Offshoring naar Suriname

Geniet van de vele voordelen

Wat zijn de voordelen van het uitbesteden van processen naar Suriname?

Waarom offshoring Suriname

Overweegt u offshoring naar Suriname? Van uw klantenservice, persoonlijke assistentadministratieve backoffice, dataverwerking of webcontent activiteiten? Vragen als: wat houden wij in huis en wat overwegen wij uit te besteden, staan hierbij centraal. Daarbij komen vragen als naar welke offshore bestemming, waarom juist dat land en welke voorbereidingen zijn nodig om een goede start te maken en zo een langdurig partnershap aan te gaan? 

Alembo biedt meer dan 15 jaar back- en frontoffice outsourcing diensten aan. Overzees, vanuit Suriname. Met een team van meer dan 300 professionals zijn wij 24×7 bereikbaar voor Nederlandse, Belgische en internationale klanten. We zetten graag op een rij waarom offshoring naar Suriname een ideale keuze is voor het uitbesteden van bedrijfsprocessen:

In Suriname spreekt men perfect Nederlands, omdat Nederlands de voertaal is in Suriname. Ideaal waardoor de communicatie gemakkelijker gaat dan in de bekende offshoring landen zoals India, de Filippijnen en nearshore zoals Roemenië. Daarnaast selecteren en trainen wij onze mensen specifiek op hun taalvaardigheid, schrijfvaardigheid en uitspraak. Het team in Suriname heeft naast Surinaamse collega’s ook medewerkers die of uit Nederland komen of in Nederland hebben gewoond. Uiteraard heb je met callcenter werk te maken met een licht accent, maar dit is niet anders dan als er een agent in Nederland een telefoontje opneemt die een accent heeft. 

Surinaamse mannen en vrouwen zijn zeer servicegericht, het zit in hun DNA om vriendelijk, warm en geïnteresseerd te zijn. Deze kracht vertaalt zich in een goede en open houding naar klanten toe, via de telefoon, email, chat of andere kanalen. Tegelijkertijd is de Nederlandse cultuur en manier van omgang hen zeer bekend en kan men goed omgaan met de directe en zakelijke manier van afstemmen. Alembo stimuleert haar mensen om zelf oplossingen te bedenken en proactief te zijn; belangrijke competenties die bijdragen aan succesvolle resultaten en klantrelaties.

In Suriname is het in de zomer 5 uur vroeger en in de winter 4 uur. Wanneer uw collega’s om 17 uur naar huis gaan, werken uw collega’s op afstand vanuit Suriname gewoon verder. Een verlenging van de werkdag dus. Ideaal als u te maken heeft met dag opleveringen of bijvoorbeeld bij klantenservice trajecten waarbij u ook na werktijden in Nederland bezetting wenst. Alembo is  24 uur per dag bereikbaar voor klantenservice met interessante tarieven die veel gunstiger zijn dan Nederlandse gezien de toeslagen die erbovenop komen voor weekend toeslagen of na werktijd. 

Er is een groot aanbod aan hoogopgeleide (MBO, HBO of WO) medewerkers in Suriname en daarom lukt het ook erg goed om de juiste medewerkers voor onze klanten te vinden. Ieder traject vraagt andere vereisten. Ons HR team is zeer goed voorbereid om de juiste persoon voor de juiste klant te selecteren. Wij kijken hierbij naar opleiding, ervaring, attitude en ambitie. Ambities zijn volop aanwezig en Alembo ondersteunt velen in doorgroeimogelijkheden en interne trainingen. Wat wij ervoor terugkrijgen? Goed werk, kundig en gemotiveerde, betrokken collega’s. We zien dit terug in een zeer laag ziekteverzuim en verloop (minder dan 1%). Iets om trots op te zijn. Aandacht voor een goede werksfeer vinden wij erg belangrijk, omdat dit zich doorvertaalt in goede resultaten en een gezond werkklimaat.

