Outsourcing als Pijnstiller

//Outsourcing als Pijnstiller

Outsourcing als Pijnstiller

De behoefte om bedrijfsprocessen uit te besteden heeft vaak met pijn te maken. Deze pijn komt in verschillende vormen: zo bestaat er groeipijn en budgettaire pijn. In beide gevallen is het uitbesteden van werkzaamheden een goede oplossing om de pijn te verzachten. En wanneer dat daadwerkelijk goed gaat, is het juist fijn.

Groeipijn of budgettaire pijn verlichten

De diverse pijnen die men ervaart kunnen worden onderverdeeld in:

  • Budgettaire pijn: De pijn die ontstaat door een te klein budget. Zo kunt u er bij budgettaire pijn voor kiezen streng te bezuinigen,
  • Groeipijn: Bij groei zijn er niet altijd de juiste mensen met de juiste kwalificaties beschikbaar. Wat gebeurt wanneer na de groei er een terugval plaatsvindt?
  • Flexibiliteitspijn: Inhuur van tijdelijke krachten wordt door de WWZ fors duurder, minder flexibel en daarmee minder aantrekkelijk.
  • Verlooppijn: Is er een hoger verloop, wordt opgedane ervaring en investeringen in nieuwe mensen teniet gedaan?

Outsourcing als pijnstiller

Voor vele van deze pijnen kan outsourcing als pijnstiller werken. Outsourcing leidt tot:

  • Flexibilisering: Groeipijn en Flexibiliteitspijn kan daarmee worden opgepakt.
  • Ervaring behouden: Door de juiste outsourcer te kiezen en goede afspraken te maken, wordt opgedane ervaring en (kennis) investeringen in medewerkers behouden. Verlooppijn wordt daarmee voorkomen.
  • Kostentechnisch is outsourcing zeer aantrekkelijk. Budgettaire pijn wordt zeer tegemoet gekomen

Overigens geeft outsourcing niet overal een antwoord op. Veel werkzaamheden kunnen worden geoutsourced, maar niet alle. Een strandkracht die flexibel wordt ingezet en bestellingen opneemt, zal niet geoutsourced kunnen worden. Net zo min als een unieke specialist binnen uw bedrijf.

Vaak kan er meer worden uitbesteed dan men in eerste instantie verwacht en dat op een kwalitatief zeer goede wijze. Wat eenvoudig kan worden geoutsourced zijn repeterende taken die goed door anderen kunnen worden gedaan. Denk hierbij aan klantenservice diensten, boekhouden, orderverwerking, data entry, IT en webcontent.

De pijnstiller die, ongeacht welke pijn uw bedrijf ervaart, de situatie verbeterd is een samenwerking met een professioneel en betrouwbaar outsource bedrijf. Door bedrijfsprocessen uit te besteden aan specialisten weet u zeker dat de klant de beste ervaring krijgt en bespaart u minimaal 30% aan kosten. De jarenlange ervaring en de daarmee opgebouwde expertise zorgen ervoor dat uw bedrijf zich zowel online als offline onderscheidt.

Bent u ook benieuwd hoe “outsourcing als pijnstiller” voor uw organisatie kan werken? Neem dan contact met ons op.