Uitbesteden callcenter naar het buitenland?
Wat zijn de voordelen?
Verlaag kosten en profiteer van de expertise van een gespecialiseerde partij
Wat zijn de voordelen van callcenter in het buitenland inzetten?
Naast een aanzienlijke besparing in kosten, brengt een callcenter in het buitenland nog een aantal andere voordelen. Zo bent u beter in staat te reageren op piekperiodes omdat u snel ervaren personeel tot uw beschikking heeft. De flexibele inzet van personeel in het buitenland ontzorgt u bij de werving en selectie van nieuw personeel in Nederland. Klantcontact medewerkers in het buitenland hebben ruime ervaring, waardoor zij snel ingewerkt kunnen worden en reeds bekend zijn met typische klantvragen, situaties of systemen. De callcenter agents van Alembo werken met diverse klantcontact systemen zoals Robin, Zendesk, Livecom, Aircall, Omnidesk en andere tools/applicaties. Alembo werkt desgewenst in uw klantsysteem, middels strikt beveiligde VPN verbindingen. Wij beschikken over een professioneel Callcener applicatie: Contact Center Live.
We beseffen dat het vinden van de juiste partner erg belangrijk is. U gaat aan deze klantcontactleverancier belangrijke werkprocessen uitbesteden en dit mag niet ten koste gaan van de goede relatie die u nu heeft met uw klanten. De outsourcepartner moet minimaal dezelfde kwaliteit leveren of beter. Waar moet u zoal op letten met de selectie van de callcenter leverancier en welke tips zijn er verder bij offshoring van klantcontact? Lees onderstaande blogs of download onze whitepaper.
Minimaal 30% kostenbesparing
Professionele service tegen een aantrekkelijk tarief!
In- outbound, chat, mail, whatsapp, social.
Professioneel klantcontact personeel
Zeer goed verstaanbaar in woord en geschrift
Minimale klanttevredenheid van een 8,5 (rapportcijfer)!
Kennis diverse klantcontact systemen
Desgewenst in uw klantsysteem middels beveiligde VPN verbindingen.
Robin, Zendesk, Omnidesk, en Cobrowser.
Flexibele inzet bij piekbelasting
24x7 bereikbaar voor uw klanten!
Snel de juiste bezetting en tevreden klanten.
Tips uitbesteden naar callcenter in het buitenland
Stel een businesscase op of laat u adviseren door de outsource partij.
Vraag referenties aan en belangrijker nog: kijk of er een goede onderlinge klik is.
Maak duidelijke afspraken over KPI’s en doorlooptijden.
Begin met het repeterend of gestandaardiseerd (bulk) werk dat dagelijks terug komt. Toets deze in een pilot. Breid daarna gefaseerd uit met complexere taken.
Stel dezelfde eisen aan het team op afstand als uw eigen team in Nederland.
Zorg ervoor dat u niet gelijk vast zit aan ellenlange contracten. Start eerst een pilot en leg dit contractueel vast. Bent u tevreden en wilt u een langer termijn relatie aangaan? Ga daarna een contract aan voor een langere periode.
Wees open in de communicatie en leer elkaar beter kennen. Bezoek de locatie in het buitenland.
Check hoe het buitenlandse bedrijf omgaat met AVG, veiligheid en stabiliteit van het internet, is dit op orde?
Klantenservice cases
- Intertoys eerste- en tweedelijns klantenservice middels telefonie, chat en email.
- Otrium telefonie, email en Facebook messenger met 12 fte
- Desk Services mailafhandeling promotionele campagnes en cashback
- Beter Bed 1e lijn klantcontact en backoffice orderverwerking
- Blokker 1e lijn klantenservice telefonie, email en chat met 30 FTE
Over Alembo
Alembo is meer dan 15 jaar actief als een wereldwijde BPO outsource specialist en heeft meer dan 300 medewerkers werkzaam vanuit Suriname.