Veilingen
Altijd op tijd veilen door ontzorging bij de operatie
Online veilingen, het spelelement zorgt voor een belangrijke succesfactor van deze branche. Tot het laatste moment is het spannend of het geboden product ‘de jouwe wordt’. Verschillende producten en diensten kunnen worden gekocht via online veilingen van tickets, verblijven in hotels, antiquiteiten, kunst en producten uit faillissementen.
Online veilingen zijn toegenomen in het afgelopen jaren en zijn niet meer weg te denken. Deze ontwikkeling is goed te verklaren. Online veilingen bieden dezelfde aspecten als hun oorspronkelijke tegenhanger zoals schaarste, concurrentie en tijdsdruk voor de klanten. Maar voor de bedrijven bieden ze juist meer, zoals lagere transactiekosten en een enorm groot bereik.
Net zoals in de E-commerce branche zien we in de online veiling branche dat grotere online veilingen succesvol zijn en gaan fuseren met andere succesvolle veilingbedrijven en kleinere online veilingen het niet redden. Doordat online veilingen dezelfde services verlenen als webshops, zoals thuisbezorgen en snel leveren, zijn E-commerce webshop concepten zoals bol marketplace een grote concurrent.
Automatisering, efficiënte logistiek, vloeiende klantenservice en controle op liquiditeit van de biedingen zijn belangrijke ontwikkelingen om te excelleren in de operatie.
Operationeel excelleren
Operationele ondersteuning door outsourcing
Het plaatsen, monitoren en afsluiten van veilingen kost tijd en kan soms arbeidsintensief zijn. Bijvoorbeeld tijdens het contentbeheer van uw veilingsite, waarbij producten in de juiste categorie geplaatst moeten worden of gedurende de verwerking van uw kavellijsten, zodat deze zo snel mogelijk geveild kunnen worden. Of bij uw klantenservice en webcare waar u geregeld te maken heeft met pieken en u hierdoor snel moet kunnen opschalen met extra kundige agents.
Met meer dan 15 jaar ervaring in de online veilingen branche is Alembo uw partner als het gaat bij het ondersteunen van operationele processen op het gebied van klantenservice, content en administratie. Met meer dan 300 medewerkers helpen wij Nederlandse, Belgische en Internationale klanten binnen verschillende branches, zo ook de online veiling branche. Verschillende online veilingen gingen u al voor en genieten van flexibiliteit in het opvangen van de pieken met een aantrekkelijke prijsstelling.
Alembo biedt de volgende oplossingen:
- Het verwerken van klantdata in CRM
- Buyers checks administratie uitvoeren
- Nabellen incasso
- Contentbeheer, producten in de juiste categorie plaatsen
- Verwerken van kavellijsten
- Ondersteunen bij aankondigingen
- Monitoren van veilingen
- Taxatierapporten verwerken
- Marketingondersteuning voor marktplaats en overige advertenties
- 24×7 klantenservice via mail,chat, telefonie en social
Het resultaat
voor u:
- 24 x 7 Klantcontact, 365 dagen per jaar.
- U mist geen enkel klantcontact, door goede voorbereiding en training zijn wij in staat om 90% van alle 1e lijns vragen direct te beantwoorden.
- Flexibele arbeid door opvangen van overloop, piekmomenten of bereikbaarheid na werktijd
- U mist geen enkele deadline door inzet van uw operationele team op afstand
- Verlenging van de werkdag in verband met tijdsverschil van 4 of 5 uur kunt u dagverwerking nog efficiënter indelen om zo snel uw kavel online te krijgen