben Alembo gevraagd om te ondersteunen bij het verrijken, ontdubbelen en optimaliseren van de klantdata om zo snel de juiste informatie compleet te hebben. Ik ben heel tevreden over de samenwerking: er wordt goed doorgevraagd over wat wel/niet de bedoeling is. Goede prijs-kwaliteitsverhouding en planning conform afspraken.”
SDU

Alembo biedt de volgende oplossingen:

Het resultaat voor u:

Welke vragen heeft u over outsourcing?

Veel gestelde vragen

Alembo beschouwt de informatie van onze klanten als volledig vertrouwelijk en zal deze ook als zodanig behandelen. Dit is opgenomen in onze algemene voorwaarden. Wij werken conform de AVG wetgeving. Iedere medewerker heeft een geheimhoudingsclausule getekend. Daar waar nodig spreken wij met klanten NDA’s af.

 

Het verloop en ziekteverzuim van onze mensen is extreem laag. Onder de 2% verloop op jaarbasis. Niet gebruikelijk in de outsourcing Industrie, en zeker niet gebruikelijk lokaal. Het salaris is uiteraard goed, maar niet alleen bepalend om onze mensen te houden. We werken met elkaar aan betrokkenheid. Betrokken zijn bij het bedrijf, betrokken zijn in de samenleving, en betrokken bij de klant. Een groot voordeel bij beperkt verloop is dat kennis, kunde en ervaring behouden blijft.

 

Alembo heeft meer dan 300 medewerkers in dienst, wij kunnen snel en flexibel inspringen wanneer er sprake zijn is van hoge pieken in het werkaanbod. Uiteraard in overleg, omdat niet ieder werk direct op te pakken is, wanneer eerst een training of extra werving nodig is of. Over het algemeen zijn wij erg flexibel en kunnen wij binnen een dag tot 2 a 3 weken op volledige bezetting komen.

Een goede voorbereiding is het halve werk. Net zoals u uw eigen mensen moet trainen en begeleiden, zal dit op afstand ook tijd kosten. Plan dit in. Na verloop van tijd zal het controleren en begeleiden minder worden, omdat de kwaliteit en snelheid op niveau zit. Gelukkig zijn er veel tools die u hierbij kunnen helpen, zoals het maken van instructievideo’s of geregeld overleg met uw contactpersoon in Suriname.

Uiteindelijk streven beide partijen naar een langdurig partnership. Waarbij het klikt en het bedrijf past bij uw bedrijfscultuur met de juiste prijs / kwaliteit verhouding. Open communicatie, de juiste planning en  Hiermee begint het. En door open en eerlijk naar elkaar te zijn over welke afspraken belangrijk zijn voor onderling succes. 

Hoe werk je het beste samen met je outsource partner? Alembo heeft wat tips op een rij gezet. Lees verder

Klopt het dat de ICT-infrastructuur minder betrouwbaar is in Suriname dan in Nederland? Het antwoord op deze vraag luidt: nee. Vanaf 2015 is er een goede dataverbinding met Suriname en uitstekend internet beschikbaar. Suriname is via meerdere glasvezelverbindingen gekoppeld aan het America net. Internet is daarmee robuust. Alembo is via 3 providers gekoppeld met het internet, de belangrijkste is een glasvezelverbinding. Daarbovenop is een 4G dataverbinding en ADSL. Door deze onafhankelijke verbindingen is het internet goed bij Alembo. De noodgeneratoren worden bij eventuele stroomuitval ingezet, waardoor onze 24×7 dienstverlening altijd bereikbaar is.

De politieke situatie komt onstabiel over, en is het wellicht ook. Kijkend naar wat echt gebeurt, dan zien we dat het parlement democratisch is gekozen, dat regeringen de afgelopen 30 jaar iedere keer hun termijn volledig hebben uitgezeten. Statistisch is dat zeer goed. In de praktijk zien wij onrust.

Tijdens de crises van 2013 – 2015 heeft Suriname een economische groei gekend van 6% per jaar, terwijl de wereldeconomie in crises was. In 2017 zien we dat het slecht gesteld is met de Surinaamse economie en dat er onvrede is over de economische situatie. Burgers gaan de straat op en protesteren. Overigens niet veel anders dan in Europese landen als Frankrijk en Italië. Inkomsten van de Surinaamse overheid zijn afhankelijk van de olie- en goudprijzen. Deze prijzen zijn de afgelopen jaren laag, en daarmee zijn de inkomsten voor de overheid laag, wat voeding geeft aan de onrust.

In de dagelijkse beslommeringen, de dagelijkse werkzaamheden merken wij bij Alembo niet veel van de economische situatie. Ons personeel kan en wordt in Euro’s betaald, onze klanten zijn in Europa, onze inkomsten zijn in Euro’s. Daarmee is Alembo, en zijn de medewerkers, relatief afgeschermd van de lokale economische ontwikkelingen.

De verstandhouding tussen Nederland en Suriname is op regeringsniveau zakelijk te noemen. Een stap daaronder op werkniveau, is er een zeer vriendelijke coöperatieve samenwerking. De dag tot dag werkzaamheden gaan gewoon goed, eigenlijk uitstekend. Dit komt mede door de vele Surinamers die in Nederland wonen, en de vele Nederlanders die in Suriname wonen.

Al met al zal er altijd wel een zekere spanning staan, en wordt er toch pragmatisch, en uitstekend samengewerkt.

Alembo werkt inmiddels 15 jaar vanuit Suriname, heeft goede contacten met de Nederlandse ambassade. Wilt u meer weten, neem dan contact met ons op.

Alles zelf doen, samenwerken of uitbesteden? Deze vragen komen bij iedere organisatie regelmatig terug. Succesvolle organisaties willen niet alles zelf doen, en beseffen dat het inzetten van andere partijen nodig is voor verdere groei. Lees meer.

 
 

U ziet niet jarenlang aan een ‘contract vast’. Wij bieden transparantie en geen ‘dubbeldikke contracten’.  Samen met u kijken wij hoe we de samenwerking kunnen opstarten en gaan we eerst een pilotperiode aan, met daarop volgend een contractvorm van een jaar of een contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn conform onze algemene voorwaarden. 

 

Alembo is ISO 9001 gecertificeerd we werken conform ISO 27.001. Certificatie ISO 27.001 is gepland met KIWA Leiden en zal gebeuren wanneer er weer normaal vliegverkeer mogelijk is. Eens per jaar worden wij door KIWA Nederland geauditeerd, en iedere 3 jaar gehercertificeerd. Onze medewerkers zijn gemiddeld MBO of HBO opgeleid. Op ieder traject is een Service Level Agreement of worden KPI’s afgesproken om zo kwaliteit te meten en over te rapporteren. Elk team heeft een project- of teammanager die verantwoordelijk is voor de borging van de kwaliteit en het resultaat. Naast de trainingen die onze mensen vaak op locatie in Nederland volgen bij complexere trajecten, wordt er in Suriname aandacht besteed aan relevante cursussen, zoals Prince II projectmanagement.

Zijn er grote cultuurverschillen tussen Nederland en Suriname? Wordt mijn werk wel goed uitgevoerd, hoe zit het met de Nederlandse taal en verstaanbaarheid, werkethiek en bereikbaarheid? Lees verder in deze blog over de verschillen tussen een Nederlands en Surinaams callcenter. 

Meer informatie over wat wij kunnen betekenen?

Neem gerust contact met ons op!

uitgevers branche alembo