Zorg

Zorgeloos zorgen, thuiszorg zonder administratieve rompslomp

Zorgmedewerkers besteden bij een contract van 26,2 uren tot 10,5 uren aan de administratie

Geen administratieve rompslomp

Thuiszorg organisaties willen er zijn voor hun klanten. De klant ondersteunen, zorgen dat men zo lang mogelijk in de eigen woning kan blijven. Tegelijk wordt er een onevenredig deel van de beschikbare tijd besteedt aan administratieve handelingen in de zorg. Zoveel zelfs dat veel betrokken zorgverleners afhaken. Administratie hoort bij zorg, maar zorgverleners zijn er voor de hulpbehoeftigen, niet voor de administratie. Meer dan 65% van zorgmedewerkers zegt de administratieve druk als onevenredig hoog te ervaren. 

In Engeland en in de Verenigde Staten zie je dat veel administratieve taken worden uitgevoerd vanuit India. De mensen aldaar spreken de taal, zijn goed georganiseerd en uitstekend in staat om de werkzaamheden uit te voeren.

Voor Nederland is dat natuurlijk wat complexer. Uitbesteden kan in Nederland zelf, waarbij de werkzaamheden worden uitgevoerd in Nederland. Dat is lekker dichtbij, maar dat is niet noodzakelijk goedkoper. Het uitbesteden kan ook naar Alembo. Alembo is een Nederlandse organisatie waarbij de operationele werkzaamheden worden uitgevoerd vanuit Paramaribo Suriname. Dat betekent dat de werkzaamheden vallen onder de Nederlandse wet- en regelgeving (denk aan de AVG), dat de werkzaamheden worden uitgevoerd door specialisten en waardoor de kosten significant lager zijn.

Zorg branche alembo
Zorg branche alembo outsourcing

De administratieve druk verlagen door uitbesteden

Kostenbesparing

Zorgbureaus, thuiswerk organisaties zijn gewend om veel zelf te doen. Dat klinkt logisch, maar is echt niet nodig. Door een deel van de administratieve werkzaamheden uit te besteden blijft er veel meer tijd over voor de zorg. Ervaren bedrijven zijn beter in staat om de werkprocessen, de administratie efficiënter uit te voeren. Ze doen per slot van rekening niet veel anders. Additionele kostenbesparingen zijn mogelijk door de werkzaamheden op afstand te laten doen. Die besparingen kunnen zeer significant zijn.

De vragen die daarbij spelen zijn:

  • Heeft het bedrijf waar naar toe wordt uitbesteed de juiste ervaring?
  • Hoe lang bestaat het bedrijf al (oppassen voor cowboys)?
  • Welke certificering is er? 
  • Hoe gaat de communicatie?
  • Zijn mijn gegevens veilig?

Dat zijn allemaal vragen die spelen bij het uitbesteden. U laat per slot van rekeningen iemand anders inzicht krijgen in uw administratie en klantenbestand.

“Alembo verwerkt voor ons orders voor medische hulpmiddelen- en patiëntgegevens. De eerste, tweede en derde stroom data hebben ze nu succesvol verwerkt en Alembo denkt ook mee op het gebied van procesverbetering. De relatie wordt steeds sterker, het vertrouwen groeit en we kunnen steeds meer werk aan hun toevertrouwen. Erg fijn! Het geeft voldoening als ik naar onze resultaten kijk en zie dat onze doelen worden behaald.”
Zorgverzekeraar

Het resultaat voor u:

AVG en ICT hoe werkt dit?

Data in veilige handen

Uw data is in veilige handen bij Alembo. Alembo is ISO 9.001 en we werken conform ISO 27.001. Certificatie ISO 27.001 is gepland met KIWA Leiden en zal gebeuren nadat er weer normaal vliegverkeer mogelijk is. Het inloggen op systemen gaat via een beveiligde VPN-verbinding. Uiteraard via modernste ICT en glasvezelverbindingen. Bovendien is Alembo voor alle security audits geslaagd, waaronder voor KPN, ABN AMRO, Internationale Bank en een Belgische Telecom.

Alembo werkt conform de privacywet, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), welke van toepassing is in de hele Europese Unie. Voor meer informatie over AVG, download de whitepaper.

Zorgeloos uw administratieve backoffice op orde

Over Alembo

Alembo is een Nederlands bedrijf, gespecialiseerd in het uitvoeren van administratieve– en klantenservice werkzaamheden vanuit Paramaribo. Op de locatie werken er dagelijks 300+ medewerkers voor bedrijven in Nederland en België. Gelijk aan de uitbesteding die de VS en Engeland doen, wordt er op afstand gewerkt, maar dan in de Nederlandse taal. 

Alembo heeft niet alleen de ervaring, maar ook nog het kostenvoordeel en een grote workforce. Hoe langer hoe meer zorgbedrijven maken daarom gebruik van de diensten van Alembo.

“De Nationale Hulpgids is de marktplaats voor thuiszorg, kinderopvang, huishoudelijke hulp, begeleiding en meer. Voor de Nationale Hulpgids verwerkt Alembo aanvragen van hulpvragenden en hulpaanbieders. Daarnaast bemannen onze collega's de volledige helpdesk van de Nationale Hulpgids. De werkzaamheden worden voor een groot deel uitgevoerd in het backoffice systeem van de Nationale Hulpgids. Overige taken die worden opgepakt is het controleren van advertenties, vacatures, aanbevelingen en berichten. Hierbij wordt gelet op taal en de juiste layout.”
De Nationale Hulpgids

Meer informatie over wat wij kunnen betekenen?

Neem gerust contact met ons op!

bpo outsourcing