Suriname en Nederland hebben al vele jaren een verbond met elkaar, in het verleden omdat Suriname een kolonie van Nederland was. Na de onafhankelijkheid zijn elementen van de Nederlandse cultuur met het Surinaamse versmolten. Surinamers zijn bekend met de Nederlandse cultuur en hebben vaak familie in Nederland of zijn hier wel eens geweest. Ze kennen de Nederlandse gebruiken dus erg goed en sommige uitingen ervan zijn vandaag de dag nog in Suriname zichtbaar: het NOS nieuws, de Nederlandse taal, feestdagen, Nederlandse producten in de supermarkt etc etc. Uiteraard zijn er ook genoeg cultuurverschillen tussen Nederland en Suriname. Alleen zijn deze aanzienlijk kleiner dan bij andere near- of offshore landen. Hierdoor is het onderlinge begrip groter en verloopt de communicatie ook soepeler. Alembo selecteert op houding en gedrag en stuurt hier ook op bij het halen van resultaten. Pro-actief gedrag wordt gestimuleerd en beloond en is onderdeel van de bedrijfscultuur. Alembo’s bedrijfscultuur is een mooie samensmelting van Surinaamse hartelijkheid, warmte, inlevingsvermogen, respect voor elkaar en empathie in combinatie met zakelijke elementen als het houden van afspraken, meten van KPI’s en op tijd komen.

Bij sommige offshore landen zoals India, Pakistan, China of Indonesië zijn bepaalde cultuurverschillen beperkend in de communicatie; zoals altijd ja zeggen, terwijl het nee moet zijn, lastige communicatie in een andere taal of indirecte communicatie. Deze risico’s die het succes van outsourcing in de weg kunnen staan, zijn bij offshoring naar Suriname minder van toepassing, wat de communicatie positief bevordert. Nederlands is voertaal van Suriname en in combinatie met de kennis van de Nederlandse cultuur is er van onbegrip weinig sprake. 

U betaalt gegarandeerd een goede prijs, tegen een uitstekende kwaliteit. Meer dan 15 jaar gaan andere klanten u voor. Hoe bewaken wij een goede kwaliteit? Voor onze projecten hebben we een intern kwaliteitssysteem en continue kwaliteitsbewaking. Daarnaast besteden wij zorg aan de werving en selectie van onze mensen, ons Nederlandse en Surinaamse management en heeft u een persoonlijk contactpersoon in Nederland en Suriname. Alembo houdt van duidelijke afspraken over meetbare doelen en resultaten, transparante communicatie met uiteraard de randvoorwaarden voor succes op orde: veilige data en stabiele IT omgeving. We werken we conform ISO9001 en ISO 27001 (informatiebeveiliging) en voeren onze projecten uit conform de AVG wetgeving. Doordat de lonen een stuk lager liggen in Suriname dan in Nederland bespaart u al snel 30% op uw kosten.

Overweegt u uw openingstijden te verlengen van uw klantenservice? Outsourcing naar Alembo biedt de oplossing. Wij zijn 24×7 open voor al uw klantvragen. Maar ook als u bijvoorbeeld te maken heeft met dagopleveringen bij akteverwerking of dagrapportages kunt u gebruik maken van onze diensten. Als uw werkdag ophoudt, gaan wij gewoon verder. Het uitvoeren van klantenservice of administratie kan goed vanuit Suriname worden uitgevoerd door uitstekende internetcapaciteit. Suriname is via meerdere glasvezelverbindingen gekoppelt aan het America net. Wij hebben 3 internetproviders, de belangrijkste is een glasvezelverbinding en daar bovenop is een 4G dataverbinding en ADSL. Door deze 3 onafhankelijke verbindingen is het internet van uitstekende kwaliteit en snelheid.

Alembo Suriname
offshoring suriname bedrijf alembo

Over alembo

Alembo Surinaams offshore bedrijf

Alembo biedt meer dan 15 jaar back- en frontoffice outsourcing diensten aan. Overzees, vanuit Suriname. Met een team van meer dan 300 professionals zijn wij 24×7 bereikbaar voor Nederlandse, Belgische en internationale klanten. 

Slim samenwerken op afstand

Tips offshoring Suriname

Offshoring van processen naar Suriname wordt steeds vaker toegepast. Hierdoor kunnen bedrijven zich meer focussen op hun core-business en zo aanzienlijk kosten besparen. Offshoring naar Suriname zijn vaak diensten die repeterend, arbeidsintensief, kennisintensief zijn of hoge kosten met zich mee brengen. Waarop moet u letten bij Offshoring en wat zijn handige tips? Waarom kiezen voor welke leverancier, klikt het onderling, zijn werkinstructies of processen helder en waarmee start u? Lees onze tips. 

Heeft u nog vragen over offshoring naar Suriname?

Neem gerust contact met ons op!

operationele processen outsourcen