Callcenter buitenland wat zijn de voordelen?
Kosten flexibele inzet en expertise
Verlaag kosten en profiteer van de expertise van een gespecialiseerde partij
De voordelen van een callcenter in het buitenland
Naast een aanzienlijke besparing in kosten (u bent via Alembo al snel 30% goedkoper uit, brengt een callcenter in het buitenland nog een aantal andere voordelen met zich mee. Zo bent u beter in staat te reageren op piekperiodes, doordat u de ervaren medewerkers van Alembo kunt inzetten tijdens pieken of na werktijd. Hierdoor bent u minder tijd kwijt bij het werven en inwerken, zoals u dat bij uw eigen personeel zou hebben.
Moeite met het vinden en behouden van geschikt personeel? Flexibele inzet van personeel via een callcenter in het buitenland zoals Alembo ontzorgt u, waardoor u 24×7 en dus altijd bereikbaar bent voor klantvragen. Doordat een callcenter in het buitenland verschillende opdrachtgevers heeft, zijn de klantenservice medewerkers reeds bekend met bekende klantsystemen, zoals Robin, Salesforce, Aircall, Zendesk, Quandago, Livecom, Cobrowser, Jira en Omnidesk. Dit is erg handig, want het scheelt inwerktijd. Alembo werkt desgewenst in uw klantsysteem, middels strikt beveiligde VPN verbindingen. Wij beschikken over een professionele Callcenter applicatie: Contact Center Live.
Minimaal 30% kostenbesparing
Professionele service tegen een aantrekkelijk tarief!
In- outbound, chat, mail, whatsapp, social.
Professioneel klantcontact personeel
Zeer goed verstaanbaar in woord en geschrift
Minimale klanttevredenheid van een 8,5 (rapportcijfer)!
Kennis diverse klantcontact systemen
Desgewenst in uw klantsysteem middels beveiligde VPN verbindingen.
Robin, Zendesk, Omnidesk, en Cobrowser.
Flexibele inzet bij piekbelasting
24x7 bereikbaar voor uw klanten!
Snel de juiste bezetting en tevreden klanten.
Callcenter buitenland:
Waarop letten als u uitbesteedt naar een callcenter in het buitenland?
Het outsourcen van callcenter activiteiten is onderdeel van de te volgen strategie. Waar moet u op letten als u callcenter processen gaat uitbesteden naar het buitenland? Wij beseffen ons goed dat het vinden van de juiste partner belangrijk is. U gaat aan deze partij belangrijke werkprocessen uitbesteden en dit mag niet ten koste gaan van de goede relatie die u nu heeft met uw klanten. De outsourcepartner moet minimaal dezelfde kwaliteit kunnen leveren, het liefst nog beter.
Het vinden van de juiste partij om een langdurige samenwerking mee op te bouwen is erg belangrijk. Zodat u elkaar moeiteloos vertrouwt en prettig met elkaar samenwerkt. Een nauwkeurige voorbereiding en verwachtingen helder krijgen is de basis van een goede start.
Er zijn overeenkomsten en ook verschillen wanneer u van plan bent om uw klantenservice naar een callcenter in het buitenland uit te besteden. Naast het selecteren van de outsource leverancier is het inlezen of het bezoeken van het land waar u de taken wilt beleggen zeker aan te raden.
Customer Journey mapping
Ieder traject is anders. Daarom wordt er altijd eerst in kaart gebracht hoe uw Customer Journey eruit ziet en welke opties van outsourcing het meest interessant zijn. Met welk doel wilt u uitbesteden? Welke aanpak past daar het beste bij?
De werkzaamheden worden inzichtelijk gemaakt door een pilot traject voorafgaand aan de samenwerking. Afhankelijk van de complexiteit van de uit te voeren diensten duurt deze 2 tot 6 weken. Na het succes van de pilot, wordt er opgeschaald en verder getraind. De periode van het aanleren tot volledige overdracht van taken duurt tussen de 2 tot 3,5 maanden.
AVG en outsourcing klantenservice
Alembo beschouwt de informatie van onze klanten als volledig vertrouwelijk. Deze gegevens zullen ook als zodanig worden behandeld. Dit omvat ook de persoonsgegevens van úw klanten en staat ook vermeld in onze algemene voorwaarden. Ook werken wij conform de AVG wetgeving en heeft iedere werknemer een geheimhoudingsclausule getekend. Bekijk de blog over AVG.
Tips uitbesteden callcenter buitenland
Stel een businesscase op of laat u adviseren door de outsource partij.
Vraag referenties aan en belangrijker nog: kijk of er een goede onderlinge klik is.
Maak duidelijke afspraken over KPI’s en doorlooptijden.
Begin met het repeterend of gestandaardiseerd (bulk) werk dat dagelijks terug komt. Toets deze in een pilot. Breid daarna gefaseerd uit met complexere taken.
Stel dezelfde eisen aan het team op afstand als uw eigen team in Nederland.
Zorg ervoor dat u niet gelijk vast zit aan ellenlange contracten. Start eerst een pilot en leg dit eerst contractueel vast. Bent u tevreden en wilt u een lange termijn relatie aangaan? Ga daarna een contract aan voor een langere periode.
Wees open in de communicatie en leer elkaar beter kennen. Bezoek de locatie in het buitenland.
Check hoe het buitenlandse bedrijf omgaat met AVG, veiligheid en stabiliteit van het internet, is dit op orde?
Klantenservice cases
- Intertoys eerste- en tweedelijns klantenservice middels telefonie, chat en email.
- Otrium telefonie, email en Facebook messenger met 12 fte
- Desk Services mailafhandeling promotionele campagnes en cashback
- Beter Bed 1e lijn klantcontact en backoffice orderverwerking
- Blokker 1e lijn klantenservice telefonie, email en chat met 30 FTE
Over Alembo
Alembo is meer dan 15 jaar actief als een wereldwijde BPO outsource specialist en heeft meer dan 300 medewerkers werkzaam vanuit Suriname.