Klantenservice uitbesteden
24x7 Altijd bereikbaar voor uw klanten
1e en 2e lijns klantcontact
Klantenservice uitbesteden aan de specialist
De klant is koning
De klant is koning en daar hoort de beste multichannel klantenservice bij. Maar kunt u dit wel 24/7 garanderen? Binnen de huidige klantcontact-branche is het steeds lastiger om goede mensen te vinden of te behouden. Alembo biedt dé oplossing voor uw personeelstekort! Of dit nu telefonisch, per mail of via webcare gaat, Alembo zorgt ervoor dat u altijd bereikbaar bent voor alle klantvragen. Met gebruik van moderne klantcontact apparatuur en applicaties is er verlichting in uw operatie met aanzienlijke kostenbesparing.
Klantenservice uitbesteden kent vele voordelen. We maken gebruik van standaard callcenterapplicaties, maar het is natuurlijk ook mogelijk dat wij met uw klantcontact software werken.
We bieden klantenservice diensten aan op het gebied van inbound- en outbound telefonie, email, live chat, WhatsApp en FB Messenger. Tarifering kan op basis van inzet, contactduur, aantal contacten; wat u het beste uitkomt. Bespaar aanzienlijk in kosten.
Onze professionals zijn betrokken en trots op hun werk en staan iedere dag weer met een glimlach voor u klaar!
Jarenlange ervaring
Alembo’s klantenservice-afdeling is sterk groeiende en bestaat uit zo’n 150 medewerkers. Investeren in ontwikkeling van multi-skills vinden wij erg belangrijk.
Onze klantcontact medewerkers zijn empathisch en zeer service gericht. Het verlenen van service met het juiste inlevingsvermogen zit in hun ‘DNA’ om uw klanten vriendelijk te woord te staan. Wat resulteert in een positieve Klanttevredenheidscore van een 8,5.
De klantenservice collega’s van Alembo hebben ruime ervaring, waardoor zij snel ingewerkt kunnen worden en reeds bekend zijn met typische klantvragen, situaties of systemen. Daarbij zijn onze callcenter agents gewend om met KPI’s te werken en feedback te ontvangen op de geleverde service en kwaliteit middels Qm’en (Quality Monitoring) en terugkoppeling van hun AHT (gemiddelde bewerkingstijd voor een klantcontact).
Moeiteloos communiceren Cloud Contact Software & IT integratie
Alembo werkt desgewenst in uw klantsysteem, middels strikt beveiligde VPN verbindingen. Wij beschikken over een professioneel SaaS Callcenter applicatie: Contact Center Live. De callcenter agents van Alembo heben ruime ervaring met verschillende klantcontactsystemen zoals Quandago, Zendesk, Omnidesk, Aircall, Vocalcom, DIXA, Robin, Livecom, Salesforce en andere tools/applicaties.
Alembo's Klantenservicediensten
- In- en outbound telefonie
- E-Mails en tickets beantwoorden
- Webchat
- Webcare
Veilige en Avg proof offshoring
Alembo is ISO 9.001 gecertificeerd en we werken conform ISO 27.001. Het inloggen op systemen gaat via een beveiligde VPN-verbinding. Bovendien is Alembo voor alle security audits geslaagd, waaronder voor KPN, ABN AMRO, Internationale Bank en een Belgische Telecom. Alembo werkt conform de privacywet, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), welke van toepassing is in de hele Europese Unie.
Klantenservice uitbesteden wat is mogelijk?
- Volledig uitbesteden: 1e en 2 lijns klantcontact
- Alleen als overflow en na werktijden
-
1e lijns klantcontact zoals leveringsvragen,
vragen over bestellingen etc. - 1 of meerdere klantcontact kanalen
- Een combinatie van bovenstaande
Het gehele of een deel van uw klantcontact uitbesteden? Beiden zijn mogelijk. Wij kijken naar uw wensen en bieden een oplossing op maat die het beste past bij uw situatie. Het voordeel hiervan is dat u zo gemakkelijk kunt inspelen op eventuele pieken of onderbezetting in verband met drukte, ziekte of tekort aan personeel. Een combinatie van uw klantcontact op afstand via Alembo met uw eigen personeel in Nederland is ook mogelijk.
Daarnaast verzorgen we gedetailleerde rapportages, zodat u inzicht heeft in alle contactmomenten. Door mee te luisteren in telefoongesprekken en inzage te hebben in Real-Time Dashboards bent u altijd op de hoogte van de prestaties van uw team.
Onze USP's
- 24 x 7 Klantcontact, 365 dagen per jaar bereikbaar
- Nederlandse- en Lokale medewerkers, ruime ervaring in klantcontact en zowel de Nederlandse- als de Engelse taal
- Flexibel, goede onderliggende techniek, lager tarief dan in Nederland
- Gemiddelde klanttevredenheid van 8,5 of hoger
- Professionele SaaS call center applicatie: CCL in Amsterdam
- Volledige transparantie: real time dashboards en historische rapportages
- Kennis van: Zendesk, Livecom, Aircall, Robin, Omnidesk en andere applicaties
- Uw oplossing voor personeelstekort!
- Hoge empathie en inlevingsvermogen van de ervaren agents
- Continu coaching en begeleiding van de medewerkers
Aanpak: gefaseerd en gecontroleerd
Iedere verandering brengt risico’s en onzekerheden met zich mee, dit is voor het overzees uitbesteden van klantenservice niet anders. Dat er koudwatervrees hiervoor heerst begrijpen wij heel goed. Alembo’s klantenservice combineert de mogelijkheid om uw eigen agents op afstand te hebben, terwijl u de werkzaamheden coördineert als een eigen afdeling.
Een goede voorbereiding is daarbij het halve werk. Samen met u bepalen wij wat de gewenste situatie is en hoe we daar naartoe werken. Dit wordt vastgelegd in een plan van aanpak. We starten met een pilot waardoor we op een gecontroleerde manier kunnen toetsen of de kwaliteit realiseerbaar is. Wanneer deze pilot succesvol is afgerond vervolgen we met uitbreiden van klantcontact kanalen en het verder inwerken van de callcenter agents.
Ieder traject is anders. Bij complexere trajecten duurt het inwerken van onze callcenter agents wat langer, dan bij minder complexe trajecten. Gemiddeld is de leertijd tussen 3 dagen en 2 weken. Daarna volgt een periode van opschalen, onder begeleiding het werk uitvoeren en uiteindelijk zelfstandig de klantenservice bemensen. Dit zal ongeveer een periode van 2 tot 3 maanden zijn.
Borging Kwaliteit
Het gehele proces van werving en selectie, de uitvoer van de pilot en het opschalen is met elkaar verbonden. Net zoals het bij uw interne organisatie belangrijk is om de kwaliteit te borgen is dat bij Alembo, als outsourceleveringspartner net zo.
Klantcontact uitbesteden naar Suriname
Wat zijn de voordelen en verschillen?
Alembo is uw partner voor het uitbesteden van klantcontact, administratie, content en data naar Suriname. Met meer dan 300 collega’s staan wij 24×7 voor u klaar.
Wat zijn de voordelen van het uitbesteden van callcenter werkzaamheden naar het buitenland? En wat zijn de verschillen als het gaat om outsourcing en zijn er zaken waar extra rekening mee gehouden moet worden? Hoe staat het met inlevingsvermogen, ICT, veilige klantdata, de Nederlandse taal en arbeidsethos? In deze blog leest u er meer over.
Tips uitbesteden callcenter buitenland
- Stel een businesscase op of laat u adviseren door de outsource partij
- Vraag referenties aan en belangrijker nog kijk of er een goede onderlinge klik is
- Maak duidelijke afspraken over KPI’s en doorlooptijden
- Stel dezelfde eisen aan het team op afstand als uw eigen team in Nederland
Verbind met uw klant!
Meer informatie over de impact op uw Business Case?
Alembo is in staat om aanzienlijk te besparen en te professionaliseren op uw klantenservice. Geïnteresseerd in een gedetailleerde business case of wenst u meer informatie? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie: +31 (0)72 737 00 00 of reacties@alembo.nl.